printlogo


کد خبر: 163727تاریخ: 1395/6/27 00:00
اسناد درز کرده از وزارت بهداشت عربستان رسوایی دیگری آفرید
900 حاجی قربانی حج موفق سعودی‌ها!

آل‌سعود که با برخوردی پلیسی و سانسور شدید خبری سعی داشت از طریق رسانه‌های خود و دیگر رسانه‌های خریداری شده، موسم حج عمره امسال را بر خلاف فجایع سال گذشته بدون هیچ حادثه‌ای جلوه دهد با درز اسناد وزارت بهداشت عربستان دچار رسوایی دیگری شد.
شبکه حج و عمره سند درزکرده از وزارت بهداشت عربستان درباره اسامی جان‌باختگان حج امسال را فاش کرد که نشان می‌دهد با وجود کاهش قابل توجه شمار زائران بیت‌الله‌الحرام در ماه ذی‌الحجه نسبت به سال‌های پیشین، میزان مرگ و میر حجاج حتی طبق آمار رسمی افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب تلاش‌های تبلیغاتی حکومت ریاض که می‌خواست حج امسال را موفقیت‌آمیز جلوه دهد تا بر بی‌کفایتی خود که منجر به شهادت و مجروح شدن هزاران زائر در فاجعه منا و سقوط جرثقیل در حج عمره سال قبل شد، سرپوش بگذارد، نقش بر آب شده است. آمار رسمی لو رفته وزارت بهداشت عربستان نشان می‌دهد امسال در مناسک حج عمره 874 حاجی جان ‌باخته‌اند که 239 نفر عربستانی، 51 نفر مصری، 84 نفر پاکستانی، 43 نفر بنگلادشی، 31 نفر نیجریه‌ای، 124 نفر اندونزیایی و 64 نفر هندی و مابقی از کشورهای مختلف هستند. این در حالی است که آمار رسمی سعودی‌ها از قربانیان فجایع سال گذشته کمتر از 800 نفر اعلام شده بود.
اخیرا سازمان آلمانی امور مهاجران «اینترنیشن» اعلام کرده است عربستان و کویت، در زمینه تامین امنیت گردشگران، حائز بدترین رتبه‌‌ها هستند.


Page Generated in 0/0055 sec