printlogo


کد خبر: 163614تاریخ: 1395/6/24 00:00
اخبار

خالوندی و حیدری طلا و نقره گرفتند
2 پرتابگر نیزه کشورمان در کلاس F۵۷ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره شدند. مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۵۷ بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد و محمد خالوندی و عبدالله حیدری به نمایندگی از ایران با ۱۲ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند. محمد خالوندی در تلاش اول خود نیزه را ۴۵/۲۶ متر و در تلاش دوم ۴۵/۶۳ متر پرتاب کرد تا رکورد جهان را به نام خود ثبت کند. وی در تلاش‌های سوم و چهارم به ترتیب نیزه را ۴۳/۸۹ متر و ۴۴/۲۴ متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم با ثبت رکورد 45/85 متر توانست برای بار دوم رکورد جهان را جابه‌جا کند. این پایان کار خالوندی نبود، چرا که او در تلاش ششم خود یکبار دیگر رکورد جهان را شکست و نیزه را ۴۶/۱۲ متر پرتاب کرد. بدین ترتیب خالوندی توانست بالاتر از سایر ورزشکاران این رقابت به مقام قهرمانی برسد و سومین طلای کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو را به نام خود ثبت کند. دیگر ورزشکار ایرانی در این رقابت محمد حیدری بود که او نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و توانست به مدال نقره دست پیدا کند. حیدری در پرتاب‌های اول، دوم و سوم به ترتیب رکوردهای ۴۲/۰۳ متر، ۴۳/۷۷ متر و ۴۰/۸۲ متر را به ثبت رساند. وی در پرتاب‌های چهارم و پنجم مرتکب خطا شد و در تلاش ششم نیز نیزه را ۴۱/۹۱ متر پرتاب کرد و با ثبت بهترین رکوردش که همان ۴۳/۷۷ متر بود، ضمن ارتقای رکورد شخصی‌اش، صاحب مدال نقره شد و هشتمین مدال‌آور کاروان «منا» در پارالمپیک ریو لقب گرفت.

شکست تیم‌ملی فوتسال ایران برابر اسپانیا
تیم‌ملی فوتسال ایران نخستین دیدار خود در جام‌جهانی را برابر اسپانیا با یک شکست سنگین پشت سرگذاشت تا کارش در ادامه این مسابقات سخت و دشوار شود. تیم‌ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات جام‌جهانی که به میزبانی کلمبیا برگزار می‌شود از ساعت ۵:۳۰ بامداد روز سه‌شنبه به مصاف تیم‌ملی اسپانیا رفت که این دیدار با برتری ۵ بر یک حریف اروپایی به پایان رسید. شاگردان ناظم‌الشریعه که برای این دیدار کمی ناهماهنگ بودند و نتوانستند نمایش امیدوارکننده‌ای داشته باشند تنها یک بار توسط حسن‌زاده دروازه اسپانیا را باز کردند اما در ادامه نتوانستند از موقعیت‌هایی که داشتند بخوبی استفاده کنند تا نخستین دیدار را با شکستی سنگین پشت سربگذارند.

فرزین: برای این مدال خیلی زحمت کشیده بودم
وزنه‌بردار دسته ۸۰ - کیلوگرم  پارالمپیکی ایران که توانست 3 بار رکورد پارالمپیک را ارتقا دهد و به مدال طلای مسابقات ریو ۲۰۱۶ برسد، می‌گوید برای رسیدن به این مدال بسیار تلاش کرده است. مجید فرزین پس از کسب عنوان قهرمانی گفت: برای رسیدن به این مدال ماه‌ها تلاش کردم و تمرینات فشرده‌ای داشتم. خدا را شکر می‌کنم زحمت‌ها و تلاش‌هایی که در این مدت کشیدم ثمر داد و برای خانواده خودم و مردم کشورم افتخارآفرین شدم. از این جهت خیلی خوشحالم. فرزین درباره حریفانش در این دسته هم افزود: خب در ابتدا مشکلی برای وزنه زدن نبود و رقابت مشخص بود به چه صورت است اما در میانه راه حریف چینی سعی کرد خودش را به من نزدیک کند که خوشبخانه خدا کمک کرد و او نیز نتوانست رکورد را بزند.

تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر از صعود به مرحله حذفی بازماند
تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر ایران به خاطر پیروزی آلمان برابر برزیل از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی و حذفی بازی‌های پارالمپیک ریو بازماند. تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر آخرین بازی خود در مرحله گروهی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را برابر الجزایر برگزار کرد و طی آن موفق به کسب برتری شد، با این حال صعود ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی و حذفی این بازی‌ها به دیدار 2 تیم برزیل آلمان و پیروزی تیم میزبان بستگی داشت. این در حالی است که در رقابت میان 2 تیم برزیل و آلمان، تیم‌ملی آلمان موفق شد با نتیجه ۷۳ بر ۶۱ حریف میزبان خود را شکست دهد. بدین ترتیب و با توجه به نتیجه به دست آمده، تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر ایران از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی و حذفی بازی‌های پارالمپیک بازماند.
 


Page Generated in 0/0050 sec