printlogo


کد خبر: 163623تاریخ: 1395/6/24 00:00
چهارگوشه

ترکیه رسماً بازداشت گولن را خواستار شد
در حالی‌که مقام‌های ترکیه بارها گفته‌اند «درخواست رسمی جهت استرداد فتح‌الله گولن» را به آمریکا داده‌اند ولی دوباره رسانه‌های ترکیه از درخواست رسمی وزارت دادگستری این کشور برای بازداشت این واعظ آمریکانشین خبر می‌دهند. به نوشته روزنامه حریت، وزارت دادگستری ترکیه روز سه‌شنبه رسما از ایالات متحده خواست گولن را به جرم طراحی کودتا علیه دولت منتخب مردم بازداشت کند. این نخستین درخواست ترکیه برای «بازداشت موقت و مشروط» گولن در آمریکاست.

عملیات انتحاری  در عید قربان پاکستان
بامداد سه‌شنبه عاملان انتحاری با ورود به جمعیت نمازگزاران عید قربان در منطقه شکارپور - از توابع ایالت سند - خود را منفجر کردند که طبق اطلاعات اولیه این حمله تروریستی ۱۰ زخمی بر جای گذاشت. این حمله انتحاری در حسینیه شیعیان صورت گرفت اما تلاش پلیس سبب شد عامل انتحاری نتواند به طور کامل وارد جمعیت شود و بلافاصله بعد از عبور از در خود را منفجر کرد. دولت پاکستان سه‌شنبه را روز عید قربان اعلام کرد.

کناره‌گیری کامرون از نمایندگی پارلمان
نخست‌وزیر سابق انگلستان روز دوشنبه از تصمیمش برای کناره‌گیری از پارلمان این کشور خبر داد. دیوید کامرون که تا چند ماه قبل در صدر دولت انگلستان قرار داشت، در پی رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، مجبور شد از ریاست حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری انگلستان کناره‌گیری کند. پس از آن وی همچنان به عنوان نماینده منطقه «ویتنی» در پارلمان حضور داشت اما امروز گفت که از این سمت هم کناره‌گیری می‌کند. با تصمیم کامرون، برای پر شدن کرسی خالی در پارلمان، باید انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار شود.

جنایات گاوپرستان هندو علیه مسلمانان
هندوهای افراطی ایالت هاریانا در شمال هند به اتهامی واهی و دروغین از 2 دختر مسلمان به شیوه‌ای وحشیانه هتک حرمت کردند. یک دختر 20 ساله مسلمان اهل این ایالت اعلام کرد که او و دختر عموی 14 ساله‌اش به اتهام خوردن گوشت گاو توسط 4  هندو مورد تجاوز قرار گرفته و علاوه بر این 2 عضو خانواده‌شان نیز به همین اتهام کشته شده‌اند. همچنین به گفته او چند مرد هم به خانه عمویش در شهر مسلمان‌نشین موات حمله کرده و عمو و زن عمویش را تا دم مرگ کتک زده‌اند. اگرچه بسیاری از مردم هند گاو را حیوان مقدسی می‌دانند و دولت ذبح این حیوان را در چند ایالت از جمله هاریانا ممنوع کرده اما تشخیص این امر به عهده پلیس گذاشته شده است. اما با وجود دستگیری جنایتکاران هندوی متهم به قتل و تجاوز در این پرونده دولت ایالتی از محاکمه آنها به بهانه نبودن مدرک سر باز می‌زند. در مقابل حرف‌های یکی از مسؤولان ارشد موات مبنی بر اینکه پلیس ظرف و ظروف مردم را درباره استفاده از گوشت گاو تفتیش کند به تیتر اول برخی رسانه‌های هند تبدیل شده بود.


شهادت فرمانده ارشد فاطمیون
فرمانده ارشد لشکر خط‌شکن فاطمیون در روز عید قربان به شهادت رسید.مرتضی عطایی ملقب به ابوعلی دوشنبه در درگیری با گروه‌های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد در شمال استان لاذقیه سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. او که از اهالی مشهد مقدس بود از ابتدای بحران سوریه برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب‌(س) حاضر شده و در تاسیس و سازماندهی لشکر فاطمیون متشکل از داوطلبان افغان حاضر در سوریه و سایر کشورها نقش مهمی ایفا کرده بود. شهید عطایی در نبردهای حمص، غوطه شرقی دمشق، دخانیه دمشق، تدمر، لاذقیه، درعا، شمال حماه و حلب حضور مستقیم داشته است.
 


Page Generated in 0/0047 sec