printlogo


کد خبر: 163716تاریخ: 1395/6/27 00:00
بازگشت سرخابی‌ها به عصر تساوی‌های بی‌گل
ارمغان ترس

بعد از چندین سال که داربی بزرگ تهران با گل همراه بود باز هم 2 تیم به عصر تساوی‌های بی‌گل پا گذاشتند. نتیجه‌ای که ماحصل احتیاط بیش از اندازه هر دو مربی بود؛ نه برانکو دوست داشت ببازد و نه منصوریان. زمانی که ترکیب 2 تیم اعلام شد به وضوح هواداران 2 تیم، ترس را در افکار 2 کادر فنی مشاهده کردند. استقلال با 2 هافبک دفاعی پا به میدان گذاشت و خبری هم از گران‌قیمت‌ترین خرید این تیم یعنی بختیار رحمانی نبود. تنها دلخوشی آبی‌ها فرارهای کاوه رضایی در خط حمله بود. در آن سو برانکو با همان ترکیب بازی قبل پا به میدان گذاشت ولی با یک جابه‌جایی بزرگ؛ فرشاد احمدزاده که سال‌هاست وینگر راست بازی می‌کند به چپ منتقل شد تا کمک ربیع‌خواه فوق‌العاده ضعیف در منطقه چپ باشد، عالیشاه هم از چپ به راست رفت. برانکو با همین جابه‌جایی همه زهر تیمش را گرفت و مضاف بر آن جناح چپ تیمش را برای خسرو حیدری باز گذاشت تا این بازیکن برای نخستین‌بار در طول همه این سال‌ها آزادانه نفوذ کند و سانتر بکشد. مهدی طارمی هم همانند دیگر بازی‌های گذشته این فصل موقعیت‌سوزی فراوانی داشت تا جای خالی وحید امیری به روشنی قابل لمس باشد.  با این تساوی پرسپولیس جای خود را در صدر جدول به تراکتورسازی داد. این همان ارمغان ترس بیش از اندازه برانکو بود که مانع پیروزی تیمش در مصافی شد که استقلال با تیم همیشگی‌اش فاصله فراوانی داشت.
افتخاری: بازی دور از انتظاری را دیدیم
مدیرعامل استقلال گفت: از بچه‌های استقلال و کادر فنی ممنونیم، در واقع بازی دور از انتظاری را از آنها دیدیم! سیدرضا افتخاری درباره بازی داربی گفت:‌ بازی خوبی بود. از بچه‌های استقلال و کادر فنی ممنونیم. در واقع بازی دور از انتظاری را از آنها دیدیم! وی ادامه داد: ما روز به روز منسجم‌تر می‌شویم و اشتباهات کمتر می‌شود. این موضوع مایه امیدواری است و قبلا هم گفته بودم باید فرصت داد تا تیم آماده شود، چون به مرور زمان بهتر خواهند شد. آرام‌آرام آماده باشید تا استقلال را بالای جدول ببینید. افتخاری درباره اینکه منظورش از بازی دور از انتظار این است که توقع نتیجه مساوی را نداشته است، گفت: خیر! برای این بازی نسبت به بازی‌های گذشته منظورم بود. وی درباره موضع‌گیری پیشکسوتان استقلال گفت: ‌وارد این بحث‌ها نشویم. هیچ کسی با ما موضع ندارد و ما هم با کسی مشکلی نداریم. اتفاقا پیشکسوتان دائم پیش ما هستند و خودشان آمدند و دست بیعت دادند تا حمایت کنند. ان‌شاءالله از هفته‌های آینده شاهد حمایت‌های بهتر آنها خواهید بود. مطمئنا مشکلی در این بین وجود ندارد.
گل پرسپولیس به درستی آفساید اعلام شد
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: گل پرسپولیس به درستی آفساید اعلام شد. سیدرضا غیاثی درباره نحوه قضاوت  علیرضا فغانی در دربی 83 و اعلام آفساید گل پرسپولیس گفت: مهم‌ترین صحنه بازی را رضا سخندان پرچم زد که در دقیقه 92 گل پرسپولیس را به درستی آفساید  اعلام کرد، زیرا بعد از یک پرتاب اوت توسط بازیکن پرسپولیس توپ به سمت دروازه زده شد که رحمتی توپ را برگرداند و بازیکن اوکراینی پرسپولیس در موقعیت آفساید بود که توپ برگشتی را تبدیل به گل کرد. این آفساید کاملا صحیح اعلام شد. وی افزود: علیرضا فغانی در این مسابقه خوب دوید، خوب در زمین حرکت کرد و تمام خطاها و آوانتاژهایی که اعلام کرد درست بود. من به فغانی ارادت دارم اما باید از او یک ایراد هم بگیرم و اینکه فغانی بعد از کارت زردی که در نیمه اول به امید ابراهیمی داد این بازیکن خطاهای زیادی را مرتکب شد که تمام خطاها را داور مسابقه گرفت اما کارت زرد دوم را به هافبک استقلال نشان نداد. داور می‌توانست ابراهیمی را با کارت زرد دوم از زمین اخراج کند بویژه بعد از یک ضربه کرنر که ابراهیمی با دست به سینه کامیابی‌نیا ضربه زد. داور خطا را گرفت اما جریمه شخصی ابراهیمی را انجام نداد و آن را به حساب مدیریتش در قضاوت داربی می‌توان گذاشت. غیاثی تصریح کرد: مربیان و بازیکنان 2 تیم بخوبی تصمیمات فغانی را قبول کردند و دیگر مثل  گذشته‌های نه چندان دور شاهد اعتراض‌ها به داوری نبودیم.


Page Generated in 0/0065 sec