printlogo


کد خبر: 163764تاریخ: 1395/6/27 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت:
اراده‌ای برای محاکمه 2 پلیس خاطی ندارند!
«اگر عربستان اراده جدی داشت، حکم آن دو پلیس مجرم را در کشوری که میزبان حجاج است و همه اسناد، بیانگر جرم آنهاست، اعلام می‌کرد.» سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب به مهر گفت: ما آماده استفاده از همه ظرفیت‌ها برای به نتیجه رسیدن مطالبات خانواده‌های شهدای منا و حقوق جمهوری اسلامی ایران هستیم. وی با اشاره به اولین سالگرد حادثه منا، افزود: با همکاری بنیاد شهید و ۷ کمیته از جمله کمیته حقوقی این مراسم برگزار و تمام مطالبات، پیگیری خواهد شد. رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه میانجیگری هیچ کشوری در فاجعه منا را نپذیرفتیم و همه اخبار در این باره کذب است، خاطرنشان کرد:  وکلای کشورهای اسلامی نظرات گوناگونی ارائه دادند و باید اجازه دهیم بررسی‌ها انجام و بهترین راهکار در پیش گرفته شود، ضمن اینکه وکلای بسیاری از کشورهای غیرمسلمان هم آمادگی وکالت این پرونده را اعلام کرده‌اند. اوحدی با بیان این مطلب که عربستان اراده جدی برای پرداختن به این موضوع را ندارد، تصریح کرد: اگر عربستان اراده جدی داشت، حکم آن دو پلیس مجرم را در کشوری که میزبان حجاج است و همه اسناد، بیانگر جرم آنهاست، اعلام می‌کرد. وی ادامه داد: اما تاکنون حکم آن دو پلیس اعلام نشده و ما تا اعلام حکم، موضوع را پیگیری می‌کنیم.

پیگیری استیضاح فانی در بهارستان
اوضاع استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش بدتر خواهد شد. «حسین مقصودی» نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به فارس، اظهار داشت: اصل موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش با قوت بیشتری از قبل و با حمایت بیشتری از طرف مجلس دنبال می‌شود. وی افزود: اختلافات و مواردی که بتازگی اتفاق افتاده است باعث شده مجلس منسجم‌تر موضوع استیضاح فانی را پیگیری کند، چرا که فانی درباره پرسش‌ها و دیگر موارد حرکاتی انجام داده است. مقصودی با اشاره به برخی اقدامات وزیر آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: بنده با آقای فانی 2 مرتبه تماس گرفتم و پیامک هم ارسال کردم و هم از طرف خودم و از هم طرف استیضاح‌کنندگان و هم از طرف مجموعه دفتر معاون اول رئیس‌جمهور واسطه در نظر گرفتم تا این پیام را به وی برسانیم که کار شما در این اوضاع و احوال اول مهر و فضایی که بین معلمان و مدارس ایجاد شده، اشتباه بوده است. نماینده مردم سبزوار افزود: اسامی‌ای که به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به دست ما رسیده است نشان از یک حرکت سیاسی و غیر تخصصی دارد و اینکه توجهی به جامعه فرهنگیان نشده است. مقصودی تصریح کرد: به عنوان یک فرهنگی و نماینده فرهنگیان در مجموعه فراکسیون فرهنگیان مجلس کوتاه نخواهیم آمد و پس از تعطیلات مجلس وارد عمل خواهیم شد و بحث هیأت مدیره این صندوق را زیر سوال خواهیم برد که چرا سیاسی انتخاب شده‌اند.

توفان‌ حاره‌ای در راه سواحل جنوب ایران
سازمان هواشناسی از احتمال وقوع توفان حاره‌ای در سواحل جنوبی ایران خبر داد. براساس اعلام سازمان هواشناسی آخرین بررسی الگوهای هواشناسی حکایت از تشکیل یک توفان حاره‌ای در شمال اقیانوس هند طی روزهای ۵ تا ۹ مهر دارد. بر پایه این گزارش، چنانچه تغییری در الگوها ایجاد نشود مسیر این توفان به سمت دریای عمان و تنگه هرمز خواهد بود و جنوب استان سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از آنجا که توفان‌های حاره‌ای از رطوبت بالا به همراه وزش شدید باد است، مناطقی که این توفان با آنها برخورد کند خسارات زیادی برجای خواهد گذاشت. گفتنی است، بیشترین خسارتی که یک توفان حاره‌ای برای ایران به بار آورد، به خرداد سال ۸۶ مربوط است که با سیل سهمگین و تندباد خود جنوب ایران را دچار فاجعه کرد و چند تن جان خود را بر اثر سیل از دست دادند و تعداد زیادی از خانه‌های افراد دچار خسارت شد و به  تاسیسات دریایی جنوب کشور و شناورهای سنگین و سبک در منطقه آسیب جدی وارد شد. سازمان هواشناسی اعلام کرده است بار دیگر احتمال شکل‌گیری چنین توفانی در حال فراهم شدن است اما با این حال باید منتظر بود آیا بار دیگر توفانی تشکیل و به سمت ایران خواهد آمد یا نه، طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. همچنین براثر این توفان احتمال بارش‌های بالای ۱۰۰ میلیمتر در این مناطق وجود دارد.


Page Generated in 0/0055 sec