printlogo


کد خبر: 163729تاریخ: 1395/6/27 00:00
چهارگوشه

اولاند: بحران اتحادیه اروپایی بنیادی است
رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به بحران بنیادی اتحادیه اروپایی هشدار داد.فرانسوا اولاند، پنجشنبه گذشته پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پاریس، گفت آینده اروپا در خطر است و لازم است مشترکاً فکری برای آن شود. این دیدار برای هماهنگی مواضع 2 کشور پیش از اجلاس دیروز سران اتحادیه اروپایی در براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی برگزار شد. به گفته اولاند، لازم است در اجلاس سران اتحادیه نقشه راه برای دوران پس از تصمیم بریتانیا به خروج تعیین شود. مرکل نیز خواستار توجه به نقاط ضعف اتحادیه اروپایی شد.مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا پیش‌تر گفته بود تعلل در خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی به «ناامنی بیشتر و به خطر افتادن اشتغال» منجر می‌شود.

انتقام مردم دیرالزور از داعش
مردم منطقه التبنی در استان دیرالزور (شرق سوریه) با کشتن 17 تروریست داعش، انتقام خود را از این گروه تروریستی گرفتند. داعش روز عید قربان 19 نفر از مردم دیرالزور را به اتهام جاسوسی، در یک کشتارگاه سربرید. این 19 نفر از پاهای خود آویزان شده بودند و عناصر داعش آنان را مانند گوسفند سربریدند. یکی از این 17 تروریست داعشی که به دست مردم دیرالزور به هلاکت رسید، در فیلم سربریدن مردم در کشتارگاه به عوامل تحت امرش دستور سربریدن را می‌داد.

تعطیلی سفارتخانه‌های انگلیس و آلمان در ترکیه
انگلیس اعلام کرد روز جمعه سفارتخانه‌ و دفاتر دیپلماتیک خود در آنکارا را به دلایل امنیتی تعطیل کرده است. وزارت خارجه انگلیس توضیحی درباره دلایل تعطیلی سفارتخانه خود در آنکارا نداد و تنها به این جمله که به دلایل امنیتی این اقدام را انجام داده بسنده کرده است. پیش‌تر ترکیه شاهد چندین انفجار و حمله تروریستی بوده که غالبا داعش مسؤولیت آنها را برعهده گرفته است. بسته شدن سفارت انگلیس در آنکارا یک روز پس از تعطیلی سفارتخانه آلمان و تمام کنسولگری‌های این کشور در ترکیه صورت گرفت.

اعتراضات ضد آمریکایی در توکیو
پس از آنکه دولت ژاپن با استفاده از نیروهای هوایی خود اقدام به انتقال تجهیزات برای پروژه پایگاه هلی‌کوپتری آمریکا در جزیره اوکیناوا کرد مخالفان این پروژه در توکیو اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.  پروژه پایگاه هلی‌کوپتری آمریکا در چند سال گذشته به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی و اعتراضات مردمی متوقف شده بود.  شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که در میان آنها فعالان و قانونگذاران نیز حضور داشتند از عملکرد دولت ژاپن در این‌باره انتقاد کرده و به استقرار پلیس ضد‌شورش در این مناطق اعتراض کردند.


سرکوب خونین کارگران در پاریس
در یک پنجشنبه پرآشوب در پاریس، پلیس فرانسه به سرکوب هزاران کارگر معترض پرداخت که 12 زخمی برجای گذاشت. حدود 13 هزار نفر از معترضان به اصلاحات قانون کار توسط دولت اولاند در تظاهرات پاریس شرکت داشتند و حدود 78 هزار تن دیگر در اعتراضات خیابانی شهرهای دیگر فرانسه به طوری که سازمان‌دهندگان این تظاهرات شمار تظاهرکنندگان را در سراسر کشور 170هزار نفر اعلام کرده‌اند. پلیس ضد شورش با حضور سنگین خود در خیابان‌های پایتخت برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور، باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد و روز خونینی را در پاریس خلق کرد.برخی فعالان کارگری معترض که چهره‌هایشان را پوشانده بودند نیز با پلیس بشدت درگیر شده‌ و سنگ و مواد مشتعل به سمت مأموران امنیتی پرتاب کردند. اعتراضات کارگری ماه‌های اخیر به مصوبه‌ای است که به کارفرمایان اجازه می‌دهد افراد را پس از استخدام براحتی اخراج کنند.


Page Generated in 0/0057 sec