printlogo


کد خبر: 163685تاریخ: 1395/6/25 00:00
نبض جامعه

مدیر طرح حفاظت‌ از تالاب‌های ایران:
تالاب هامون خشک شد
مدیر ملی طرح حفاظت‌ از تالاب‌های ایران  درباره آخرین وضعیت تالاب هامون توضیحاتی ارائه داد. به گزارش فارس، محسن سلیمانی، مدیر ملی طرح حفاظت‌ از تالاب‌های ایران درباره آخرین وضعیت تالاب هامون گفت: تالاب هامون تالابی است که در پایاب یک مسیل و یک رودخانه قرار گرفته است و در کل، شکل و مدل تالاب‌ها به گونه‌ای است که در فصول پرآب سال در حداکثر و بهینه‌ترین حالت خود هستند و وقتی به سمت شهریور که پایان فصل بارش‌هاست می‌رویم، بیشتر تالاب‌ها به دلیل تبخیر، حجم آب آنها کاهش پیدا می‌کند. مدیر ملی طرح حفاظت‌ از تالاب‌های ایران با بیان اینکه به دلیل تبخیر زیاد آب، بخش اعظمی از تالاب هامون خشک شده است، افزود: برنامه مدیریت جامع تالاب هامون 5 ماه است نهایی شده و منتظر تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی استان هستیم.

ورود پلیس آگاهی به پرونده‌های فرار مالیاتی
معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تفاهمنامه پلیس و سازمان امور مالیاتی از بررسی فرارهای مالیاتی توسط نیروی انتظامی و برخورد جدی پلیس آگاهی با مفسدان اقتصادی دانه‌درشت خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ مجید اعظمی‌مقدم، معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه علت اصلی بسیاری از جرائم، انگیزه و نیاز اقتصادی است، اظهار داشت: هر اندازه در کشور فعالیت‌های اقتصادی رونق داده شود از بیکاری، فقر و در نتیجه از بروز جرائم جلوگیری می‌شود. معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد: اولویت اصلی پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی در حوزه فرار مالیاتی در بخش فروش فاکتورها و سند‌سازی‌های متقلبانه است. معاون پلیس آگاهی ناجا با اشاره به انعقاد تفاهمنامه سازمان امور مالیاتی با پلیس آگاهی اظهار داشت: تا قبل از تعامل، پلیس ورود جدی به بحث فرار مالیاتی نداشته اما پس از انعقاد تفاهمنامه، این بخش به عنوان یک ماموریت ویژه در اولویت کاری پلیس قرار گرفت.

فراخوان تشکیل پرونده سلامت
«واحدهای فعال خدمات سلامت در شهرها دایر می‌شود و به مردم فراخوان می‌دهند تا برای کنترل عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر مراجعه کنند». علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: در ادامه طرح تحول سلامت که طی آن حدود 10 میلیون حاشیه‌نشین زیر چتر خدمات نوین سلامت آمدند، از این پس خدمات نوین سلامت به شهرها نیز وارد می‌شود. وی به ایرنا گفت:  مراکز بهداشتی در شهرها دایر می‌شود و هرجا که مرکزی تاسیس شد، به مردم فراخوان داده می‌شود تا برای کنترل عوامل خطر سلامت مراجعه کنند و برای همه مردم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود. سیاری افزود: فراخوان مردم در شهرها برای مراجعه به مراکز سلامت به 3 طریق انجام می‌شود؛ یا از طریق تماس تلفنی یا مراجعه رابطان سلامت یا مراجعه خود مراقبان سلامت به در خانه‌های مردم. سیاری یادآور شد: تمرکز خدمات نوین سلامت نیز بر  بیماری‌های غیرواگیر بویژه شناسایی عوامل خطر بیماری‌های قلبی- عروقی، سکته‌های مغزی و قلبی، دیابت و سرطان است.

آغاز چهارمین جشنواره ملی انگور
چهارمین جشنواره ملی انگور با حضور میهمانانی از ترکیه، آذربایجان و عراق در ارومیه آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در جشنواره انگور که قدمتی هزاران ساله دارد، هنرمندان قطعات و آوازهایی آذری و چیستان‌ها و اشعاری پندآموز به نام  قوشماجا و بایاتی‌ به زبان محلی اجرا می‌کنند. انگور از محصولات مهم آذربایجان غربی است و نقشی اساسی در توسعه صنایع تبدیلی بویژه تولید آبمیوه و کنسانتره دارد. براساس این گزارش، جشنواره انگور با هدف تثبیت و تقویت جایگاه این میوه در اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، صنعت و کارآفرینی برگزار می‌شود. معرفی روش‌های نوین کشت انگور، زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاران کشاورزی و توسعه طبیعت‌گردی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره انگور است. گفتنی است، جشنواره  8 روزه انگور در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه در حال برگزاری است.


Page Generated in 0/0060 sec