printlogo


کد خبر: 163673تاریخ: 1395/6/25 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب
به حاج منصور ارضی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت والده‌ مکرمه‌ جناب آقای حاج منصور ارضی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای حاج منصور ارضی دامت توفیقه
درگذشت والده‌ مکرمه را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسالت دارم.
سیدعلی خامنه‌ای
24 شهریور 95

ذات آمریکایی‌ها نامردی است
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ذات آمریکایی‌ها نامردی است تاکید کرد قراردادهایی مانند برجام نقاط نامعلوم و مبهم دارد. به گزارش تسنیم، حسن‌ رحیم‌پورازغدی در اردوی میثاق یاران 3 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره FATF گفت: یکی از مشکلاتی که داریم این است که بدون اینکه افکار عمومی بپذیرند، کارهایی می‌کنیم که اگر رسانه‌ای نشد که هیچ ولی اگر رسانه‌ای شد می‌گویند منظور چیز دیگری است و شما نمی‌فهمید(!) در جواب‌شان باید گفت پس شما جوری حرف بزنید که ملت بفهمند. وی ادامه داد: در همان موقع که پذیرش برجام مطرح بود، در نمازجمعه ده‌ها ابهام و اشکال به برجام مطرح کردم که آقایان پاسخ ندادند و حالا جواب می‌دهند شما توقع داشتید برجام تمام مشکلات را حل کند؟ خب! خودتان می‌گفتید مشکل آب خوردن ما هم به برجام ربط دارد.رحیم‌پورازغدی گفت: می‌گویند طرف مقابل نامردی کرد. ما که به شما گفتیم اینها ذات‌شان نامردی است؛ شما حالا فهمیدید نامردند؟! حالا پس از قبول برجام قرارداد پشت قرارداد رو می‌شود.

حاکمان عربستان نباید صبر ایران را محک بزنند
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: حاکمان جوان و بی‌خرد عربستان بدانند که نباید صبر و تحمل جمهوری اسلامی ایران را محک بزنند. سرلشکر سیدیحیی صفوی در دیدار کارکنان دفتر دستیاری و مشاورت فرماندهی معظم کل قوا که به مناسبت عید قربان برگزار شد، با اشاره به پیام ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به مناسبت فرارسیدن موسم حج گفت: وقاحت این رژیم تا جایی ادامه دارد که حتی آنها یک عذرخواهی ساده از خانواده‌ها، دولت و ملت‌های اسلامی به‌واسطه کارشکنی‌ها و کوتاهی‌های انجام‌شده نداشته‌اند و علاوه بر آن راه برای انجام یکی از مهم‌ترین فریضه‌های اسلامی را برای حجاج ایرانی بسته‌اند. وی ادامه داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تابع منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و اصول و خط مشی اصلی در روابط خارجی را معظم له تعیین می‌کنند و در همین راستا  سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات عربستان سعودی مدارا و خویشتن‌داری بوده است اما حاکمان جوان و بی‌خرد عربستان بدانند که نباید صبر و تحمل جمهوری اسلامی ایران را محک بزنند.

دولت به جای رفع تحریم‌ها «خودتحریمی» می‌کند
کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید اکنون که دولت نتوانسته در مقابل تحریم‌‌ها بایستد و آنها را رفع کند، خود به تحریم ملت ایران و دستگاه‌هایی اقدام کرده که آمریکا قصد تحریم آنها را دارد. محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به پذیرفتن معاهده «FATF» اظهار داشت: دولت نه‌تنها سعی می‌کند مردم را از این ماجرا دور نگه دارد بلکه سعی دارد مجلس و قانون را هم دور بزند و به این خاطر مطالب را از مجلس نیز پنهان می‌کند.وی ادامه داد: این گمان وجود دارد که علاوه بر «FATF» توافقات دیگری نیز وجود داشته باشد، حال که دولت نتوانسته است در مقابل تحریم‌‌ها بایستد و آنها را رفع کند خود به تحریم ملت ایران و دستگاه‌هایی اقدام کرده که آمریکا قصد تحریم آنها را دارد. وی تصریح کرد: حتی در تصویب «FATF» به بندی از توافق برجام اشاره شده است که پروژه‌های نفتی را نباید به سازمان‌هایی بدهد که در لیست تحریم خارجی قرار دارند؛ از سوی دیگر دولت از واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های داخلی بویژه نهادهای انقلابی پرهیز می‌کند و به‌جای مقابله با تحریم به خودتحریمی روی آورده است.


Page Generated in 0/0059 sec