printlogo


کد خبر: 163687تاریخ: 1395/6/25 00:00
اخبار

گرایش کشاورزان  چهارمحالی به کشت زعفران
هر سال اراضی تحت کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد و سالانه کشاورزان بسیاری در این استان به جمع زعفران‌کاران می‌پیوندند. محصولات زراعی که در این استان بیشتر کشت می‌شود گندم، جو، یونجه، ذرت علوفه‌ای، سیب‌زمینی، کلزا و غلات است. کاهش بارش‌ و کمبود آب از طرفی و درآمد بالا از کاشت زعفران موجب شده کشاورزان چهارمحالی به سمت کشت زعفران در این استان پیش بروند. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در زمینه کشت زعفران فعالیت می‌کنند. حمیدرضا دانش عنوان کرد: سطح زیر کشت زعفران در چهارمحال و بختیاری سال‌به‌سال افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت زعفران اختصاص‌یافته است. وی تأکید کرد: افزایش درآمد کشاورزان از کاشت زعفران در این استان موجب شده اراضی بیشتری زیر کشت زعفران برود.


صادرات گل و گیاه در مازندران مغفول مانده است
گل و گیاه در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های مازندران کشت اما حدود ۱۲ درصد از تولیدات به ضایعات تبدیل می‌شود. سالانه حدود ۲۰۰ میلیون شاخه گل و گیاه در مازندران تولید می‌شود که بیشتر آن در بازارهای داخلی به مصرف می‌رسد و درصد کمی از آن به بازارهای آن‌ سوی آب‌ها می‌رسد. این در حالی است که استان مازندران در تولید درخت و درختچه‌های زینتی مقام نخست و در تولید گل‌های زینتی مقام دوم کشور را دارد. مدیرکل دفتر امور گل و گیاهان زینتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی 2 هزار و ۲۶۴ هکتار، سطح زیر کشت فضای باز 4 هزار و 9/64 هکتار، تولید گل شاخه بریده 2 هزار و ۳۳۶ میلیون شاخه و تولید گیاهان آپارتمانی
7/104 میلیون گلدان بوده است. وی ادامه داد: تولید گیاهان فصلی نشایی 9/612 میلیون بوته و تولید درخت و درختچه زینتی ۲۵۷ میلیون اصله است.
 


Page Generated in 0/0053 sec