printlogo


کد خبر: 163592تاریخ: 1395/6/24 00:00
اخبار

نوبخت: درباره کرسنت خبر ندارم
سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود درباره اینکه شنیده شده ایران در دادگاه کرسنت محکوم شده است، گفت: درباره این موضوع خبری ندارم. به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت ادامه داد: پرداخت وام از محل اعتبار 16 هزار میلیارد تومانی به 7 هزار و 500 واحد تولیدی آغاز شده و از مجموع واحدهای تولیدی که تا 21 شهریور به بانک‌ها معرفی شدند، 3 هزار و 42 بنگاه اقتصادی موفق شدند وام خود را دریافت کنند. این واحدها از طریق فرآیند رونق که تحت عنوان کارگروه تسهیلات در استانداری‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند مبالغ‌شان را که بالغ بر 2 هزار و 376 میلیارد تومان بود دریافت کردند. نوبخت خاطرنشان کرد: غیر از این تعداد واحد، بانک‌ها مستقیم نیز با تعدادی از واحدهای تولیدی در معامله بودند طوری که 4 هزار و 935 واحد تولیدی با مراجعه به نظام بانکی موفق شدند 3 هزار و 681 میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.  نوبخت ادامه داد: بنابراین 7 هزار و 977 واحد تولیدی توانسته‌اند 6 هزار و 57 میلیارد تومان از نظام بانکی برای فعال شدن واحدهای تولیدی تسهیلات دریافت کنند. همچنین 11 هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص برای طرح‌های عمرانی صادر شد که بیش از 70 درصد آنها موفق شدند اعتبارات را از خزانه دریافت کنند. وی افزود: هر آنچه درباره قراردادهای جدید نفتی گفته شد مورد اصلاح قرار گرفت.


اجرای نظارت بر بازار نوشت‌افزار
طرح نظارتی نوشت‌افزار با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از 15 شهریورماه به مدت یک‌ماه در سراسر کشور به اجرا درآمده است. وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت در گفت‌وگو با فارس، افزود: ممانعت از توزیع اجباری دیگر اقلام نوشت‌افزار به همراه دفاتر دانش‌آموزی، درج قیمت لوازم‌التحریر در معرض دید عموم، جلوگیری از عرضه انواع اقلام نوشت‌افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق در سطح بازار و جلوگیری از فروش هرگونه نوشت‌افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضدارزشی در سطح بازار از جمله موارد اجرای طرح نظارت و پایش لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در بازار است. منایی خاطرنشان کرد: درباره کنترل کیفی خودکار و مداد وارداتی دارای استاندارد اجباری در سطح بازار و شناسایی و برخورد با نوشت‌افزار غیراستاندارد و قاچاق در کشور، این بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک با دیگر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان ملی استاندارد ایران انجام می‌گیرد.

ثبات قیمت لوازم‌ تحریر
موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی اعلام کرد: لوازم‌التحریر مورد نیاز محصلان در سال جاری افزایش قیمت ندارد. وی افزود: در حال حاضر کمبودی در واردات لوازم‌التحریر وجود ندارد و به میزان کافی وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان در بازار فراهم است. وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد لوازم‌التحریر وارداتی و ۳۰ درصد آن تولید داخل است، بیان کرد: این در حالی است که ۱۰۰ درصد دفترهای موجود در بازار تولید داخل است.
 


Page Generated in 0/0047 sec