printlogo


کد خبر: 163411تاریخ: 1395/6/20 00:00
زیارت

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد
پیگیری فاجعه منا از طریق اینترپل
فرمانده نیروی انتظامی درباره طرح شکایت ناجا از حکام آل‌سعود و پیگیری این موضوع توسط اینترپل توضیحاتی ارائه داد. به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با محکوم کردن بی‌درایتی حکام آل‌سعود در برگزاری مراسم حج سال گذشته و کشته شدن نزدیک ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی گفت: براساس منویات رهبری، در اینترپل شکایتی علیه حکام بی‌درایت آل‌سعود انجام شده و نیروی انتظامی با جدیت پیگیر روشن شدن ابعاد و واقعیت‌های حادثه منا است. وی همچنین به برگزاری مراسم اربعین و امنیت برگزاری این پیاده‌روی عظیم اشاره کرد و افزود: از مدت‌ها پیش فرماندهان رده‌های گوناگون با حضور در مرزهای سه‌گانه در استان‌های ایلام و خوزستان زیرساخت‌های اولیه را مورد ارزیابی قرار داده‌اند تا اربعین امسال در نهایت امنیت و آرامش برگزار شود. به گفته فرمانده نیروی انتظامی، از عبور افرادی که فاقد مدارک شناسایی معتبر و ویزا هستند در مرزها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
ظالمان نباید سرپرستی کعبه را
به عهده بگیرند
«خداوند خانه کعبه را محل امن برای انسان‌ها و وسیله‌ای برای قوام دین قرار داده و هیچ‌کس حق ندارد خود را مالک آن بداند و ظالمان نمی‌توانند سرپرستی آنجا را به عهده بگیرند». به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: طبق آیات قرآن، ممانعت از حضور مسلمانان مستطیع در مراسم حج گناهی بزرگی است و این رفتار صد عن سبیل‌الله است و مورد رضای خداوند نخواهد بود. حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با گلایه از رویکرد عربستان سعودی نسبت به ممانعت از حضور حجاج ایرانی در حج تصریح کرد:‌ متاسفانه سعودی‌ها در حال حاضر با وقاحت تمام، صحبت‌هایی را نسبت به ایرانی‌ها در رسانه‌های وابسته مطرح می‌کنند و تاکید دارند که ایرانی‌ها خودشان در مراسم امسال حضور نیافتند که به هیچ عنوان صحت ندارد. وی خاطرنشان کرد: مالک خانه کعبه خداوند است و این خانه برای مردم و عبادت آنها قرار داده شده است و بنابر روایات و آیات متعدد، ظالمان نمی‌توانند سرپرستی آنجا را به عهده بگیرند.

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد
ثبت‌نام 130 هزار زائر برای راهپیمایی اربعین
۱۳۰ هزار نفر در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند. حمید محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام زائران ایرانی برای حضور در راهپیمایی اربعین به فارس گفت: تاکنون بیش از 130 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.  وی همچنین بیان داشت: از روز شنبه 20 شهریور صدور روادید برای زائران ایرانی توسط 4 کنسولگری عراق در شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز آغاز می‌شود. به گفته معاون عتبات سازمان حج و زیارت، طبق رایزنی‌های صورت‌گرفته با مقامات عراقی، هزینه صدور روادید همانند سال گذشته و با قیمت 40 دلار در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت:
لکه ننگ فاجعه منا پاک نخواهد شد
وزیر بهداشت فاجعه منا را دلیل روشنی برای بی‌کفایتی آل‌سعود در مدیریت حج دانست. به گزارش ایسنا، حسن هاشمی، وزیر بهداشت با اشاره به سوءمدیریت آل‌سعود در اداره حج اظهار داشت: خون شهدای این فاجعه گریبان سعودی‌ها را خواهد گرفت و حاکمان آل‌سعود روزی تاوان این جنایت خود را خواهند داد. وزیر بهداشت با بیان اینکه لکه ننگ فاجعه منا از دامان آل‌سعود پاک شدنی نیست، خاطرنشان کرد: وقوع 2 فاجعه در فاصله زمانی کوتاهی نشان می‌دهد خاندان آل‌سعود لیاقت مدیریت حج ابراهیمی به عنوان بزرگ‌ترین رویداد جهان اسلام را ندارد. هاشمی با بیان اینکه حاکمان سعودی شایسته القابی همچون خادمین شریفین نیستند، تصریح کرد: جهان اسلام برای مدیریت حج باید چاره‌ای بیندیشد. وی با بیان اینکه عربستان در حفاظت از میهمانان خدا به وظیفه خود عمل نکرد، گفت: از همین رو همان‌گونه که خداوند وعده داده، آل‌سعود تاوان و تقاص این بی‌توجهی به حجاج و میهمانان خداوند را خواهد داد.


Page Generated in 0/0051 sec