printlogo


کد خبر: 163681تاریخ: 1395/6/25 00:00
آوای شهر

رئیس شورای شهر تهران:
دولت به تعهداتش درباره مترو عمل کند
رئیس شورای شهر تهران از دولت خواست به تعهداتش در قبال متروی تهران عمل و برای ساخت مترو کمک کند. به گزارش
«وطن امروز» مهدی چمران در آیین افتتاح ایستگاه متروی شهید قدوسی بیان داشت: در شرایط تحریم و رکود اقتصادی حاکم در کشور و در شرایطی که مشکل خرید خارجی داشتیم، توانستیم با سرعت هرچه بیشتر خطوط مترو را احداث کنیم. وی با بیان اینکه هر رام قطار می‌تواند هزاران مسافر را جابه‌جا کند، افزود: با توسعه مترو می‌توانیم صرفه‌جویی فراوانی داشته باشیم و اگر دولت اعتبارات لازم را در راستای ساخت مترو پرداخت کند، می‌توانیم چندین میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنیم و سرمایه ملی‌مان را ارتقا دهیم. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در هر کشوری بدون حمایت دولت امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم به مترو کمک کند. چمران با بیان اینکه شورای شهر امسال 2هزار و200 میلیارد تومان اعتبار مستقیم برای توسعه مترو در نظر گرفت، یادآور شد: اگر دولت نیز به تعهدات خود در زمینه ارائه اعتبارات عمل کند، سرعت ساخت مترو افزایش می‌یابد.
تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری
همچنین معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران در مراسم افتتاح ایستگاه متروی شهید قدوسی با انتقاد از جوسازی علیه شهرداری تهران عنوان کرد که شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری محقق شده است.  مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از
20 هزار نفر به صورت شبانه‌روزی در مترو مشغول فعالیت هستند، گفت: به میزانی که این جهاد بزرگ‌تر شده و شهروندان قدردان زحمات خادمان خود می‌شوند، طعنه، تخریب و بداخلاقی‌های عده‌ای نیز افزایش می‌یابد.
وی افزود: به میزانی که بداخلاقی‌ها افزایش می‌یابد بر عزم فرمانده جهادی ما برای کار و تلاش افزوده می‌شود که اینها همه نتیجه تربیت دینی و ولایی است. حسینی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: بدون اغراق و فضاسازی و با ارائه آمار و ارقام می‌توان گفت این شعار در شهرداری تهران محقق شده است.

اقدامات شهرداری پایتخت برای راهپیمایی اربعین
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به آغاز هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران در اربعین حسینی از خدمات‌رسانی مناطق 4، 5 و 6 شهرداری تهران در مرزها خبر داد. مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در راستای برگزاری مراسم اربعین در کربلای معلا گفت: ستاد اربعین شهرداری تهران تشکیل شده است و در حال حاضر افرادی را برای انجام مقدمات کار و هماهنگی‌های لازم راهی کربلا و نجف کرده‌ایم. عبداللهی به شهرنوشت اظهار داشت: اقدامات ما به مناسبت مراسم اربعین در 2 بخش اطلاع‌رسانی و تبلیغات فرهنگی و اقدامات اجرایی انجام می‌شود و متولیان هر کدام از این بخش‌ها مشخص شده‌اند. وی با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی و تبلیغات فرهنگی در 2 کشور ایران و عراق آغاز شده است، عنوان کرد: در بخش اجرایی نیز با همکاری مناطق 4، 5 و 6 در 3 مرز چزابه، شلمچه و مهران و مسیرهای منتهی به کربلا خدمات لازم از حیث اسکان، پذیرایی و نظافت ارائه خواهد شد.


احتمال تغییر زمان آزمون استخدامی
 رئیس سازمان سنجش با اشاره به اعتراضات صورت گرفته نسبت به تاریخ برگزاری آزمون استخدامی در ایام اربعین از احتمال تغییر زمان این آزمون خبر داد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش درباره دلیل انتخاب تاریخ آزمون استخدامی در ایام اربعین گفت: تاریخ برگزاری آزمون توسط سازمان مدیریت به سازمان سنجش اعلام شده و ما نقش یک مجری را ایفا می‌کنیم. وی به خبرگزاری دانشجو عنوان کرد: گزارش اعتراض‌ها به برگزاری آزمون در این ایام به سازمان سنجش رسیده و قرار است بررسی‌ها صورت گیرد و اگر لازم باشد، زمان برگزاری آزمون تغییر خواهد کرد.


Page Generated in 0/0038 sec