printlogo


کد خبر: 163785تاریخ: 1395/6/28 00:00
اخبار

کشف 277 میلیارد ریال کالای قاچاق
گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی سیستان ‌و بلوچستان با اشاره به برنامه‌ریزی منظم و اجرای عملیات‌های گسترده و مستمر با هدف اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از کشف 277 میلیارد انواع کالای قاچاق طی 5ماه گذشته در این استان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» سردار حسین رحیمی با تشریح این خبر گفت: قاچاق کالا و ارز تأثیرات منفی بر پیکره اقتصاد کشور خواهد گذاشت و ضمن ایجاد رکود و شکل‌دهی مشاغل کاذب، از رونق اقتصادی جلوگیری می‌کند، لذا مبارزه با آن از اولویت‌های مهم پلیس در استان است. فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان افزود: مأموران پلیس استان در 5 ماهه ابتدای سال جاری 3 هزار و 474 پرونده در حوزه کالای قاچاق تشکیل داده‌اند که رشد 124 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف3 هزار و 223 دستگاه خودرو در زمینه قاچاق کالا خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول سال جاری با تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران پلیس دستگیری قاچاقچیان کالا نیز 62 درصد افزایش پیدا کرده است. سردار رحیمی اظهار داشت: ارزش ریالی اقلام 277 میلیارد و 504 میلیون ریال برآورد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ارزش ریالی اقلام نیز
138 درصد افزایش پیدا کرده است.

ساخت نماد دریاچه ارومیه در جشنواره انگور
گروه اجتماعی: امسال برای نخستین‌بار نماد دریاچه ارومیه در وسط محل برگزاری جشنواره انگور ارومیه با هدف حمایت و احیای آن ساخته شده است. به گزارش «وطن امروز» بهروز فریورنیا، مسؤول زیرساخت‌های سنتی جشنواره انگور ارومیه با بیان این مطلب گفت: ایرادهای موجود در جشنواره‌های انگور سال‌های قبل برطرف و امکانات جدیدی به این جشنواره اضافه شده که می‌توان به ساخته شدن نماد دریاچه ارومیه در این محل اشاره کرد. وی ادامه داد: زیرساخت‌های این جشنواره دائمی است و تخریبی صورت نمی‌گیرد و تنها هر سال در صورت تخریب برخی نماها و بناها مرمت‌های لازم انجام می‌شود. مسؤول زیرساخت‌های سنتی جشنواره انگور ارومیه با بیان اینکه این جشنواره در مساحتی حدود 4000 مترمربع برگزار می‌شود، افزود: زیباسازی این محل توسط سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه انجام شده و از انواع گل استفاده شده است. فریورنیا افزود: امسال نیز همانند سالیان گذشته عرق‌گیری بیدمشک به‌صورت سنتی، تهیه رب گوجه‌فرنگی و دوشاب انجام و در تهیه آنها به جای نفت یا گازوئیل، تنها از هیزم استفاده می‌شود. وی با اشاره به اینکه از 31 استان و 8 کشور خارجی برای جشنواره انگور امسال دعوت شده است، اظهار کرد: در کنار این جشنواره 8 جشنواره کوچک دیگر نیز برگزار می‌شود.

سکته‌های قلبی عامل نیمی از مرگ‌های کشور
گروه اجتماعی:  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، وضعیت مرگ‌های زودرس و سن امید به زندگی در بدو تولد در ایران را تشریح کرد. به گزارش مهر، رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم افتتاح نخستین مرکز تحقیقات روش‌های پیشرفته و کم‌تهاجمی در بیمارستان پارس، گفت: سن امید به زندگی در بدو تولد، شاخص مهمی برای بررسی وضعیت سلامت در کشور است. وی با اعلام اینکه در سال‌های ۴۸ تا ۴۹، سن امید به زندگی در بدو تولد در کشورمان ۵۲ سال بود، افزود: در سال ۹۴، سن امید به زندگی در بدو تولد برای مردان 3/76 سال و برای زنان 7/80 سال بوده است که نشان از بهبود شاخص‌های سلامت دارد. ملک‌زاده با اعلام اینکه سن امید به زندگی در ایران از متوسط جهانی بالاتر آمده است، خاطرنشان کرد: اگر بتوان سن امید به زندگی در مردان را بالا برد، جایگاه بهتری در دنیا خواهیم داشت. معاون وزیر بهداشت به سیمای مرگ در ایران اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد مرگ‌ها در کشور ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی، ۲۰ درصد سرطان‌ها و مابقی مربوط به بیماری‌های مزمن غیرواگیر است. وی با اعلام اینکه میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های مزمن غیرواگیر از ۸۱ درصد به ۵۰ درصد رسیده است، گفت: متاسفانه مرگ زودرس در ایران زیر ۷۰ سال است.


Page Generated in 0/0054 sec