printlogo


کد خبر: 163588تاریخ: 1395/6/24 00:00
اخبار

وزارت کار  کارگران را سرکار گذاشته است!
بازرس کانون کارگران ساختمانی کشور گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نام سامانه پایش بیمه، کارگران را سر کار گذاشته است. احمدرضا اللهیاری در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از اظهارات حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت مبنی بر اینکه حقوق پزشکان به اندازه یک کارگر ساختمانی نیست، اظهار داشت: شما که برای یک عمل جراحی میلیون‌ها تومان پول دریافت می‌کنید، حاضرید جای خود را با ما عوض کنید؟ وی افزود: کارگر ساختمانی که با همه سختی در فصول گرم و سرد سال برای روزانه مبلغ 40 هزار تومان کار می‌کند، آیا بازهم می‌تواند مخارج زندگی‌اش را تأمین کند؟ وی از وزیر کار خواست به اظهارات وزیر بهداشت واکنش نشان دهد. وی درباره نحوه اجرای کارت‌های مهارت تصریح کرد: با وجود اعتراضات کارگران به نحوه اجرای صدور کارت‌های مهارت که از اول سال 95 وعده عملیاتی شدن آن را داده بودند اما محقق نشده است. وی با انتقاد از سامانه بیمه کارگران ساختمانی که به نوعی موجب سرگرمی کارکنان وزارتخانه شده است، گفت: تاکنون به نام سامانه بهینه کارگران، مسؤولان وقت تلف کرده‌اند.


خرید و فروش ماهانه ۱۰۰ هزار آیفون قاچاق
براساس برآوردهای انجام‌شده ماهانه حدود 100 هزار گوشی آیفون به طور رسمی در کشور خریداری می‌شود اما حتی یک عدد از آنها به طور رسمی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور نشده است.  مدیرکل خدمات سازمان حمایت با اشاره به این موضوع به تسنیم گفت: این سازمان صلاحیت ۱۸ شرکت که برای واردات رسمی تلفن همراه آیفون از سوی سازمان حمایت به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت معرفی شده‌اند را تایید کرده است.  سیدجواد احمدی افزود: این گوشی که به صورت قاچاق به کشور می‌آید ثبت سفارشی برای آن انجام نمی‌شود  اما براساس تقاضای موجود در بازار به صورت غیرقانونی وارد شده و به فروش می‌رسد که دولت به دنبال ساماندهی عرضه این محصولات است.


پرداخت یارانه نقدی 26 شهریور
آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده یارانه شهریورماه مانند ماه‌های اخیر روز 26 شهریور پرداخت خواهد شد.  به گزارش ایسنا، یارانه شهریورماه، شصت‌وهفتمین مرحله از پرداخت‌های نقدی است که ساعت ۲۴ روز جمعه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. درمجموع تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه‌های نقدی پرداخت شده و ماهانه تا ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت به بیش از ۷۵ میلیون نفر هزینه می‌شود. آخرین آمارها حاکی از آن بوده که از سال گذشته تاکنون حدود 3 میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حذف شده‌اند.


قیمت نفت بازهم کاهش یافت
 قیمت نفت دیروز به دلیل بیشتر شدن نگرانی‌ها درباره افزایش حفاری در ایالات متحده و همچنین افزایش یافتن یک درصد سود سرمایه‌گذاران در جلسه قبلی فروش نفت، کاهش پیدا کرد. به گزارش مهر، قیمت نفت‌خام برنت(تحویل آتی)  به 67/47 دلار در هر بشکه رسید که با کاهش ۶۵ سنتی یا 4/1 درصدی روبه‌رو بود. به گفته معامله‌گران، بالا رفتن میزان خروجی محصولات صنعتی چین، تاثیر کمی بر بالا بردن قیمت نفت داشت و بازار نفت‌خام در همان وضعیت سوددهی قبلی باقی ماند. قیمت نفت (تحویل آتی) وست تگزاس اینترمیدیت نیز ۷۳ سنت یا 6/1 درصد کاهش داشت و به بشکه‌ای 56/45 دلار رسید.
 


Page Generated in 0/0055 sec