printlogo


کد خبر: 163516تاریخ: 1395/6/21 00:00
چهارگوشه

مرگ 16 حاجی مصری
با آغاز مناسک حج عمره در حجاز، 16 تن  از حجاج  مصری عازم عربستان جان خود را از دست دادند. به گزارش میزان به نقل از تارنمای فلسطین الیوم؛ وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که شمار حجاج متوفی این کشور از آغاز مراسم حج امسال  به 16 نفر رسیده است. به گفته رئیس هیات پزشکی کاروان حجاج مصر، یکی از زائران مصری  بر اثر حادثه رانندگی در عربستان کشته شده است. این در حالی است که مناسک حج سال گذشته به قربانی شدن چند هزار زائر بی‌گناه بیت‌الله‌الحرام بر اثر سوءمدیریت مسؤولان سعودی منجر شد. مقامات سعودی و مفتی‌های وهابی وقیحانه این فاجعه بزرگ را به گردن خود قربانیان انداختند.

کره‌شمالی: تسلیم باج‌گیری اتمی نمی‌شویم
در واکنش به تهدیدات و محکومیت‌های غرب علیه آزمایش اتمی اخیر کره‌شمالی، روزنامه حزب حاکم این کشور نوشت پیونگ‌یانگ برابر باج‌گیری اتمی آمریکا و غرب تسلیم نمی‌شود. روزنامه حزب حاکم کره‌شمالی روز شنبه نوشت روزهایی که آمریکا تنها تهدیدکننده هسته‌ای علیه
کره‌شمالی بود، رفته و دیگر باز نمی‌گردند. گزارش‌ها حاکی است بزرگی انفجار آزمایش هسته‌ای روز جمعه کره‌شمالی 2 برابر آزمایش قبلی این کشور و بیش از بمب اتمی موسوم به «پسر کوچک» بود که در جنگ دوم جهانی بر فراز شهر هیروشیما رها شد.

گوسفندهای سرطانی «اسرائیلی» در عید قربان!
یک روزنامه الجزایری تأکید کرد دامپزشکان الجزایری با توجه به نزدیک بودن عید قربان به مردم هشدار داده‌اند از خرید گوسفند از منابع ناشناس خودداری کنند. به گفته دامپزشکان الجزایری، بعضی دام‌ها و گوسفندان با تزریقات سمی رژیم صهیونیستی پروار و روانه بازار شده‌اند. الشروق خاطرنشان کرد، قاچاقچیانی از تونس، لیبی و الجزایر، این روزها با تجارت هرمون رشد ساخته شده به دست صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، در حال پرواربندی و عرضه و فروش دام هستند.

نامه علمای بحرین به سازمان ملل
علمای بحرین در نامه‌ای به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل اعلام کردند که روند فشارهای مذهبی به ساکنان اصلی شیعی بحرین بشدت بالا گرفته است. آنها در این نامه به محاکمه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و سلب تابعیت وی اشاره و تصریح کردند: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نمونه آشکار نقض قوانین بین‌المللی است. آنها همچنین اظهار داشتند: اعمال فشار بی‌حد و حصر بر علما و بازداشت آنها و جلوگیری از اقامه نماز جمعه توسط رژیم آل‌خلیفه از جمله نمونه‌های دیگر نقض قوانین داخلی و بین‌المللی است.

تیراندازی به گشتی اسرائیلی در نقب
بر اثر تیراندازی افراد ناشناس به یک خودروی زرهی گشتی ارتش اسرائیل در صحرای نقب نزدیک مرز فلسطین اشغالی با اردن یک سرباز صهیونیست بشدت زخمی شده است. این حمله در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین کتوره واقع در شرق صحرای نقب و نزدیک مرز فلسطین اشغالی با اردن صورت گرفته که طی آن، آسیبی به این گشتی وارد نشده اما به دلیل ترس سربازان اسرائیلی خودرو واژگون شده و همه سرنشینان آن بشدت زخمی شده‌اند. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

روسیه موشک توپول آزمایش کرد
روسیه یک فروند موشک قاره‌پیما، دارای قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای آزمایش کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این موشک قاره‌پیما از نوع RS-12M و از رده موشک‌های «توپول» روسیه بود. این موشک از پایگاه فضایی پلستسک در شمال غربی روسیه پرتاب شد و کلاهک آزمایشی آن با دقت بالایی به هدف تعیین شده در شبه‌جزیره کامچاتکا اصابت کرد. هدف از پرتاب این موشک، تایید مشخصات فنی و پروازی موشک‌های توپول و آزمایش کلاهک‌ها و وسایل عبور آن از سامانه‌های پدافند موشکی اعلام شده است.


Page Generated in 0/0052 sec