printlogo


کد خبر: 163479تاریخ: 1395/6/21 00:00
اخبار

بدرود با مرد شریف عالم موسیقی
پیکر زنده‌یاد فرهنگ شریف صبح دیروز با حضور جمع کثیری از اهالی هنر از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.
به گزارش فارس، پروین صالح همسر هوشنگ ظریف، استاد موسیقی ایران به نیابت از وی در این مراسم پیامی را به این شرح قرائت کرد: فرهنگ شریف یگانه بود و به مانند نامش، شریف زیست و شریف رفت. فقدان او غم بزرگی برای موسیقی ایران است، او در واقع فرهنگ بداهه‌نوازی موسیقی ایران بود. همچنین همسر فرهنگ شریف ضمن اشاره به روزهای پایانی زندگی این استاد موسیقی ایرانی گفت: مضراب‌های فرهنگ شریف تکرار نخواهد شد، من در این لحظات فقط می‌توانم از حسم سخن بگویم. من وقتی در کنار او بودم، همیشه او را به چشم فرهنگ شریف دیدم و همیشه سعی کردم شأن و جایگاه او را حفظ کنم. امیدوارم توانسته باشم مسؤولیت خود را به عنوان همسر به‌درستی انجام داده باشم.  وی افزود: مضراب‌های عاشقانه شریف بر تمام دل‌ها می‌نشست و او با ساز‌ خود با همه گفت‌وگو می‌کرد. من نمی‌خواهم به نبودن فرهنگ شریف عادت کنم. او به همراه دیگر بزرگان موسیقی ایران، دوران طلایی موسیقی ایران را ساخت و به همین واسطه، همیشه کنار ما باقی خواهد ماند. در این مراسم اعلام شد که مراسم ترحیم زنده‌یاد فرهنگ شریف روز سه‌شنبه 23 شهریورماه در مسجد جامع شهر غرب تهران برگزار خواهد شد.

به مناسبت دهه ولایت
سری جدید «شیدایی»   روی آنتن شبکه 2 می‌رود
تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «شیدایی» گفت: سری جدید شیدایی ویژه دهه ولایت با آیتم‌های جدید و تغییرات اساسی نسبت به سری‌های قبلی، از روز یکشنبه 21 شهریور روی آنتن شبکه 2 سیما می‌رود.
به گزارش فارس، محمد نبهان با اشاره به پخش سری جدید این برنامه از شبکه 2 سیما به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت اظهار کرد: سعی می‌کنیم به مجموعه خانواده از نگاه دین اسلام و الگوهایی در این زمینه بپردازیم به این نحو که هر شب از برنامه دارای یک موضوع و اسم شاخص خواهد بود و به تناسب نزدیکی به اعیاد قربان و غدیر، این موضوعات و اسامی تغییر می‌کنند. وی ادامه داد: به عنوان مثال در شب‌های عید قربان به این مساله می‌پردازیم که چه عنصری در زندگی‌های امروز باید فدای مسائل اولویت‌دار و مهم‌تر شوند تا بتوانیم زندگی سالم‌تر و رو به سعادتی داشته باشیم. ویژه‌برنامه «شیدایی» از یکشنبه‌شب 21 شهریورماه هر شب بعد از گفت‌وگوی خبری روی آنتن شبکه 2 می‌رود.

انتشار قطعه موسیقی «حج ناتمام»
قطعه «حج ناتمام» با صدای حسن رضایی همزمان با ایام شهادت شهدای منا منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. به گزارش فارس، قطعه «حج ناتمام» با خوانندگی حسن رضایی، ترانه‌سرایی حسین صیامی و تنظیم‌ احسان غلام‌نژاد درباره شهدای منا منتشر شد. بنابرگفته خواننده «حج ناتمام»، این قطعه به صورت احساسی و حماسی تنظیم شده که جنایات آل‌سعود در فاجعه منا و دیگر نقاط جهان را به تصویر کشیده است.

ابوالفضل جلیلی  با «مسیر معکوس» می‌آید
ابوالفضل جلیلی با اشاره به اینکه به‌رغم همه محدودیت‌ها سعی می‌کند فیلم «مسیر معکوس» را بزودی کلید بزند، گفت: ان‌شاءالله با رسیدن به نسخه نهایی فیلمنامه، فیلمبرداری را آغاز می‌کنم و فکر می‌کنم این فیلم هم بتواند به عنوان یک آسیب‌شناسی درست از زمانه خود مورد توجه قرار گیرد. به گزارش «نسیم آنلاین»، ابوالفضل جلیلی، نویسنده و کارگردان سینما در این‌باره گفت: من هیچ‌گاه دنبال حمایت‌های دولتی نبوده‌ام که اگر جز این بود در همه این سال‌ها این همه فیلمم پشت خط اکران نمی‌ماند. جلیلی درباره مضمون فیلم «مسیر معکوس» اظهار داشت: این فیلم با رویکرد بررسی مسائل نوجوانان و البته این بررسی در بستر دوره معاصر روی می‌دهد، یعنی تلاش داشته‌ام به بررسی مشکلات نوجوانان روزگار معاصر بپردازم و اینکه چقدر تفاوت است میان نگرش نوجوانان این روزگار با دهه‌های گذشته.


Page Generated in 0/0049 sec