printlogo


کد خبر: 163501تاریخ: 1395/6/21 00:00
اخبار

بیانیه بسیج دانشگاه مالک اشتر به مجلس  و شورایعالی امنیت ملی
مانع پایمال شدن عزت، استقلال و مصالح کشور شوید
بسیج دانشگاه مالک اشتر در بیانیه‌ای درباره قراردادهای«FATF» و IPC از مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی خواست با بررسی دوباره تصمیمات دولت درباره قراردادهای یادشده اجازه پایمال‌شدن عزت، استقلال و مصالح کشور را به هیچ جریانی ندهند. به گزارش تسنیم، در بیانیه بسیج دانشگاه مالک اشتر آمده است: از خطرناک‌ترین بندهای توافق FATF آنجاست که دولت‌های عضو، متعهد می‌شوند اولا تمام تراکنش‌های مالی خود را در اختیار این سازمان قرار داده تا بر آن نظارت داشته باشد همچنین اعضا باید متعهد باشند که از هرگونه کمک مالی به سازمان‌های تروریستی خودداری کنند. در این بیانیه تصریح شده است: اقدامات سوال‌برانگیز دولت نظیر عدم اقدام متقابل در برابر بدعهدی‌ها و نقض‌های مکرر برجام توسط آمریکا همچنین سعی در کاهش بودجه دفاعی کشور و وضع قراردادهای نفتی که همگی مغایر اصل حفظ استقلال و عزت کشور و جلوگیری از تسلط نظام سلطه بر نظام جمهوری اسلامی ایران است، همه و همه این خطر را به قشر همیشه بیدار دانشجویان متعهد و انقلابی خاطرنشان می‌کند که این اقدامات جز با اشتباهات محاسباتی مسؤولان به بار ننشسته است. در این برهه حساس، از نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی و شورایعالی امنیت ملی انتظار داریم با بررسی مجدد تصمیمات دولت در قراردادهایFATF و IPC، اجازه پایمال شدن عزت، استقلال و مصالح کشور را به هیچ شخص و
جریانی ندهند.

بانیان مدیریت اشرافیگری قدرت دفاعی را هدف گرفته‌اند
نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه محقق نشدن توسعه در کشور به دلیل فرمان اشرافی‌گری پس از جنگ بود، گفت: گویا بانیان مدیریت اشرافیگری در حال حاضر قدرت دفاعی ایران را هدف گرفته‌اند. سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برخی اظهارنظرها برای حذف نیروی نظامی کشور گفت:‌ با توجه به اوضاع ناامن منطقه و تهدید مرزهای کشور توسط عناصر مسلح وابسته به کشورهای عربستان و آمریکا، در حقیقت چنین اظهاراتی کمک به عملی شدن تهدیدهای بالقوه علیه ایران و نابودی کشور در آتش منطقه است. وی ادامه داد: انهدام زیرساخت‌های برخی کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان و لبنان به دلیل ناامنی و ضعف دفاعی گواه آن است که در حال حاضر کوچک‌ترین سهل‌انگاری و مسامحه در تامین امنیت کشور، در بعد داخلی و خارجی، موجب تجاوز دشمن و آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود. نماینده مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور گفت: داشتن نیروهای نظامی آماده و مجهز یکی از عوامل مهم ایجاد و تامین امنیت پایدار در کشور است. ساداتی‌نژاد با انتقاد از برخی اظهارنظرهای ساده‌انگارانه که رشد اقتصادی کشورهایی مانند ژاپن و آلمان را در نتیجه حذف نیروهای نظامی آنها می‌داند، گفت: آنچه باعث رشد این دو کشور پس از جنگ شد، حذف نیروی نظامی نبوده است، بلکه استفاده بهینه از ظرفیت‌های انسانی و اجتماعی مانند روحیه کار و تلاش شبانه‌روزی، صرفه‌جویی و ساده‌زیستی مردم و مسؤولان آنها موجب رشد این کشورها شد.

اتحادیه عرب بی‌اعتبار‌تر از گذشته شده است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: اتحادیه عرب با حمایت از رفتار غیرسازنده سعودی و بی‌کفایتی در اداره مناسک حج اعتبار خود را از بین برده است. حسین‌ امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه عرب، اظهار کرد: حمایت‌های  دبیرکل اتحادیه عرب از رفتارهای غیرسازنده سعودی، این اتحادیه را بی‌اعتبارتر از هر زمانی  کرده است. وی افزود: دبیرکل مصری اتحادیه عرب بداند که اکنون سعودی سردرگم‌تر از آن‌ است که بتواند کشورهای عربی را در جیب خود جای دهد. امیرعبداللهیان افزود: اتحادیه عرب باید به جای حمایت از تجاوزات نظامی و امنیتی منطقه‌ای سعودی در یمن، سوریه، بحرین و عراق و بی‌کفایتی در اداره مناسک حج، چاره‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیندیشد و رفتار نادرست سعودی در حمایت از تروریسم را نکوهش کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec