printlogo


کد خبر: 163430تاریخ: 1395/6/20 00:00
چهارگوشه

بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی
کره‌شمالی صبح جمعه به طور رسمی تایید کرد پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داده است. خبرگزاری کره‌شمالی نوشت: این آزمایش هسته‌ای در نهایت ساختار و شاخص‌های ویژه کلاهکی هسته‌ای را - که به گونه‌ای آماده شده که می‌توان آن را روی موشک‌های بالستیک راهبردی سوار کرد - تایید کرد. این خبرگزاری افزود: این آزمایش بی‌شک فناوری کره‌شمالی را برای قرار دادن کلاهک‌های هسته‌ای روی موشک‌های بالستیک ارتقا داد. کره‌جنوبی این آزمایش هسته‌ای را قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای همسایه شمالی اعلام کرده است.

قتل یک خانواده آواره سوری توسط مرزبانان ترکیه
مرزبانان ترکیه با تیراندازی به یک خانواده آواره سوری در مرز 2 کشور آنها را به قتل رساندند. این حادثه عصر پنجشنبه در اطراف شهر راس‌العین واقع در مرز استان حسکه در شمال شرقی سوریه با جنوب ترکیه رخ داد که طی آن اعضای یک خانواده 4 نفره شامل پدر و 3 فرزند خردسال وی جان خود را از دست دادند. طی ماه‌های اخیر ده‌ها بار حوادث مشابه ایجاد شده که طی آن ده‌ها نفر جان خود را در حین تلاش برای ورود به خاک ترکیه از دست داده‌اند.

احتمال تعرض به حجاج عراقی
پایگاه رسمی هیات نیروهای داوطلب مردمی عراقی به نقل از یک منبع مسؤول در این نیروها اعلام کرد: «رسانه‌های سعودی در طول چند روز گذشته هیاهوی زیادی به راه انداخته‌اند با این مضمون که عراق فرماندهان و اعضای نیروهای داوطلب مردمی خود را به منظور بر هم زدن اوضاع امنیتی، به حج فرستاده است».  این منبع ضمن درخواست از نخست‌وزیر عراق برای مداخله در این موضوع، همچنین نسبت به اقدامات سعودی‌ها علیه حجاج عراقی زوار بیت‌الله‌الحرام، اعم از بازداشت، قتل یا ربودن آنان به این بهانه هشدار داد.

تیراندازی به مدرسه‌ای در تگزاس
با گذشت 2 هفته از آغاز سال تحصیلی جدید در آمریکا، حادثه تیراندازی در دبیرستان آلپاین واقع در غرب ایالت تگزاس به کشته شدن یک نفر منجر شد. اداره پلیس شهر بروستر با تایید این تیراندازی اعلام کرد 2 مهاجم این حادثه احتمالاً متواری شده‌اند. بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ در آمریکا، سالانه بیش از 33 هزار نفر به ضرب گلوله در این کشور کشته می‌شوند

ترکیه در دادگاه حقوق‌بشر اروپا
دبیر کل شورای اروپا گفت ترکیه ممکن است درباره اجرای منشور حقوق بشر اروپا، به دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ احضار شود. توربیان یاگلان خاطرنشان کرد: مقام‌های ترکیه باید دلایل واضحی ارائه کنند و میان کسانی که به طور آشکار در کودتا شرکت کرده‌اند با کسانی که به نوعی با مجموعه گولن در ارتباطند تفاوت قائل شوند.

بازگشت رئیس امارات از سفری نامعلوم!
خبرگزاری امارات (وام) از بازگشت شیخ‌خلیفه بن زاید آل‌نهیان، رئیس امارات از یک سفر ویژه خارجی به کشور خبر داد. از زمان سکته رئیس امارات در سال 2014 رسانه‌های این کشور به ندرت تحرکات وی را پوشش داده‌اند و تصویر یا فیلم تازه‌ای از وی منتشر نشده است. این خبرگزاری،
هیچ گونه جزئیاتی درباره این سفر غیرمترقبه که پس از 2 سال غیبت رئیس دولت امارات از محافل عمومی انجام می‌شود، منتشر نکرد.

بیش از 9 هزار کشته در درگیری‌های دونباس
دفتر سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه گزارش داده که در آگوست 2016 در دونباس، واقع در شرق اوکراین ۱۶ تن کشته و ۷۵ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. این منبع افزود: در ژوئیه سال جاری میلادی 8 تن در جریان درگیری‌ها در دونباس کشته و ۶۵ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. طبق این گزارش، از آغاز درگیری‌ها در دونباس (دونتسک و لوهانسک) به تاریخ آوریل ۲۰۱۴، ۹۵۶۹ تن کشته و ۲۲ هزار و ۲۱۲ تن دیگر نیز در این منطقه واقع در شرق اوکراین زخمی شده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec