printlogo


کد خبر: 163385تاریخ: 1395/6/18 00:00
اخبار

آزادسازی ورود تعاونی‌ها به بورس
گروه اقتصادی: روز گذشته اساسنامه جدید تعاونی‌های سهامی عام برای انجام معاملات در بورس رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز» شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از اساسنامه تعاونی‌های سهامی عام برای ورود به بورس گفت: از امروز زمینه حضور شرکت‌های تعاونی در بورس و فرابورس فراهم است. وی افزود: در آیین‌نامه و اساسنامه جدید به شرکت‌های حقوقی در تعاونی اجازه سهامداری در بورس داده شده است. بر همین اساس شرکت‌های تعاونی با تطبیق این اساسنامه جدید امکان ورود به بازار سهام و تأمین مالی همانند سایر شرکت‌های سهامی عام را خواهند داشت. به‌گفته محمدی، در این اساسنامه امکان نقدشوندگی برای تعاونی‌های سهام عام فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر 14 تعاونی سهامی عام داریم که امکان ورود به فرابورس برای آنها در راستای توافقات قبلی با اتاق تعاون فراهم شده است، تصریح کرد: محدودیتی از جانب بازار سرمایه برای ورود بخش تعاون به بورس وجود ندارد. در ادامه این نشست بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران هم با بیان اینکه 14 تعاونی سهامی عام در حال حاضر هزار میلیارد ریال سرمایه دارند، گفت:‌ گرایش این تعاونی‌ها در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی و دانش‌بنیان است. همچنین ماشاءالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاونی ایران اظهار داشت: اصلاح اساسنامه شرکت‌های سهامی عام، فرصت مناسبی را برای حضور اجتماع اقتصادی کشور در بازار سرمایه که حدود ۲۰ میلیون عضو دارد، فراهم می‌کند. در ادامه علیرضا ناطقی، مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود تعاونی‌ها به عرصه بانکداری در آینده نزدیک خبرداد و گفت: طبق قانون، بخش تعاون باید به عرصه‌های بیمه و بانک ورود کند. ناطقی اضافه کرد: در حال حاضر، حدود ۱۰۰ هزار تعاونی در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و دیگر بخش‌ها فعالیت دارند که برای در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این زمینه ایجاد اشتغال شده است.


نیمی از سدهای ایران آب ندارند
وزارت نیرو با اشاره به ذخیره‌سازی حدود ۵۰ میلیارد لیتر آب در مخازن سدهای کشور اعلام کرد: هم‌اکنون نیمی از سدهای ایران فاقد ذخیره آب است. به‌ گزارش وزارت نیرو، از ابتدای مهر پارسال تا ۱۰ شهریور امسال خروجی آب سدهای کشور که بیشترین برداشت از آن برای بخش کشاورزی، تولید انرژی، حقابه محیط‌زیستی و شرب انجام می‌شود در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۲۸ درصد افزایش، از ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب به ۳۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.  بر این اساس، ظرفیت کل مخازن ۱۶۹ سد موجود در کشور تا 10 شهریور امسال، حدود ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که میزان خالی بودن ۴۷ درصدی حجم سدهای موجود کشور را یادآوری می‌کند. حجم مخازن سدهای کشور، سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب بوده که با ۳۳ درصد افزایش، در سال جاری به ۲۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است. طبق گزارش‌های اعلام‌شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، هم‌اکنون ۵۳ درصد مخازن سدهای کشور پر و ۴۷ درصد آن خالی است.


پاسخ ایدرو به یک گزارش
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عطف به مطلب مندرج در صفحه آخر روزنامه شماره 1975 مورخ 17 شهریورماه 95 تحت عنوان «وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت پاسخ دهد چرا هنوز دوشغله‌های ممنوعه در ایدرو هستند؟» مطلبی را به شرح زیر ارسال کرده که در ادامه می‌آید.  به اظهار این سازمان منصور معظمی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت هستند و بازنشسته نمی‌باشند، ایشان از وزارت نفت به وزارت صنعت، معدن و تجارت مامور می‌باشند. همچنین محسن صالحی‌نیا در تاریخ 3/5/95 از هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو استعفا داده و طی نامه 101776/95 مورخ 3/5/95 با استعفای ایشان موافقت شده است. علاوه ‌بر این مهدی بازارگان به عنوان عضو هیات عامل این سازمان و به صورت غیرموظف و فقط در جلسات هیات عامل که هر 2 هفته یک‌بار تشکیل می‌گردد و از نظر قانون افراد بازنشسته منع حضور به صورت غیرموظف در هیات مدیره ندارند، شرکت می‌نمایند.
 


Page Generated in 0/0074 sec