printlogo


کد خبر: 163655تاریخ: 1395/6/25 00:00
رویدادها

انتشار چاپ دوم کتاب «داعش؛ شجره خبیثه»
چاپ دوم کتاب «داعش؛ شجره خبیثه» اثر جواد بامری از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد. به گزارش تسنیم، این کتاب با موضوع بررسی پیشینه و نقش محمدبن‌عبدالوهاب در شکل‌گیری داعش نوشته شده و نگارنده با ادله و بررسی منابع بسیار که در متن کتاب موجود است، دیدگاه‌ها و مواضع او را به نقد کشیده و رد کرده است. کتاب «داعش؛ شجره خبیثه» در 4 بخش به موضوع اصلی کتاب پرداخته و در هر بخش فصل‌های گوناگونی را آورده که زیر هرکدام  به موضوع مورد بحث اشاره کرده است. نگارنده در این کتاب به شاخه‌های جهادی تکفیری # وهابیت اشاره می‌کند و گروه‌هایی که از این تفکر پیروی می‌کنند را معرفی می‌کند.

پریوش نظریه به نقش «رخساره» درآمد
سریال «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی این روزها در لوکیشن‌هایی چون بهشت زهرا(س) و شهربازی مقابل دوربین می‌رود. به گزارش فارس،‌ سریال «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت دیروز در بهشت زهرا(س) مقابل دوربین رفته است. پریوش نظریه در این سریال نقش رخساره را بازی می‌کند. کامبیز دیرباز (خلیل)، درسا بختیاری (ستاره)، بهناز جعفری (آتنه)، مهدی سلطانی (اسماعیل)، مجید واشقانی (سهراب برادر خلیل)، بهزاد فراهانی (پدر آتنه)، حمیدرضا هدایتی (پدر رخساره) و علیرضا آرا  نقش برادر آتنه را ایفا می‌کنند.

برگزاری ۸۰۰ برنامه بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس
«ما آماده‌ایم»
سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس ضمن تشریح ۸۰۰ ویژه‌برنامه این ستاد، شعار امسال هفته دفاع‌مقدس را «ما آماده‌ایم» اعلام کرد.
به گزارش مهر، سردار بهمن کارگر،  عنوان کرد: امسال تلاش کرده‌ایم در حوزه فضای مجازی به نسبت سال‌های قبل ورود بیشتری داشته باشیم که بویژه در زمینه استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی از طریق NGO‌ها سامان‌دهی شده است. سردار کارگر در ادامه  برنامه‌های دیگری همچون «نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی در سراسر کشور»، «برنامه‌های تحلیلی در دانشگاه‌ها و صداوسیما»، «کارگاه‌های تخصصی خانواده و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از الگوی رفتاری دفاع مقدس» و «سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان در مساجد، مدارس و نمازهای جمعه» را از دیگر برنامه‌های این ستاد برای بزرگداشت هفته دفاع‌مقدس برشمرد. تجلیل از هنرمندان فعال در حوزه دفاع‌مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس در نمایندگی‌های خارج از کشور، رونمایی از ۷۰۰ عنوان کتاب دفاع‌مقدس، هم‌اندیشی اساتید در دانشگاه‌ها و تجلیل و گرامیداشت شهدای مدافع حرم هم از دیگر برنامه‌هایی بود که سردار کارگر به تشریح جزئیات آن پرداخت.

خسوف ناتمام یک مرد در اوج
مستند خسوف ناتمام یک مرد که با موضوع بررسی و شناخت شخصیت ذوالقرنین تهیه شده است تا پایان مهرماه برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.
میلاد قربانی، کارگردان این مستند با اشاره به شخصیت ذوالقرنین در قرآن و گمانه‌زنی‌های مختلفی که درباره مصداق آن بین محققان مختلف انجام شده است، گفت: در این مستند تلاش شده با انجام‌پژوهشی وسیع و جامع به مصداق‌یابی، ذوالقرنین میان شخصیت‌های تاریخی بپردازیم که با کمک اساتید تاریخ و مفسران توانسته‌ایم، محتمل‌ترین پاسخ را در پایان این مستند عرضه کنیم. این کارگردان جوان گفت: در تحقیقات‌مان به یک لیست 72 نفره از افرادی رسیدیم که امکان تطبیق با ذوالقرنین را داشته‌اند و با مقایسه ویژگی‌هایی که از وی در قرآن و کتب دینی آمده است، این افراد را مطابقت دادیم که در نهایت به 4 نفر از افراد محتمل‌تر رسیدیم و به طور دقیق ویژگی‌های آنها و اقدامات آنها را با منابع دینی تطبیق دادیم. گفتنی است، مستند خسوف ناتمام یک مرد از محصولات سازمان
هنری- رسانه‌ای اوج، به صورت مشترک در خانه مستند و خانه انیمیشن انقلاب اسلامی در مدت زمان حدوداً 40 دقیقه تولید شده است و تا یک ماه آینده برای پخش از شبکه‌های سیما آماده خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0045 sec