printlogo


کد خبر: 163674تاریخ: 1395/6/25 00:00
سپاه

آمادگی همه‌جانبه سپاه برای مقابله با تهدیدات انقلاب
فرمانده کل سپاه گفت: سپاه پاسداران آمادگی همه‌جانبه برای مقابله با تهدید در تمام عرصه‌ها را در خود ایجاد می‌کند. به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران، سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج) که با حضور جمعی از فرماندهان، مسؤولان و مدیران حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح در سالن همایش‌های صدرا برگزار شد با برشماری وجوه تمایز مأموریت‌های سپاه با سایر نیروهای مسلح دنیا، اظهار داشت: بنابه فرموده مقام معظم رهبری مدظله‌العالی حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن رسالت اصلی سپاه است که تنها یک بعد آن عمل نظامی است و سپاه با رصد دقیق و به روز تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی خود را برای مقابله با آن آماده می‌کند. وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در این مقطع حساس بشدت نیاز به الگوسازی در تمام ابعاد دارد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی همه‌جانبه در دفاع از انقلاب در تمام عرصه‌ها را در خود ایجاد می‌کند همچنین پایه‌گذاری یک الگوی اسلامی- انقلابی برگرفته از مبانی و ارزش‌های دینی از رسالت‌های مهم این نهاد مکتبی به شمار می‌رود.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های سپاه باید در همه ابعاد الگو باشند، هدف سپاه از تأسیس دانشگاه را الگوسازی برای سایر دانشگاه‌ها در مباحث علمی و ارزشی دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تاکنون اقدامات مؤثری صورت گرفته اما نباید به این میزان اکتفا کرد و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش کنیم.

واکنش سپاه به پیشنهاد خط ارتباطی مستقیم بین سپاه و آمریکا
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید آمریکا به دنبال ایجاد یک خط ارتباط مستقیم با نیروی دریایی سپاه است که این مساله مورد تایید ایران نیست.  دریادار علی فدوی درباره اظهارات اخیر آمریکایی‌ها درباره برخورد قایق‌های تندرو سپاه با ناوهای آمریکایی، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته، آمریکایی‌ها چند مطلب را مستمسک قرار داده‌اند و در 3 مطلبی را که کاخ سفید، وزارت خارجه و نیروی دریایی آمریکا بیان کرده‌اند، تمام آن وقایع خلاف آن چیزی است که در خلیج‌فارس اتفاق افتاده است. وی با بیان اینکه شناورهای سپاه در 2 هزار متری ناوهای آمریکایی بودند نه 90 متری، افزود: آنها در 4-3 سال گذشته دنبال یک خط ارتباطی مستقیم با نیروی دریایی سپاه هستند و این تحت هیچ شرایطی مورد تایید مقامات جمهوری اسلامی ایران نیست و مصوبه‌ای در این‌باره وجود ندارد. فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: برای همین، آمریکایی‌ها دست به یک جوسازی رسانه‌ای و خبری زده‌اند و دیروز هم خبری منتشر شد که به‌نوعی یکی از آن پیشنهادهای‌شان را که همان ارتباط مستقیم بود دوباره مطرح کردند.  وی افزود: نیروی دریایی سپاه با اتخاذ تدابیر و اشراف اطلاعاتی در منطقه، نگذاشته مشکلی در منطقه خلیج‌فارس پیش بیاید. حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج‌فارس، عامل ناامنی است و باید آنها این قضیه را تمام کنند.

رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس برگزار می‌شود
مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رژه بزرگ نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع‌مقدس در بندرعباس خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار رمضان شریف در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس، گفت: رژه بزرگ و گسترده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آغاز هفته دفاع‌مقدس، همزمان با تهران، در بندرعباس با مسؤولیت سپاه و فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور یگان‌های زمینی، دریایی و هوایی ارتش و سپاه و همچنین نیروی انتظامی، بسیج و نیروهای مردمی و با سخنرانی علی لاریجانی برگزار خواهد شد. وی هدف از برگزاری این رژه در بندرعباس را نمایش اقتدار و سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس و قدرت بازدارندگی و وحدت نیروهای مسلح دانست و افزود: این رژه برای نخستین ‌بار همزمان با تهران؛ در بندرعباس و سواحل خلیج‌فارس برگزار می‌شود و شعار محوری آن «ما می‌توانیم» است.
 


Page Generated in 0/0053 sec