printlogo


کد خبر: 163648تاریخ: 1395/6/24 00:00
اخبار

انتقال 7 ایرانی حادثه‌دیده در شهر وان ترکیه به داخل کشور
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم از انتقال هر 7 ایرانی حادثه‌دیده بمب‌گذاری شهر وان ترکیه از مرز رازی به داخل کشور خبر داد. پیش از این نیز محمد‌ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفته بود در تماس تلفنی که با وزیر کشور ترکیه داشته است خبر بهبود 7 شهروند ایرانی را که در انفجار بامداد روز دوشنبه در استان وان مجروح شده بودند دریافت کرده و این افراد که از بیمارستان مرخص شده‌اند، امروز (دیروز) از طریق مرز زمینی راهی ایران شدند. به گزارش فارس، ظهر دوشنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز شهر وان در نزدیکی ساختمان حزب عدالت و توسعه منفجر شد و خسارات زیادی به بار آورد که بر اثر آن 48 نفر مجروح شدند.

رونمایی از نخستین «شناور تندرو  برد بلند بالگردبر» سپاه
با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه از نخستین شناور تندرو برد بلند بالگردبر شهید محمد ناظری رونمایی شد. سردار علی فدوی در آیین به آب‌اندازی شناور بالگردبر سپاه بوشهر اظهار داشت: این شناور با تلاش متخصصان داخلی و براساس آخرین استانداردهای بین‌المللی، ساخته شده و امروز(سه شنبه) به آب انداخته شد. وی افزود: موسسه شهید محلاتی تلاش شبانه‌روزی برای ساخت این شناور داشته و 14 ماه زمان اجرای این پروژه بزرگ و مهم است. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برد دریانوردی این شناور بیش از 10 هزار کیلومتر است و 112 هزار نفر ساعت برای ساخت این شناور صرف شده است. فدوی بیان کرد: این شناور دارای 55 متر طول، 1/14 متر عرض و 13 متر ارتفاع است و جانمایی و نصب بالگرد نیز با موفقیت انجام شده است. وی گفت: برد دریانوردی این شناور 10 هزار کیلومتر است که توسط محققان و متخصصان داخلی ساخت و راه‌اندازی شده است.

پیکر سردار شهید احمد غلامی تشییع شد
مراسم تشییع پیکر سردار شهید احمد غلامی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) با حضور مردم مومن و انقلابی و شماری از مسؤولان برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر سردار شهید احمد غلامی از مستشاران نظامی ایران در سوریه با حضور جمعی از مسؤولان و رزمندگان دوران دفاع‌مقدس همچون سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور از سه‌راه ورامین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام شد. پیکر سردار شهید غلامی پس از طواف در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای خاکسپاری به قطعه 29 بهشت‌زهرا(س) منتقل شد تا در جوار مزار شهیدان صیاد شیرازی و حاج داوود کریمی آرام گیرد. گفتنی است سردار شهید احمد غلامی هفته گذشته بر اثر اصابت گلوله مزدوران تکفیری وابسته به آل‌سعود به ناحیه سرش در منطقه حلب سوریه به کما رفت و شامگاه جمعه 19 شهریور آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

نگرانی آمریکا برای امنیت جان منافقین
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد خروج گروهک تروریستی منافقین از عراق با پیشنهاد آمریکا به ‌منظور تضمین امنیت جانی آنها انجام شد. به گزارش تسنیم، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «اسکای‌نیوز» اعلام کرد خروج عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق با پیشنهاد آمریکا به‌منظور تضمین سلامت جانی آنها صورت گرفت. روز جمعه با خروج 280 منافق از کمپ لیبرتی به فرودگاه بغداد و پس از آن به آلبانی، عراق از لوث وجود این عناصر تروریست پاکسازی شد. دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بدین ترتیب یک مرحله از فصل‌های پرونده‌ای که برای ملت عراق با رنج از سرکوب، جنگ و مداخله همراه بوده است، پایان یافت. اعضای گروهک تروریستی منافقین زمان رژیم صدام جنایات فجیعی در استان «بصره» انجام دادند و در سرکوب شدید تظاهرکنندگان در انتفاضه شعبانیه در سال 1991 ضد رژیم سابق حضور داشتند.


Page Generated in 0/0055 sec