printlogo


کد خبر: 163770تاریخ: 1395/6/27 00:00
آوای شهر

معاون شهردار تهران اعلام کرد
جزئیات کاهش قیمت بلیت «مترو»
معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره پیشنهاد کاهش قیمت بلیت در ساعات غیرپیک مترو توضیحاتی ارائه کرد. مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره سرانجام طرح معاونت حمل‌ونقل درباره کاهش قیمت بلیت مترو در ساعات غیرپیک با اشاره به وضعیت ازدحام مسافران مترو در زمان صبح و عصر به ایسنا گفت: یکی از روش‌های مرسوم در توزیع ساعات پیک از حالت نقطه‌ای، تشویق مردم به انتقال زمان سفر خود از ساعات پیک به محدوده‌های زمانی قبل و پس از پیک است که اعمال سیاست‌های تشویقی و کاهش قیمت در محدوده زمانی مدنظر و افزایش قیمت در ساعت اوج مرسوم است. وی با بیان اینکه یکی از روش‌ها برای تشویق مردم برای استفاده از مترو در ساعات غیرپیک، کاهش قیمت بلیت است، افزود: در حال حاضر شرکت بهره‌برداری مترو در حال انجام اقدامات مطالعاتی است که از منظر حقوقی این موضوع نیز بررسی خواهد شد که اگر نیاز به اخذ مصوبه از شورای شهر داشته باشد در قالب لایحه‌ای تقدیم شورا شود. حسینی، در پاسخ به این پرسش که به طور میانگین امکان دارد که چند درصد قیمت بلیت کاهش یابد؟ افزود: کاهش قیمت بلیت در ساعات غیرپیک، در کشورهای گوناگون، متفاوت است و در ایران حتی اگر تا 50 درصد نیز کاهش داده شود در مجموع می‌تواند مقرون به صرفه برای طرفین باشد، هر چند که اجرای این موضوع نیاز به کار کارشناسی دقیق و کسب مجوزهای لازم از شورا را دارد.

اجرای «طرح استقبال از مهر»
معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل شهرداری تهران برای اجرای «طرح استقبال از مهر» در آستانه مهر و بازگشایی مدارس خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجتبی یزدانی با اعلام این خبر گفت: طرح استقبال از مهر از ۲۳ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه خواهد یافت. این طرح توسط سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این معاونت و نیز مناطق
بیست و دوگانه شهر تهران با بیش از ۶۳ آیتم اجرا خواهد شد. معاون شهردار تهران افزود: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به تامین گل شاخه بریده و گلدان برای توزیع در مراکز آموزشی می‌پردازد. همچنین ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، نصب و ترمیم تجهیزات ورزشی و نصب نیمکت و سطل زباله از جمله اقدامات این سازمان است که توسط مناطق اجرا می‌شود. وی در ادامه به اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اشاره کرد و افزود: تهیه و تامین کیسه‌های آبی‌رنگ بازیافت و مخازن ویژه جداسازی کاغذ در مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی در مدارس با محوریت تفکیک پسماند از مبدا، توزیع ۵ جلد کتاب آموزشی با سرفصل‌های تفکیک از مبدا زباله ‌تر و خشک و کاهش تولید پسماند نیز توسط این سازمان صورت می‌گیرد.

آلودگی هوا عامل ابتلای کودکان به راشیتیسم
۳۰ درصد کودکان تهرانی به دلیل آلودگی هوا و زندگی آپارتمانی به راشیتیسم مبتلا هستند. به گزارش فارس، علی‌اکبر سهیلی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به سبک زندگی در شهرهای صنعتی گفت: متأسفانه در جامعه ما ابتلا به پوکی استخوان رو به افزایش است، حتی در تهران گزارش شده است تا 30 درصد کودکان تهرانی به دلیل آلودگی هوا و زندگی آپارتمانی مبتلا به راشیتیسم هستند.  وی افزود: افرادی که دچار کمبود ویتامین 3D می‌شوند، از ساخت استخوانی خوبی برخوردار نخواهند بود به طوری‌که کمبود این ویتامین در کودکان شیرخوار و خردسال منجر به بیماری راشیتیسم خواهد شد و در بزرگسالان باعث ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. سهیلی درباره عوارض کمبود ویتامین D و راشیتیسم در کودکان خاطرنشان کرد: از عوارض کمبود این ویتامین در کودکان تأخیر در رشد دندان‌ها یا ایجاد مشکل در بسته شدن ملاج پسین است، همچنین زمانی که وزن بالا می‌رود بر اثر فشار به استخوان‌های نرم، پاها پرانتزی می‌شود، در ضمن برآمدگی استخوان جناغ به سمت جلو هم از نشانه‌های بیماری راشیتیسم است.


Page Generated in 0/0069 sec