printlogo


کد خبر: 163433تاریخ: 1395/6/20 00:00
اخبار

فریز نفتی با ۴ میلیون بشکه
ایران پس از اینکه تولید خود را به سطح قبل از تحریم‌ها برساند، آماده تصمیم‌گیری درباره محدود کردن تولید خواهد بود و این رقم «اندکی» بالاتر از ۴ میلیون بشکه در روز است.  به گزارش تسنیم، محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در این‌باره گفت: احتمالا تا پایان سال 2016 یا اوایل سال آینده میلادی به این رقم خواهیم رسید، چراکه ایران در حال حاضر روزانه حدود 8/3 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. قمصری ادامه داد: نفت بشکه‌ای 40 تا 50 دلاری، منطقی است و بازار در شرایط باثباتی قرار دارد. به گفته وی، شرکت ملی نفت ایران می‌تواند با این رقم‌ها به کار خود ادامه دهد زیرا هزینه تولید این شرکت کمتر از 10 دلار در هر بشکه است. ایران قصد دارد به صادرات روزانه 2/2 میلیون بشکه نفت در سال 2016 و 35/2 میلیون بشکه در سال آینده میلادی دست یابد. در همین حال ایران گزارش تولید 63/3 میلیون بشکه‌ای نفت خود را به اوپک فرستاد و از سویی عربستان از کاهش ۴۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خود و کاهش آن به 6/10 میلیون بشکه در روز خبر داد. اوپک و روسیه پس از 2 سال پیگیری استراتژی تولید بی‌رویه به منظور حفاظت از سهم خود از بازار در برابر نفت شیل آمریکا، تصمیم گرفته‌اند برای تثبیت بازار با یکدیگر همکاری کنند.


ارائه ‌گزارش حقوق‌های نجومی به مجلس
کمیسیون اصل ۹۰ برای ساماندهی میزان دریافت حقوق‌ها در حال تنظیم یک طرح قانونی ۱۱ ماده‌ای است که در آن حداقل و حداکثر میزان حقوق‌ها پیش‌بینی شده است. داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت وگو با تسنیم، در این‌باره اظهار داشت: در زمینه حقوق‌های نجومی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به دنبال اجرای اقدامات در 2 حوزه مختلف است. وی افزود: حوزه نخست این اقدامات مربوط به بررسی چرایی به وجود آمدن حقوق‌های نجومی است که در این زمینه گزارشی درباره پایین آمدن انحراف از قانون و عدم رعایت از قانون در حال تهیه است. وی اضافه کرد: کمیسیون اصل 90 در زمینه بازگرداندن مبالغ اضافی که برخی از مسؤولان گرفته‌اند نیز اقدام کرده و درصدد هستیم گزارش جامع و کامل از هر جهت و در ابعاد مختلف حداکثر تا یک ماه آینده تهیه و در صحن علنی مجلس ارائه کنیم. محمدی خاطرنشان کرد: در حال تنظیم یک طرح قانونی 11 ماده‌ای هستیم که در آن حداقل و حداکثر میزان حقوق‌ها و بسته شدن منافذ و روزنه‌های سوءاستفاده از قانون پیش‌بینی شده است. همچنین برای ناظران، مدیران مالی و ذی‌حسابان تکالیف ویژه‌ای معین شده که در صورت تخلف با مجازات روبه رو می‌شوند.


آسان‌سازی اخراج قانونی کارگران
عضو شورایعالی کار با اشاره به اینکه اصلاح قانون کار باید متناسب با ماده ۷۳ قانون برنامه پنجم صورت می‌گرفت، گفت: لایحه جدید با کمرنگ کردن تشکل‌های کارگری تضعیف جامعه کارگری را دنبال می‌کند. علی خدایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از الزامات در اصلاح قانون کار، لحاظ کردن شرکای اجتماعی بوده است که در ارسال لایحه اصلاح قانون کار به مجلس این مورد انجام نشده است. خدایی افزود: تکالیفی در ماده 73 قانون برنامه پنجم آمده که دولت را مکلف کرده بود قوانین کار و تأمین اجتماعی را در راستای کاهش اختلافات کارگر و کارفرما، تقویت همسویی شرکای اجتماعی، پیش‌بینی شرایط جدید کار و تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اصلاح کند ولی زمانی که به مواد لایحه رجوع می‌کنیم به هیچ عنوان پوشش‌دهنده هیچ‌کدام از این موارد نیست. خدایی افزود: به عنوان نمونه مواد مختلف قانون کار از جمله ماده 27 که برای اخراج کارگر شرط تایید نهاد صنفی را دیده بود در حال حاضر حذف شده است. این موضوع متضاد با اهداف برنامه است. فعالان کارگری همچنان با ارسال اصلاحیه قانون کار از سوی دولت به مجلس به دلیل نادیده‌گرفتن نظرات آنها مخالف هستند.


 فروش کارتی سوخت به ایرلاین‌ها از پاییز
از اول مهرماه  امسال فروش سوخت به ایرلاین‌های داخلی فقط به صورت کارتی بوده و در غیر این صورت سوخت فروخته نخواهد شد. منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به آزادسازی فروش سوخت به همه ایرلاین‌های اروپایی در ایران گفت: در شرایط فعلی فروش سوخت به همه شرکت‌های هواپیمایی اروپایی آزاد است. بر این اساس، هم‌اکنون هواپیماهای  شرکت‌های هوایی معتبر جهان در ایران اقدام به خرید ارزی سوخت می‌کنند و استانداردهای عرضه سوخت در کشور هم طبق معیارهای بین‌المللی و جهانی است. وی در تشریح ضوابط جدید فروش سوخت به ایرلاین‌ها به مهر گفت: هم‌اکنون زیرساخت‌های عرضه کارتی بنزین در همه فرودگاه‌های کشور نصب و راه‌اندازی شده است. وی با اعلام اینکه تا اول مهرماه امسال همه شرکت‌های هواپیمایی فرصت دارند نسبت به خرید کارتی سوخت در فرودگاه‌های کشور اقدام کنند، تصریح کرد: امیدواریم مجبور به قطع فروش سوخت به ایرلاین‌ها نشویم. وی ادامه داد: پول فروش سوخت باید به خزانه دولت واریز شود و از این رو شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به پرداخت بموقع آن اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: فروش سوخت به ایرلاین‌های خارجی به صورت شناور تعیین و عرضه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec