printlogo


کد خبر: 163446تاریخ: 1395/6/20 00:00
اخبار

پتروشیمی‌ها از بورس کالا خارج نمی‌شوند
شورای رقابت با اعلام مخالفت درباره خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، وضعیت عرضه محصولات پتروشیمی را تعیین کرد. بنا به این گزارش، دویست و شصت‌ودومین نشست شورای رقابت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موضوع عرضه محصولات پتروشیمی برگزار شد. در این نشست برخی مسؤولان وزارت صنعت با ارائه استدلال‌هایی پیشنهاد عرضه محصولات پتروشیمی در خارج از بورس را مطرح کردند که با مخالفت روبه‌رو شد.
به گفته آنان، واحدهای پتروشیمی و صنایع پایین دستی برای فعالیت خود به برنامه‌ریزی نیاز دارند؛ در حالی که سازوکار بورس کالا حالت روزمرگی دارد و امکان برنامه‌ریزی تولید را به آنان نمی‌دهد.
به گزارش ایرنا، برخی تولیدکنندگان بخش بالادستی پتروشیمی با عرضه محصولات در بورس مخالفند و فروش این محصولات در بازار آزاد را دنبال می‌کنند. در برابر، بسیاری از فعالان بخش‌های پایین دستی پتروشیمی، خروج از بورس را زمینه‌ساز بازگشت دلالان به بازار می‌دانند. محصولات پایه صنعتی، کشاورزی و پتروشیمی از طریق بورس کالا عرضه می‌شود که این امر افزون بر ایجاد شفافیت، مانع رانت و انحصارگرایی شده است.

بلیت اتوبوس ۲۰ درصد گران شد
همزمان با دور دوم سفرهای تابستانی نرخ کرایه اتوبوس‌های برون‌شهری ۲۰ درصد افزایش یافت. برای دومین‌بار است که طی سال جاری قیمت بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری گران می‌شود. به گزارش تسنیم، اواسط اسفندماه سال گذشته مانند سال‌های اخیر 20درصد به نرخ کرایه بلیت اتوبوس‌های مسافری برون‌شهری افزوده شد، قیمتی که معمولاً پس از پایان تعطیلات (نیمه‌های فروردین سال بعد) به روال قبلی بازمی‌گشت اما امسال افزایش 20درصدی بر‌خلاف همیشه به کل سال تعمیم یافت و به قیمت قبلی بازنگشت. این در حالی است که با ابلاغ اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور از ساعت 23 چهارشنبه 20درصد به قیمت بلیت اتوبوس افزوده شده است، به این ترتیب طی 6 ماه اخیر نرخ بلیت اتوبوس
40 درصد افزایش یافته است.


Page Generated in 0/0070 sec