printlogo


کد خبر: 163365تاریخ: 1395/6/18 00:00
چهارگوشه

گلمراد تاجیکستان را تهدید کرد
فرمانده نظامی جدید سازمان تروریستی داعش در نخستین اقدام برای اعلام موجودیت خود، کشورش تاجیکستان را تهدید کرد تا ثابت شود که هدف انتصاب او چشم‌انداز غرب برای بی‌ثبات کردن آسیای مرکزی است. «گلمراد حلیم‌اف» سرهنگ فراری تاجیک که پس از هلاکت «ابوعمر شیشانی»، توسط ابوبکر البغدادی به سمت فرماندهی داعش رسیده است، با ارسال پیامی ارتش تاجیکستان را تهدید کرد. به گزارش اسپوتنیک، او که حدود یک سال و 5 ماه پیش از کشورش گریخت و به تروریست‌های تحت سازماندهی غرب پیوست، یک پیامک تهدیدآمیز را به مناسبت 9 سپتامبر، بیست و پنجمین سالگرد استقلال تاجیکستان فرستاده که باعث آماده‌باش نیروهای ویژه تاجیکستان شده است.

افزایش 50 درصدی قتل در شیکاگو
آمار قتل‌ها در شیکاگو از زمان خشونت‌ها و درگیری‌های باندهای مواد مخدر در دهه 1990 تاکنون بی‌سابقه است. به نوشته روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی، با کشته شدن 13 تن در موج خشونت‌های اخیر در شیکاگوی آمریکا در دوشنبه گذشته، شمار موارد قتل در این شهر از آغاز سال تاکنون به 500 تن رسید. روند صعودی آمار قتل در شیکاگو به‌گونه‌ای است که احتمال می‌رود این آمار تا پایان سال 2016 به بیش از 600 مورد برسد یعنی رقمی که از سال 2003 تاکنون مشاهده نشده است.

حمله تانک‌های اسرائیلی به غزه
تانک‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز برای سومین بار طی یک هفته خانه‌ها و اراضی کشاورزی فلسطینیان در شرق شهر «دیر بلح» در شمال نوار غزه را گلوله‌باران کردند. شدت این حملات به حدی بود که شمار زیادی از خانواده‌های فلسطینی از بیم این حملات خانه‌های خود را ترک کردند.  یکشنبه پیش 3 فلسطینی در گلوله‌باران‌های مشابه منطقه به شهادت رسیده بودند.  صهیونیست‌ها مدعی هستند یک تک‌تیرانداز فلسطینی تعدادی از نیروهای گارد ویژه اسرائیل را در این منطقه  هدف قرار داده است. پرواز مداوم هواپیماهای اسرائیلی بر فراز نوار غزه نیز حاکی از وضعیت جنگی است.

قطع برق منزل شیخ عیسی قاسم
مسؤولان رژیم آل‌خلیفه در راستای اقدامات خود برای تحت فشار گذاشتن چهره‌های مبارز این کشور برق منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور و خانه‌های اطراف آن و نیز میدان الفداء در منطقه الدراز را قطع کردند. آل‌خلیفه از20 ژوئن در راستای محاصره و تحت فشار گذاشتن منطقه الدراز سلسله بازداشت‌هایی را آغاز کرده و پس از آنکه حامیان شیخ عیسی قاسم اعلام کردند در اعتراض به لغو تابعیت این روحانی در مقابل منزل وی دست به تحصن خواهند زد آل‌خلیفه منطقه را محاصره کرد.


پرچم آمریکا نماد تجزیه‌طلبان کرد
انتشار تصاویر برافراشته شدن پرچم آمریکا در شهر منبج سوریه که پس از داعش به دست  شبه‌نظامیان کرد تجزیه‌طلب موسوم به نیروهای دموکراتیک افتاده است، بسیاری حقایق درباره نقش غرب در تجزیه کشورهای منطقه را بازگو می‌کند.  منبج که از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش قرار داشت در جریان هجوم ماه گذشته تجزیه‌طلبان کرد با همراهی نیروهای ویژه آمریکایی- و احتمالا آلمانی، فرانسوی و انگلیسی- اشغال شد و این نیروها پرچم آمریکا را در برخی پایگاه‌هایشان برافراشته کرده‌اند. این در حالی است که اخیرا یک فرمانده ارشد پنتاگون هم برای مذاکره با کردهای «پ‌ک‌ک» و «ی‌پ‌ج» راهی مناطق شمالی سوریه شده است که نه تنها دمشق بلکه آنکارا را نسبت به تحرکات واشنگتن در شمال سوریه و جنوب ترکیه حساس کرده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec