printlogo


کد خبر: 163680تاریخ: 1395/6/25 00:00
سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد
شنبه آغاز ثبت‌نام نهایی زائران اربعین

گروه اجتماعی: سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد، اعلام کرد پرداخت هزینه و نهایی کردن ثبت‌نام در سماح از شنبه ۲۷ شهریور آغاز می‌شود.
به گزارش «وطن امروز» در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است: به اطلاع علاقه‌مندان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) می‌رساند که لازم است با مراجعه به سامانه سماح (https://samah.haj.ir) نسبت به ثبت‌نام خود و همراهان اقدام کنند. همچنین افرادی که از تاریخ ۱۶ مردادماه سال جاری در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند از روز شنبه مورخ  ۲۷ شهریور ۹۵ به مدت
۷۲ ساعت مهلت دارند نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوط و نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند. بر این اساس، متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت‌نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه‌ها مراجعه کرده و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه‌های بانکی اقدام کنند. با توجه به اطلاعیه سازمان حج و زیارت هزینه‌های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:
1- هزینه ارزی دریافت روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه براساس نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوط روی سامانه قرار می‌گیرد و از متقاضیان سفر دریافت خواهد شد.
۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر
259 هزار ریال
۳- حق‌الزحمه کارگزاری 100هزار ریال
گفتنی است، قبل از پرداخت هزینه‌ها، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد. در ادامه اطلاعیه سازمان حج و زیارت 4 نکته مهم که باید مورد توجه متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین قرار گیرد، اعلام شده که به شرح زیر است:
۱- با توجه به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، به صورت شخصی نسبت به ثبت‌نام و تشکیل گروه اقدام کنند، چنانچه ثبت‌نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازای هر نفر مبلغ 20 هزار ریال به هزینه‌های اعلام شده افزوده می‌شود.
۲- دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
۳- سرگروه‌ها باید پس از واریز هزینه‌های مربوط، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و 2 قطعه عکس  را به دفتر زیارتی که هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح انتخاب کرده‌اند، تحویل دهند.
۴- در صورت انصراف هر یک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کنند. در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوط کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.
 

صدور روادید زائران اربعین از اول مهر
معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت زمان صدور روادید زائران اربعین حسینی  را اعلام کرد.
حمید محمدی، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت صدور روادید زائران اربعین سال 95 گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت امور خارجه و وزارت کشور ایران با سفارت عراق، صدور روادید زائران اربعین از اول مهر آغاز می‌شود.   وی بیان داشت: بر همین اساس 3 کنسولگری عراق در مشهد، کرمانشاه و اهواز و همچنین سفارت این کشور در تهران کار صدور روادید را انجام می‌دهند.   محمدی تأکید کرد: در 12 استان کشور دفاتر موقت صدور روادید با هماهنگی وزارت کشور، وزارت امور خارجه ‌کشورمان و سفارت عراق برقرار می‌شود تا صدور روادید سرعت گیرد.
 معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درباره قیمت روادید اظهار داشت: براساس مصوبات، قیمت روادید برای زائران، چه افرادی که به صورت انفرادی می‌خواهند سفر کنند و چه کسانی که به صورت گروهی قصد عزیمت دارند 40 دلار است.   محمدی یاد‌آور شد: یکی از مشکلاتی که زائران سال گذشته داشتند تهیه ارز برای دریافت روادید بود که این مشکل امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده حل شده است، به این ترتیب که زائران معادل ریالی قیمت روادید را از طریق سامانه سما پرداخت می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0051 sec