printlogo


کد خبر: 163752تاریخ: 1395/6/27 00:00
اخبار

می‌گویند مسائل دنیا را تحلیل کنید اما از FATF نگویید!
خطیب موقت جمعه تهران گفت: می‌گویند اگر آن طرف دنیای اسلام اتفاقی افتاد شما تحلیل کنید اما به حادثه‌ای به این مهمی (FATF) وارد نشوید. این روند پیش برود، بزودی می‌گویند امامان جمعه وارد تحلیل سیاسی هم نشوند، در حالی که در نماز جمعه باید به این مسائل ورود کرد. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی درباره FATF اظهار داشت: در این رابطه گفتنی‌های زیادی گفته شده و درست است که جای تصمیم در این عرصه شورای امنیت ملی است، نه نماز جمعه اما نماز جمعه جای روشنگری که هست. خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: درست است که تصمیم‌گیرنده این موضوع شورای امنیت ملی است ولی قبل از اینکه به مرحله نهایی برسد، آقایان اجازه نقد و بررسی عالمانه را بدهند، زیرا این موضوع به مسؤولان هم کمک می‌کند. وی ادامه داد: از طرفی باید از سیاسی کردن مساله پرهیز کرد، متأسفانه هر مساله‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد، رنگ سیاسی می‌گیرد، در حالی که این موضوع فوق مسائل سیاسی است و ورود جنجالی به این مساله، کار را خراب می‌کند.

موحدی‌کرمانی مسؤول کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز شد
در نشست اخیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان مسؤول کمیته انتخابات این تشکل انتخاب شد. به گزارش فارس، بنابر این خبر در این جلسه با تصمیم اعضا قرار شد کمیته انتخابات شکل بگیرد و فعالیت‌های انتخاباتی زیر نظر این کمیته انجام شود. همچنین جلسات شورای همگرایی اصولگرایان نیز در تهران در قالب کمیته انتخابات خواهد بود و فعالیت شورای همگرایی در استان‌ها انجام می‌شود.

پاسخ محسن رضایی به هاشمی
از بی‌اطلاعی می‌گویند آلمان و ژاپن روی اقتدار سرمایه‌گذاری نکردند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، کسانی که وجود اقتدار برای پیشرفت کشورها را لازم نمی‌دانند را بی‌اطلاع نامید. محسن رضایی نوشت: ملت‌های دنیا، به 2 رکن اساسی برای بقا نیاز دارند؛ اقتدار و اقتصاد 2 بال پرواز یا 2 موتور پیشرفت جامعه هستند. امنیت و زندگی مردم از اصول اولیه حیات جوامع است. تمام کشورها بدون استثنا بر این اساس رفتار می‌کنند. با تضعیف اقتدار ایران، اقتصاد درست نمی‌شود. اینکه بعضی می‌گویند آلمان و ژاپن روی اقتدار سرمایه‌گذاری نکردند از بی‌اطلاعی آنهاست. با وجود اینکه تا 20-10 سال پس از جنگ جهانی نگذاشتند آلمان و ژاپن نیروی نظامی و دفاعی داشته باشند ولی مدت‌هاست هر دو نیروهای نظامی را جدی گرفته‌اند. در حالی که ژاپن مرز زمینی با هیچ کشوری ندارد وزارت دفاع درست کرده است و هر دو کشور بودجه دفاعی چند برابر ایران در بخش نظامی دارند. گفتنی است، چندی پیش هاشمی‌رفسنجانی در اجلاس آموزش و پرورش گفته بود اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، برای این است که بعد از جنگ دوم جهانی از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند.

برخی مسؤولان دولتی به دنبال فراموشی فیش‌های نجومی هستند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی مسؤولان دولتی که وظیفه رسیدگی به تخلفات مدیران نجومی‌بگیر را برعهده دارند به دنبال این هستند با گذر زمان این مساله فراموش شود. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به انتشار فیش‌های نجومی برخی مدیران دولتی، اظهار کرد: دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی مجازات شده و از سمت خود برکنار و به مردم معرفی شوند. وی لزوم بازگشت اضافه دریافتی‌های برخی مدیران دولتی به بیت‌المال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسؤولان هر چه زودتر قانون را درباره اینگونه پرداخت‌ها و دریافت‌ها اصلاح کنند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رسیدگی به  تخلفات مدیران باید در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد، تصریح کرد: برخی مسؤولان دولتی که وظیفه رسیدگی به تخلفات این مدیران بر عهده آنهاست به دنبال این هستند با گذشت زمان این موضوع به فراموشی سپرده شود. حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: برخورد قاطع با مدیران متخلف مانع تکرار چنین تخلفاتی می‌شود.


Page Generated in 0/0056 sec