printlogo


کد خبر: 163609تاریخ: 1395/6/24 00:00
اخبار

جشن امضای آثار حمید داوودآبادی در کتابفروشی کیهان
حمید داوودآبادی، نویسنده دفاع‌مقدس با حضور در کتابفروشی کیهان آثارش را برای مخاطبانش امضا می‌کند.  به گزارش فارس، حمید داوودآبادی نویسنده و پژوهشگر دفاع‌مقدس کتاب‌هایش را برای علاقه‌مندان امضا می‌کند. بر این اساس، این نویسنده روز چهارشنبه 24 شهریور با حضور در کتابفروشی‌ کیهان کتاب‌هایش را برای مخاطبان آثارش امضا می‌کند. مراسم جشن امضای آثار این نویسنده از ساعت 17 الی 19 در کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. حمید داوودآبادی پس از اتمام جنگ تحمیلی دست به قلم شد و نوشتن از جنگ را آغاز کرد. «سه شهید»، «تفحص»، «دیدم که جانم می‌رود»، «چادر وحدت»، «از معراج برگشتگان»، «سید عزیز»، «مثل آب خوردن»،‌ «یاد یاران»، «تبسم‌های جبهه» و... برخی آثار این نویسنده دفاع‌مقدس است. مراسم جشن امضای آثار این نویسنده دفاع‌مقدس به میزبانی کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، روبه‌روی در اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

ابتذال و تکرار فیلم‌های ایرانی از ضعف ادبیات است
طاهر جیناک، نویسنده‌ای است که در گمنامی مشغول فعالیت و بدون هیاهو مشغول نوشتن و خلق ادبیات است. به گزارش فارس، وی در بخشی از گفت‌وگوی خود می‌گوید: اگر کتابی از من را بعضا جایی در این مسابقات فرستاده باشند بی‌اجازه من بوده است، زیرا من با جوامع ادبی حشر و نشری نداشته‌‌ام، تمایلی هم به وارد شدن در کانون‌‌ها و گروه‌‌ها و انجمن‌‌های ادبی روشنفکری و... ندارم و شدن را اولی‌‌تر از دیده شدن می‌‌دانم. این نویسنده می‌افزاید: با آنکه داستان و داستان‌نویسی قدمتی چند صد ساله دارد اما ما چیزی به نام ادبیات داستانی نداشته‌‌ایم (طبق این تعریف که ادبیات داستانی باید دارای قالب‌های خاص داستانی باشند، قالب‌هایی که هر کدام به تعریف درآمده‌‌اند). در 100 سال اخیر بود که خرد و خردمندان با طی طریق از لبه پرتگاه تاریخ، در فراز و فرود با جذب ناقص فرهنگ غرب بستر متلاطمی برای پیدایش ادبیات داستانی را فراهم کردند. به این ترتیب این نهال تازه سر برآورده در لبه پرتگاه و در معرض باد، هنوز در کشمکش حفظ بقا، گاه به سختی بار می‌دهد؛ بماند که باغبانی ندارد یا اگر دارد پشت تریبون‌‌ها بلندگوها را آباد می‌‌کنند بنابراین حیرت نباید کرد که چرا اطراف ادبیات داستانی را جنگلی از علف‌‌های هرز پوشانده است. باید ابتذال و تکرار فیلم‌‌های ایرانی را در ضعف ادبیات داستانی جست‌وجو کرد.

برگزاری جشن فارغ‌التحفیظی حافظان قرآن
جشن فارغ‌التحفیظی حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پنجشنبه ۲۵ شهریور‌ماه با حضور ۵ هزار حافظ قرآن و فعال قرآنی این مؤسسه در استهبان برگزار می‌شود.  به گزارش فارس، جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پنجشنبه ۲۵ شهریور‌ماه ۱۳۹۵ با حضور مسؤولان قرآنی کشور و استان فارس به همراه ۵ هزار نفر از حافظان و فعالان قرآنی مؤسسه بیت‌الاحزان در شهرستان استهبان برگزار می‌شود. در این مراسم از 203 حافظ کل و 46 حافظ 20 جزء قرآن کریم که طی یک سال اخیر در مدارس شبانه‌روزی و شعب مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت شده و آزمون حفظ قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌اند تجلیل خواهد شد.

انتشار 12 قصه تصویری از پروین اعتصامی
«۱۲ قصه‌ تصویری از پروین اعتصامی» از سوی انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شد.
به گزارش تسنیم، کتاب «12 قصه‌ تصویری از پروین اعتصامی» اثر مژگان شیخی با تصویرگری حسن عامه‌کن در نوبت چاپ دوم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. این مجموعه شامل 12 قصه از شاعر مشهور ایران، پروین اعتصامی است که در دیوان خود آورده است. این قصه‌ها به زبان ساده و ساختار قصه‌ای برای کودکان بازآفرینی شده و تصویرهای جذاب آن به فهم مطالب برای کودکان کمک کرده است. انتشارات قدیانی کتاب «12 قصه‌ تصویری از پروین اعتصامی» را در نوبت چاپ دوم، با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 30000 تومان روانه‌ بازار کتاب کرد.


Page Generated in 0/0051 sec