printlogo


کد خبر: 163613تاریخ: 1395/6/24 00:00
طاهری چرا رفت و چرا زود برگشت؟
بازی با استعفا

باربد بهراد: سرپرست پرسپولیس طی یک نمایش عجیب، استعفا داد اما بازگشت. حالا سوال به وجود آمده که دلیل این شو چه بود و هدف نهایی طاهری از برگزاری‌اش چه می‌تواند باشد؟ پرسپولیس در صدر جدول و همه چیز مهیای یک پیروزی بزرگ دیگر در داربی پیش رو... همه چیز نسبتا عالی پیش می‌رود که ناگهان سرپرست پرسپولیس در نامه‌ای عجیب به وزیر استعفا می‌دهد. دلیل استعفا چه بود و چرا باید طاهری پای وزیر ورزش را وسط بکشد؟ در ابتدا برسیم به دلیل اصلی استعفای نمادین. طاهری بارها سر مساله سامانه هواداری با مهدی تاج و امیر عابدینی جلسه می‌گذارد و در این باره صحبت می‌کند، در نهایت هم تاج به او می‌گوید شما بروید کارهای باشگاه‌تان را پیگیری کنید، چرا که به گفته رئیس فدراسیون، آنها خودشان مساله را حل خواهند کرد. اما پس از این قول‌ها، فدراسیون‌نشین‌ها باز هم تبلیغ سامانه خودشان(3040) را می‌کنند و می‌گویند این سامانه، تنها سامانه هواداری فوتبال است. اما طاهری عقیده دارد این حرف آنها درست نیست. به گفته سرپرست قرمزها، همراه اول یک سامانه برای باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تعریف کرده است که تنها سامانه هواداری است، حتی طی نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرده سامانه هواداری 3040 را بسته است اما فدراسیون باز هم تبلیغ آن را در رسانه ملی می‌کند. طاهری می‌گوید حتی روز بازی با تراکتورسازی با آقای مهدی تاج تماس گرفتم و گفتم چرا تبلیغ 3040 را می‌کنید که ایشان گفتند اصلا در جریان این موضوع نیستم! حرفی که بدون شک نمی‌تواند درست باشد، چرا که بدون هماهنگی رئیس فدراسیون امکان این اتفاق وجود ندارد.
پس از این حوادث عجیب و غریب وقتی طاهری می‌بیند گوش فدراسیون بدهکار نیست ناگهان در نامه‌ای خطاب به وزیر می‌گوید نمی‌خواهد در این فضا کار کند. اما مهم‌تر از همه جواب وزیر ورزش بود. وقتی وزارت ورزش با قدرت به او می‌گوید به سر کار بازگرد یعنی حتما آنها قصد ورود به این داستان را دارند.
علی‌اکبر طاهری بخوبی می‌داند زور او و باشگاهش به هیچ‌وجه به فدراسیون فوتبال نمی‌رسد اما اگر وزارت ورزش دخالت کند آنگاه داستان متفاوت خواهد شد. از این رو طاهری با پیش کشیدن بحث استعفا و سپس بازگشت، هم‌اینک وزارت ورزش را رو در روی فدراسیون فوتبال قرار داده است.
بدون شک وزارت ورزش خواهان استقلال مالی تیم‌های سرخابی است و تنها شرط این استقلال مالی، جذب پول از اسپانسر است. از این رو به نظر می‌رسد وزارت ورزش دستورات لازم را به فدراسیون فوتبال بدهد. حالا باید دید آیا با اهرم وزارتخانه، 3 باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی برنده بازی پیامکی می‌شوند یا نه.  
 


Page Generated in 0/0050 sec