printlogo


کد خبر: 163400تاریخ: 1395/6/18 00:00
مگر خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خودشان نمی‌بینند؟

مرتضی رکن‌آبادی*: آقای رئیس‌جمهور گفته‌اند ماجرای سفارت باعث شد پیگیری‌های فاجعه منا متوقف شود. اینکه این اظهارنظر تا چه اندازه درست است را باید افکار عمومی قضاوت کنند. یک فاصله 3 ماهه میان فاجعه منا و اعتراض مقابل سفارت عربستان وجود دارد. در ابتدا که خود آقایان در شوک بودند و نمی‌دانستند از کجا باید کار را شروع کنند. قضیه حمله به سفارت 3 ماه بعد از جنایت منا رخ داد. وزارت امور خارجه در این 3 ماه چه کرده بود که بعد از آن نتوانست آن را ادامه بدهد؟ اگر کوچک‌ترین حرکتی در این زمینه کرده‌اند، آن را اعلام کنند تا بدانیم قضیه سفارت در این روند اخلال ایجاد کرده است. ما نه در آن 3 ماه اول دستاورد و حرکتی برای پیگیری جدی فاجعه منا دیدیم و نه در 9 ماه بعد از آن. نمی‌دانم آقایان این مطالب را چگونه عنوان می‌کنند مگر خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خودشان نمی‌بینند؟
درباره روند پیگیری‌های دولت می‌توانید در رسانه‌های مکتوب و مجازی جست‌وجو کنید که اگر دستاوردی در این مدت داشته‌اند، ما هم بدانیم و از آن آگاه شویم.
اینکه برخی آقایان می‌گویند حمله به سفارت مانع پیگیری حقوقی جنایت منا شد من می‌خواهم بدانم در آن 3 ماه چه کرده‌اند. اینها مدعی هستند در 3 ماه ابتدایی اقداماتی را انجام داده‌اند، اگر انجام داده‌اند چرا اعلام عمومی نکردند؟ یا اگر اعلام عمومی آن به ادامه روند پیگیری حقوق خانواده شهدای منا لطمه می‌زد، چرا آن را به صورت خصوصی به خانواده‌های عزادار اعلام نکردند؟ من از مردمی که این پیام‌ها را می‌شنوند می‌خواهم بروند و بررسی کنند که در آن 3 ماه دولت چه کرد که اکنون حمله به سفارت عربستان بهانه و دستاویزی برای عدم پیگیری حقوق شهدای سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه منا شده است؟ قبلا نیز این واقعیت را گفته‌ام که ما از همان روزهای اول پس از جنایات منا، عزمی جدی در دولت برای پیگیری احقاق حقوق شهدای منا ندیدیم.
*برادر شهید غضنفر رکن‌آبادی
 


Page Generated in 0/0059 sec