printlogo


کد خبر: 163612تاریخ: 1395/6/24 00:00
رویدادها

«شاهد عهد شباب» منتشر شد
دفتر شعری از محمدعلی موحد با عنوان «شاهد عهد شباب» از سوی نشر کارنامه منتشر شد.  به گزارش مهر، این مجموعه دربرگیرنده تمام اشعار سروده شده توسط محمد علی موحد در خلال سال‌های ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۹ است. موحد در این بازه زمانی به عنوان وکیل و نماینده شرکت ملی نفت ایران در مناطق جنوبی ایران در حال فعالیت بوده و اشعار خود را نیز به تناسب حس و حال و موقعیت آن سال‌ها سروده است. این دفتر شعر نخستین دفتر شعری است که از محمدعلی موحد منتشر می‌شود و تا پیش از این علاقه‌مندان به آثار وی بیشتر اشعار او را در برخی نشریات مطالعه کرده‌اند.

انتصاب اعضای شورای راهبردی شبکه «شما»
طی حکمی از سوی علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، اعضای شورای راهبردی شبکه شما منصوب شدند.  به گزارش فارس، علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما به پیشنهاد مدیر شبکه شما طی حکمی اعضای شورای راهبردی این شبکه را منصوب کرد. در این حکم که خطاب به محمدحسین صوفی، حسن گروسی، علی بخشی‌زاده، سعید مقیسه، مجید شعبان‌پور، محمدرضا معصوم‌‌زادگان، سیدعباس فاطمی‌نویسی، محمدمهدی یادگاری و جواد شیخ‌اکبری صادر شده، آمده است: «نظر به دانش، تجارب و سوابق ارزشمند شما و با توجه به لزوم برنامه‌ریزی همه‌جانبه و آینده‌نگری در راهبری فرهنگی و رسانه‌ای به پیشنهاد مدیر شبکه «شما» به موجب این حکم به عضویت شورای راهبری شبکه منصوب می‌شوید».  شبکه «شما» شبکه مراکز استان‌ها و شبکه مردم ایران بزودی فعالیت دوره جدید خود را آغاز خواهد کرد.

سعیدی‌پور از «تالار وحدت» رفت
مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری رودکی تا انتخاب مدیر جدید برای تالار وحدت، مدیریت این مجموعه را هم به عهده دارد. به گزارش مهر، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری رودکی درباره سرنوشت تغییر مدیریت تالار وحدت گفت: رضا سعیدی‌پور با ما خداحافظی کرده و دیگر در مجموعه حضور ندارد و به دنبال یک مدیر جدید هستیم. وی همچنین در پاسخ به اینکه این روزها مدیریت تالار وحدت را چه کسی به عهده دارد، بیان کرد: تالار وحدت را مستقیما خودم مدیریت می‌کنم و تا زمانی که به یک فرد مناسب برای مدیریت نرسم این وضعیت ادامه خواهد داشت.

لیندا کیانی: هرکه اهل رابطه نیست لطمه می‌خورد
لیندا کیانی در برنامه دورهمی گفت: بدون شک در سینما باندبازی وجود دارد. بازیگر سریال «پایتخت» در پاسخ به سوالی درباره ازدواج اظهار داشت: مطمئن بودم این سوال را می‌پرسید به خاطر همین کلی جواب آماده کرده بودم که یادم رفت (خنده). به نظرم ازدواج خیلی خوبه اما مسؤولیت بزرگی است. در سن کم ازدواج کنید بهتر است، چراکه هرچه می‌گذرد انتخاب سخت‌تر می‎شود. بازیگر «رستگاران» درباره پیشنهاد کم بازی و باندبازی در سینما عنوان کرد: بعد از سریال «پایتخت» پیشنهاد کمدی داشتم و به نظرم کمدی کار خیلی سخت و فراتر از بازیگری درام است و کار هر کسی نیست. وی ادامه داد: بدون شک در سینما باندبازی وجود دارد و هر کسی ارتباط برقرار می‌کند
نوش جانش اما هر کسی هم مثل من اهل رابطه نیست باید لطمه بخورد.

35 تابلوی کمال‌الملک در فهرست آثار ملی ثبت شد
35 تابلوی رنگ و روغن کمال‌الملک موجود در کاخ گلستان در فهرست آثار ملی منقول به ثبت رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی و میراث جهانی کاخ گلستان با اعلام این خبر گفت: تابلوهای یادشده مربوط به فاصله زمانی 1240 تا 1330 هجری قمری با موضوعاتی همچون رویدادها، اشخاص، ساختمان‌ها، باغ‌ها، طبیعت و... است که محوطه، عمارت و حوض جوشان کاخ گلستان نیز در زمره آنهاست. مسعود نصرتی  با اشاره به اینکه برخی از این آثار در نگارخانه مجموعه به نمایش درآمده است، افزود: کمال‌الملک 170 تابلو کشید که معروف‌ترین آنها تالار آینه است. این تابلو  که نخستین تابلوی وی با امضای «کمال‌الملک» است از جمله نخستین آثار ملی منقول با شماره 42 است که سال گذشته در این فهرست قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0054 sec