printlogo


کد خبر: 163412تاریخ: 1395/6/20 00:00
آوای شهر

رئیس سازمان امداد و نجات:
سیل جان یک نفر را در ساری گرفت
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در 4 استان کشور از مرگ یک نفر در ساری بر اثر سیلاب خبر داد. ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل اظهار داشت: 4 استان گلستان، گیلان، مازندران و آذربایجان غربی و 11 شهرستان این استان‌ها مانند املش، لاهیجان، فومن، لنگرود، بندرانزلی، رامسر، ساری، گرگان، کردکوی، بندرترکمن و ارومیه متاثر از سیل و آب‌گرفتگی شده است. رئیس سازمان امداد و نجات از فوت یک نفر در منطقه داراب کلای ساری به دلیل سیل و آب‌گرفتگی خبر داد و به فارس بیان داشت: 331 واحد مسکونی توسط 82 تیم امدادی از آب تخلیه و 81 خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است. چرخ‌ساز با اشاره به عملیات امدادرسانی در استان گلستان افزود: تعداد زیادی پتو، ست شست‌وشو و کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.


آلودگی هوای تهران  3 برابر حد مجاز
میانگین آلاینده‌های هوای تهران طی 2 سال گذشته 3 برابر حد مجاز گزارش شده است. به گزارش «وطن امروز» وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در این باره گفت: دوده خطرناک‌ترین ذره معلق در آسمان پایتخت است که ۱۰ درصد از ترکیب کل ذرات معلق شهر را شامل می‌شود. حسینی افزود: اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد در شهر تهران طی ۲ سال گذشته میانگین آلاینده‌ها ۲ تا ۳ برابر حد مجاز بوده است. سال گذشته طی ماه‌های آذر و دی ۲۲ روز متوالی آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس بود. وی تصریح کرد:‌ دولت یا باید الزام نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی را عملی کند و گامی برای هوای سالم شهرها بردارد یا تبعات مخاطره‌آمیز انتشار دوده را در کشور بپذیرد.

افتتاح 80پروژه شهری  در پایتخت
شهردار منطقه 14 از افتتاح ۸۰ پروژه فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، فرهود حمیدی، شهردار منطقه 14 در این باره بیان داشت: در سال جاری 80 پروژه با نگاه توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در سطح منطقه 14 به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار منطقه 14 افتتاح مجموعه شهربانو با نام شهید علیمرادیان، تملک، توسعه و تجهیز چند سرای محله، احداث چندین مقبره‌الشهدا، توسعه زمین‌های ورزشی و ده‌ها پروژه دیگر را از طرح‌های آماده بهره‌برداری خواند و گفت: این پروژه‌ها در قالب توسعه سبک زندگی و تغییر رفتار احداث‌ شده‌اند و همه پروژه‌های منطقه با نگاه به این شعار به بهره‌برداری خواهند رسید. وی همچنین اظهار داشت: تملک بیش از 17 هکتار از اراضی ورزشگاه تختی جهت توسعه خط 7 مترو، تملک بیش از 500 مترمربع از املاک جهت خط 6 و تملک 273 پلاک تجاری به متراژ 3هزار و800متر جهت چهاربانده کردن خیابان پیروزی از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای توسعه حمل‌ونقل و کاهش بار ترافیکی در این منطقه انجام‌ گرفته است.

معاون شهردار تهران تشریح کرد
جزئیات حادثه کارگاه متروی کیانشهر
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات حادثه کارگاه متروی کیانشهر را تشریح کرد. به گزارش مهر، مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره حادثه متروی کیانشهر بیان داشت: می‌توان از نگاه فنی، به مدیریت بحران و فضای سیاسی حاکم به این موضوع پرداخت اما درباره این حادثه نیز از تکنیک دروغ هر چه بزرگ‌تر، باورپذیرتر استفاده شد تا آنجا که اعلام شد ۷۰ نفر فوتی و مفقودی داشتیم. معاون شهردار تهران با تشریح حادثه از نگاه فنی گفت: در این حادثه سیگمنت‌های رینگ اول در تونل برداشته شد اما در یک حادثه نادر به صورت دومینو تمام سیگمنت‌های این ایستگاه ریزش پیدا کرده است که این حادثه نادر است.  حسینی با بیان اینکه این حادثه یک حادثه کارگاهی بود و نه نشست زمین، افزود: احتمال خطای انسانی نیز وجود دارد اما در حال حاضر برای قطعی شدن تمام احتمالات کمیته‌ای کارشناسی برای بررسی حادثه تشکیل شده است که امیدواریم تا هفته آینده گزارش نهایی در این زمینه تهیه و نتایج آن اعلام شود.
 


Page Generated in 0/0069 sec