printlogo


کد خبر: 163721تاریخ: 1395/6/27 00:00
اخبار

نعمتی  هفتمین طلایی ایران در پارالمپیک
زهرا نعمتی، کماندار پرآوازه کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی با کمان پارالمپیک برابر حریفی از چین پیروز شد و هفتمین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد. زهرا نعمتی قهرمان دوره گذشته پارالمپیک که بازی‌های المپیک را نیز تجربه کرده و پرچمدار کاروان ایران در المپیک بود، در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی با کمان پارالمپیک برابر چون یان وو از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و هفتمین طلایی کاروان منا شد. وی در دوره گذشته این مسابقات نیز صاحب مدال طلا شده بود و در رقابت‌های میکس تیمی نیز با ابراهیم رنجبر مدال نقره گرفت. نعمتی دومین ورزشکار زن پرافتخار ایران بعد از ساره جوانمردی است که در بازی‌های پارالمپیک برزیل 2 نشان کسب کرده است. ساره جوانمردی در رشته تیراندازی 2 مدال طلا کسب کرده است. در رقابت رده‌بندی نیز کماندار لهستان برابر حریفی از کره‌جنوبی پیروز شد و صاحب مدال برنز شد.

دومین نشان لرستانی‌ها در بازی‌های پارالمپیک
 ملی‌پوش لرستانی پرتاب نیزه کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ریو به مقام سوم دست یافت. مسابقات پرتاب وزنه کلاس F34 بازی‌های پارالمپیک ریو شامگاه پنجشنبه در استادیوم المپیک ریودوژانیرو برگزار شد و محسن کائیدی از ایران با حریفانی از تونس، امارات، قرقیزستان، قطر، چین، کلمبیا (2 ورزشکار) و مراکش به رقابت پرداخت. کائیدی در پرتاب اول خود موفق به ثبت رکورد 42/33 متر شد و در پرتاب‌های دوم و سومش مرتکب خطا شد. دلاور پلدختری و ملی‌پوش پرتاب نیزه پارالمپیکی کشورمان در تلاش چهارم خود نیزه را 25/32 متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم و ششم باز هم مرتکب خطا شد. بدین ترتیب کائیدی با رکورد 42/33 متر در رده سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد تا ششمین برنز کاروان کشورمان به نام او ثبت شود. در این رقابت مائوریسیو والنسیا از کلمبیا با 65/36 متر قهرمان شد و یان‌ژانگ‌وانگ از چین با 15/34 متر به مقام نایب‌قهرمانی رسید. این دومین نشان ورزشکاران لرستانی در این مسابقات بود، پیش از این «سجاد محمدیان» دلاور لرستانی موفق شده بود نشان نقره مسابقات پرتاب وزنه کلاس F42 رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو را کسب کند.

بازیکنی که نیمار دوست داشت مانند او شود
ستاره برزیلی بارسلونا مسی را بهترین بازیکنی می‌داند که تا الان دیده است. او از الگوی مورد علاقه‌اش سخن به میان آورد. به گزارش شفقنا ورزشی، نیمار بهترین بازیکن کنونی فوتبال برزیل است. او از محبوبیت زیادی برخوردار است و این شانس را دارد که بعد از مدت‌ها توپ طلا را برای فوتبال برزیل به ارمغان آورد. نیمار از الگوی دوران ورزشی خود سخن به میان آورد. او گفت: رویای دوران کودکی من این بود که بتوانم روزی در سطح حرفه‌ای فوتبال بازی کنم. دوست داشتم مانند رونالدینیو شوم. این بازیکن را بسیار دوست دارم. او الگوی من است و دوست دارم چه در بارسلونا و چه در تیم‌ملی راه این بازیکن بزرگ را ادامه دهم. او درباره مسی گفت: رابطه بسیار خوبی با مسی دارم و باید بگویم که او بهترین بازیکنی است که تا الان دیده‌ام. نیمار درباره احتمال جدایی از بارسلونا گفت: خود را جزئی از خانواده بارسلونا می‌دانم و اصلا نمی‌توانم تصور کنم که روزی از این تیم جدا شوم. از حضور در بارسلونا خوشحالم و از بازی کردن در این تیم لذت می‌برم.

فوتبال 5 نفره ایران فینالیست شد
تیم‌ملی فوتبال 5 نفره ایران با برتری بر آرژانتین به فینال پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک راه یافت. تیم‌ملی کشورمان در این دیدار در وقت قانونی به تساوی صفر- صفر رسید و در ضربات پنالتی آرژانتین را از پیش‌رو برداشت و فینالیست شد. این دیدار با تشویق تیم ایران توسط برزیلی‌ها همراه بود و بازیکنان ایران و آرژانتین در یک دیدار نزدیک در وقت قانونی به تساوی صفر - صفر رضایت دادند. ضربات پنالتی در پایان وقت اضافه حکم به صعود ایران به دیدار فینال این رقابت‌ها داد و در نهایت ملی‌پوشان ایران با حساب 2 بر یک مقابل آرژانتین پیروز شدند. تیم ایران روز شنبه در دیدار پایانی این رقابت‌ها با برزیل روبه‌رو می‌شود و تیم‌های آرژانتین و چین هم برای کسب برنز مبارزه می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0059 sec