printlogo


کد خبر: 163486تاریخ: 1395/6/21 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان سنجش خبر داد
تجمیع آزمون‌ کارشناسی ارشد دولتی و آزاد
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تجمیع آزمون‌های کارشناسی ارشد دولتی و آزاد خبر داد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش با اشاره به تجمیع آزمون‌های کارشناسی ارشد دولتی و آزاد، گفت: آزمون پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت تجمیع شد. وی با تاکید بر اینکه شیوه پذیرش منوط به ابلاغ شیوه‌نامه است، به ایلنا بیان داشت: بنابراین فقط کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد نیز از طریق همین کنکور پذیرش خواهد داشت. خدایی خاطرنشان کرد: همچنین درباره رشته‌های علوم پزشکی نیز در وزارت بهداشت یک آزمون کارشناسی ارشد برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد از طریق آن پذیرش دانشجو می‌کند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تا آبان‌ماه شیوه‌نامه اجرایی را به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند.

پیوست اجتماعی برای پروژه‌های زیست‌محیطی
 معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم تهیه پیوست‌های علمی و اجتماعی برای پروژه‌های زیست‌محیطی تاکید کرد. به گزارش «وطن امروز» مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جریان بازدید از ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: فرهنگسازی در مباحث زیست‌محیطی از جمله مواردی است که نیازمند صرف زمان بسیاری است و افرادی که در این باره فعالیت می‌کنند باید با علاقه و پشتکار به این کار بپردازند تا نتایج خوبی به دست‌ آید. وی بر لزوم مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت و پتانسیل دوستداران محیط‌زیست و هنرمندان در موضوعات گوناگون زیست‌محیطی تاکید کرد و افزود: تهیه پیوست‌های اجتماعی دقیق و علمی برای پروژه‌های زیست‌محیطی از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین این موضوع به شکل ویژه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

حمایت آستان قدس از طرح «آینه شمعدون»
نخستین نشست طرح ملی «آینه شمعدون» برای تامین و اهدای جهیزیه به زوج‌های کم‌برخوردار در استان خراسان رضوی برگزار شد. به گزارش«وطن امروز» مهدی جلالی، دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی در این نشست بیان داشت: تمرکز ما در طرح ملی «آینه شمعدون» بر حاشیه‌ شهر مشهد است. به گفته وی 70 درصد جمعیت مشهد حاشیه‌نشین هستند و به همین دلیل کارهای خیر و عام‌المنفعه در این نواحی متمرکز خواهد شد. جلالی افزود: شهرداری مشهد و شخص شهردار هم در زمینه تبلیغات این طرح قول مساعد همکاری داده است. دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی هم در اجرای بهتر و شایسته‌تر این طرح در مشهد قول مشارکت داده است.
 


Page Generated in 0/0056 sec