printlogo


کد خبر: 163617تاریخ: 1395/6/24 00:00
پشت‌پرده تعویض جنجالی هفته
ساختگی یا واقعی؟

عجیب‌ترین اتفاق بازی استقلال و ماشین‌سازی به تعویض فرشید اسماعیلی مربوط است. بهترین بازیکن آبی‌ها  درون زمین ناگهان از زمین بیرون رفت. وقتی هواداران استقلال در آزادی به این تعویض اعتراض کردند ناگهان عنوان شد این  بازیکن در 30 دقیقه پایانی نفس کم آورده بود! این برای نخستین‌بار بود که هواداران استقلال رو در روی سرمربی تیم‌شان قرار می‌گرفتند. استقلال پیش از این باخت و مساوی کرد اما هرگز هواداران اعتراضی به منصوریان نکردند ولی در بازی با ماشین‌سازی ناگهان یک اتفاق عجیب رخ داد. فقط 15 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که ناگهان بهترین بازیکن استقلال در این میدان، تعویض شد. سکوها با تشویق ادامه‌دار اسماعیلی نشان دادند که با این تعویض مخالف هستند. بعد از این جابه‌جایی، آبی‌ها عملا کنترل میانه میدان را از دست دادند و بازی با تساوی یک- یک به پایان رسید.
وقتی داور در سوت خود دمید، سکوها به مدت 5 دقیقه یکصدا فرشید اسماعیلی را تشویق کردند و این یک پیام ویژه بود به منصوریان. تشویق این بازیکن یعنی ما با تعویض منصوریان موافق نبودیم و این تعویض موجب شد استقلال باز هم نبرد. اما ناگهان در سالن کنفرانس خبری عنوان شد این بازیکن جوان خودش درخواست تعویض داده بود آن هم به خاطر کم آوردن نفس! مگر می‌شود باور کرد یک جوان 20 ساله در دقیقه 60 کم بیاورد اما یکی مثل آندو تیموریان 90 دقیقه بدود و در 34 سالگی همچنان در میدان باقی بماند؟ بازبینی دقایقی قبل از تعویض هم نشان می‌دهد که اسماعیلی بدون هیچ مشکلی در حال بازی است و نشانه‌ای از خستگی در ساق و چهره‌اش دیده نمی‌شد.
نکته جالب اینکه خود این بازیکن هم در پایان بازی مدعی شد چون نفسم بالا نمی‌آمد گفتم تعویض شوم! اما بازبینی دوباره فیلم‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد. پیرو همین داستان، بعضی بازیکنان ماشین‌سازی مدعی شدند فرشید اسماعیلی هنگام تعویض ناراحت بود. گویا برای آرام کردن سکوها در آستانه داربی و حمایت از منصوریان، این سناریو نوشته شده که اسماعیلی اعتراف کند خودش در دقیقه 60 نفس کم آورده است. شاید با گذر زمان و جا‌به‌جایی در استقلال، یک روز اسماعیلی حقیقت را به زبان بیاورد و درباره این تعویض حرف‌های تازه‌تری را بگوید.
فعلا که حرف او و سرمربی سند است و همه باور کردند خود بازیکن درخواست تعویض داشته است. اما اگر این حرف صحیح هم باشد باید از منصوریان پرسید چه بدنسازی‌ای صورت گرفته که یک جوان 20 ساله که در حالت عادی 120 دقیقه توان دوندگی دارد در دقیقه 60 می‌گوید نفسش بند آمده است. بازی هم در تهران بود نه گرمای 50 درجه جنوب. یا برنامه بدنسازی استقلال ایراد دارد یا اینکه اسماعیلی مشکل تنفسی دارد که در این سن و سال توانایی حضور 90 دقیقه‌ای در یک بازی را ندارد. جواب این پرسش سرانجام روزی برملا می‌شود.
 


Page Generated in 0/0046 sec