printlogo


کد خبر: 163358تاریخ: 1395/6/18 00:00
اخبار

ایران می‌تواند به انتخاب ویلیامز اعتراض کند؟
کارلوس کی‌روش پس از بازگشت به ایران از انتخاب بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی که قضاوت بحث برانگیزی در دیدار ایران و عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا داشت برای دیدار با ازبکستان خبر داد و خواستار اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به این موضوع شد. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند به این انتخاب اعتراض کند یا نه. محمد فنایی، کارشناس داوری ایران در این‌باره می‌گوید: «مسؤولان برگزاری بازی‌ها با بررسی همه جوانب این داور را انتخاب کرده‌اند. اگر یک داور عرب را برای بازی با ازبکستان انتخاب می‌کردند باز هم ما اعتراض می‌کردیم. از طرفی استرالیا در گروه ایران و ازبکستان نیست و به همین دلیل او را انتخاب کردند. از طرفی معتقدم انتخاب ویلیامز به نفع ما است چرا که او اگر یک بار در حق ایران اشتباه کرده باشد، این‌بار می‌آید که اشتباه دوم را نکند». او درباره اینکه آیا علی کفاشیان به عنوان عضوی از هیات رئیسه AFC می‌تواند برای انتخاب نشدن این داور لابی کند، می‌گوید: «ممکن است لابی کند اما AFC  یا فیفا کاری نمی‌کنند که این رفتارها به بدعت تبدیل شود. در لیگ ایران هم مدیران به انتخاب یک داور اعتراض می‌کنند اما باز هم کمیته داوران کار خود را می‌کند. در هر حال AFC و فیفا فقط به سلامت داور اهمیت می‌دهند و با توجه به اینکه بازی در ازبکستان برگزار می‌شود اعتراض ایران بی‌فایده است و ما نمی‌توانیم از قضاوت او جلوگیری کنیم».

حرف‌های جدید رفیعی  چراغ سبز به پرسپولیس؟
در شرایطی که شایعاتی مبنی بر انتقال سروش رفیعی به پرسپولیس در نیم فصل شنیده می‌شود، این بازیکن تایید کرد در نیم‌فصل بازیکن آزاد خواهد بود و در آن موقع درباره باشگاه آینده‌اش تصمیم‌گیری خواهد کرد. سروش رفیعی درباره ابهامات به‌وجود آمده پیرامون آینده‌اش پس از پایان نیم‌فصل و طی دوران خدمت سربازی‌اش در تراکتورسازی عنوان کرد: «متاسفم واسه کسانی که توی اهواز یه سایت راه انداختن و روز به‌ روز باعث به هم زدن آرامش تیم فولاد و خراب کردن ذهنیت مردم فوتبالی اهواز نسبت به این تیم می‌شن و بتازگی هم منو وارد این بازی کردن و می‌خوان رابطه خوب من با باشگاه فولاد و مردم اهواز رو خراب کنن، ولی خدا رو شکر مردم اهواز هم خیلی با هوش هستن و هم اینکه منو بخوبی می‌شناسن. در حال حاضر بنده با تمام تمرکز و قدرت در خدمت تیم بزرگ تراکتورسازی هستم و در پایان نیم‌فصل بدون داشتن قرارداد با باشگاه فولاد طبق تایید کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ به‌صورت بازیکن آزاد برای ادامه کارم تصمیم می‌گیرم».

یکی از رکوردهای علی دایی شکسته شد
یک بازیکن اهل گواتمالا توانست یکی از رکوردهای گلزنی علی دایی را بشکند. کارلوس رویس، بازیکن تیم‌ملی گواتمالا توانست یکی از رکوردهای علی دایی را بشکند. او در جریان مسابقه مقابل سنت وینست که با برتری 9 بر 3 تیمش به پایان رسید، 5 گل به ثمر رساند و از رکورد علی دایی عبور کرد. با احتساب این 5 گل، حالا کارلوس رویس 37 گل در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی زده و بالاتر از علی دایی با 35 گل قرار دارد. او رکورد بیشترین گل زده یک بازیکن در تاریخ مقدماتی جام‌جهانی را به نام خود ثبت کرده است.

تقدیر از داورانی که در تست آمادگی جسمانی قبول نشدند
رئیس دپارتمان داوری از زحمات 2 داوری که نتوانستند در تست داوری نمره قبولی بگیرند، تقدیر و تشکر کرد. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری گفت: ابتدا جا دارد از تلاش‌های بی‌دریغ یدالله جهانبازی و البرز حاجی‌پور 2 داور کشور تقدیر و تشکر کنم و برای آنها در ادامه مسیر آرزوی موفقیت می‌کنم. بدون شک پیشرفت داوری در کشور با قضاوت‌های خوب و شایسته این دو داور بزرگ در مسابقات داخلی و بین‌المللی میسر شده است. وی خاطرنشان کرد: قطعاً دپارتمان داوری از تجربیات آنها در مسیر رشد و توسعه داوری استفاده خواهد کرد و باید همانند اعضای یک خانواده کنار یکدیگر گام‌های موثری در جهت پیشرفت و کیفیت داوری در رقابت‌های داخلی و خارجی برداریم. جهانبازی و حاجی‌پور 2 داوری هستند که نتوانستند برای بار دوم در تست‌های آمادگی جسمانی نمره قبولی کسب کنند.
 


Page Generated in 0/0055 sec