printlogo


کد خبر: 163404تاریخ: 1395/6/18 00:00
اخبار

دور جدید درگیری نیروهای سپاه پاسداران با تروریست‌ها در غرب کشور
8 تروریست به هلاکت رسیدند
فرماندار سردشت از هلاکت 8 نفر از نیروهای وابسته به گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب در درگیری با نیروهای امنیتی ایران خبر داد. عزیز حسنی در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه این درگیری در نقطه صفر مرزی این شهرستان به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: خوشبختانه در این درگیری به نیروهای امنیتی کشورمان هیچ آسیبی وارد نشده است.
به گزارش «وطن امروز»، طی چند ماه گذشته، کنسولگری عربستان برای ایجاد ناامنی و اقدامات تروریستی در ایران، تحرکات خود برای همگرایی گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان را شدت بخشیده است. از خردادماه سال جاری تا اواخر تیرماه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چندین درگیری با گروهک‌های تروریستی داشته‌اند که طی آن بیش از 20 تروریست به هلاکت رسیدند. پس از هشدارهای ایران به اقلیم کردستان و تاکید بر ممانعت از استفاده از خاک این کشور برای عملیات علیه ایران، وضعیت مرزهای غربی ایران به حالت سابق بازگشت اما شامگاه سه‌شنبه تروریست‌ها بار دیگر قصد ورود به خاک ایران را داشتند که این بار نیز موفق به این کار نشدند.  به گزارش رسانه‌های محلی، شامگاه سه‌شنبه اعضای گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان از نقطه مرزی سردشت و حوالی منطقه «بنه‌وخه‌له‌فی» قصد ورود به مناطق عمقی داخل کشور را داشتند. این تروریست‌ها در کمین نیروهای مرزی و متعاقب آن سپاه پاسداران افتادند و طی درگیری به وقوع پیوسته شماری چند از نیروهای دموکرات کشته و زخمی شدند.
به گزارش «دیار و نادیار» آزاد عالی و عثمان رحیمی  از کادر حزب دموکرات و عمر دیوالی و امیر نستانی از کشته‌شده‌های این درگیری هستند. همچنین مسؤول تیم با نام خدر پاکدامن معروف به خدربگ و موسی باباخانی (کادر سابق حدکا) نیز بشدت زخمی شده  و به همراه چند کادر و پیشمرگ دیگر به بیمارستان‌های اقلیم کردستان اعزام شده‌اند و احتمال کشته شدن آنها متصور است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مقامات اقلیم کردستان بویژه در آستانه سفر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان به ایران متعهد شده بودند از ورود مجدد پیشمرگان دموکرات به داخل کشور خودداری کنند. اما نفوذ تروریست‌ها به داخل ایران بار دیگر اتفاق افتاد تا ثابت کند اقلیم کردستان توانایی ایستادگی در برابر گروه‌های تروریستی را ندارد. این در حالی است که ایران به صراحت اعلام کرده است در صورت تهدید امنیت خود، مقر این گروهک‌ها را در داخل اقلیم کردستان هدف حملات توپخانه‌ای قرار خواهد داد؛ اقدامی که طی 3 ماه گذشته نیز صورت گرفته و تداوم آن بستگی به نوع مواجهه اقلیم کردستان عراق با گروهک‌های تروریستی دارد.


هشدار مدافعان مرزهای ایران به ناوهای آمریکا طبیعی است
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر ناوی متعلق به هر کشوری باشد اگر بخواهد به حریم ایران تجاوز کند طبیعتاً با مدافعان مرزهای ما مواجه می‌شود و این یک امر طبیعی و روزمره است. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار رئیس مجلس ملی فرانسه که صبح دیروز (چهارشنبه) در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره سوالی مبنی بر دلایل افزایش هشدار ناوهای ایرانی به ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز گفت: این یک امر استثنا نیست بلکه عادی و طبیعی است که نیروهای دفاعی ما از حریم جمهوری اسلامی دفاع کنند، حال متجاوز می‌خواهد آمریکا باشد یا غیر آمریکا. وی با اشاره به تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب طرحی درباره اخذ غرامت بالای 55 میلیارد دلاری درباره موضوع تروریسم از ایران، اظهار داشت: این نوع حرکت‌ها کم‌کم به یک کارهای سبک، ‌بی‌وزن و بی‌مقداری تبدیل شده است، اگرنه نشستن و علیه ملت‌های دیگر تصمیم گرفتن هیچ ضمانت اجرایی ندارد. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دولتی نیست که دست روی دست بگذارد تا آنان هرچه تصمیم گرفتند را اجرا کنند، گفت: آمریکایی‌ها توان اعمال این تصمیمات نابخردانه را ندارند. حال هرچه می‌خواهند تصمیم بگیرند.
 


Page Generated in 0/0059 sec