printlogo


کد خبر: 163599تاریخ: 1395/6/24 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر بهداشت:
آزمایشگاه‌های تشخیص طبی درجه‌بندی می‌شوند
استانداردهای اجباری آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در حال تدوین است و پس از ابلاغ آن، درجه‌بندی این مراکز از امسال اجرایی می‌شود. محمدآقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این مطلب عنوان کرد: اعتباربخشی و درجه‌بندی آزمایشگاه‌ها هم پس از تدوین و ابلاغ استانداردها، انجام می‌شود. وی به ایرنا بیان داشت: با این کار آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، درجه‌های بین یک، 2 و 3 دریافت می‌کنند و مراجعه‌کنندگان به این مراکز در بدو ورود می‌توانند از درجه آزمایشگاه مطلع شوند، ضمن اینکه تعرفه خدمات آزمایشگاه‌های با درجات گوناگون، متفاوت خواهد بود. معاون درمان وزیر بهداشت درباره زمان اجرای طرح درجه‌بندی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرحله تدوین استانداردهای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی هستیم و به احتمال زیاد این کار پس از اجرای اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور تا آخر امسال شروع می‌شود.

مصدومیت ۸ زائر ایرانی در نجف
نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر جزئیات حادثه انفجار کپسول گاز در نجف را تشریح کرد. به گزارش ایسنا،  حمید کمالی، نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه انفجار کپسول گاز در نجف اشرف بیان داشت: ساعت۳:۳۰ بامداد روز سه‌شنبه کپسول گازی در نانوایی واقع در شارع رسول نجف اشرف منفجر شد که بر اثر آن 8  نفر از زائران ایرانی دچار مصدومیت جزئی شدند. وی  با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت، خاطرنشان کرد: همه مصدومان این حادثه با انتقال به درمانگاه هلال‌احمر مداوا و با حال عمومی خوب مرخص شدند.

کم‌توجهی محیط‌زیست به امنیت یوز ایرانی
تعدادی از روستاییان و بومیان منطقه میاندشت جاجرم طی نامه‌ای خطاب به محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز ناخرسندی از تلفات یوزپلنگ در این منطقه، خواستار برقراری افزایش نیروی محیط‌بان و پاسگاه‌های محیط‌بانی شدند. به گزارش تسنیم، جمعی از روستاییان و بومیان منطقه میاندشت جاجرم با تأکید بر توجه نداشتن سازمان حفاظت محیط‌زیست نسبت به برقراری امنیت در پناهگاه حیات وحش میاندشت، با انتقاد از تعطیلی پاسگاه محیط‌بانی که در میان پارک واقع شده بود، کمبود نیروی محیط‌بان در این منطقه را از عوامل اصلی به خطر افتادن جمعیت یوز عنوان کرده و بر این باورند که سازمان حفاظت محیط‌زیست به جای اجرای پروژه‌هایی بی‌ثمر، باید با هزینه‌ای اندک و جذب نیرو، یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی را مورد حفاظت قرار دهد. در بخشی از این نامه آمده است: متأسفانه همچنان شاهدیم هیچ توجهی به این منطقه ارزشمند نمی‌شود ‌و منطقه‌ای با این ثروت‌های ملی آسیب‌پذیر و با وسعت حدود 84 هزار هتکار، تنها توسط 6 محیط‌بان یعنی در هر نوبت کاری، 3 محیط‌بان آن هم با کمترین امکانات و تجهیزات و کمبود آبشخور حفاظت می‌شود.

راه‌اندازی اتاق‌های تزریق امن در 3 استان
معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی از راه‌اندازی اتاق‌های تزریق امن برای معتادان به طور آزمایشی ظرف 3 ماه آینده در 3 استان کشور خبر داد. محسن روشن‌پژوه، معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اتاق‌ها با این هدف راه‌اندازی می‌شود که کسی که می‌خواهد مواد مصرف کند، بیش از حد مصرف نداشته باشد و به‌اصطلاح «اور دوز» نکند یا اینکه مواد آلوده نباشد. روشن‌پژوه به ایرنا گفت: مطالعات اولیه راه‌اندازی اتاق‌های مصرف مدیریت شده انجام شده است و این اتاق‌ها در 3 استان کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود. وی درباره امکانات ارائه شده در اتاق‌های تزریق عنوان کرد در اتاق‌های تزریق، سرنگ و سوزن و دیگر وسایل لازم برای مصرف مواد به صورت رایگان به معتادان داده می‌شود اما عرضه مواد به معتادان در دستور کار ما نیست.


Page Generated in 0/0053 sec