printlogo


کد خبر: 163800تاریخ: 1395/6/28 00:00
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مجمع سراسری فرماندهان ستاد کل سپاه پاسداران:
کلید گره‌های اقتصادی را نزد طاغوت می‌بینند
سرلشکر باقری: در معاملات بین‌المللی باید توجه بسیار شود تا استقلال ما زیر سؤال نرود

گروه سیاسی: رئیس دستگاه قضا دیروز به مجمع سراسری فرماندهان و مسؤولان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت تا در جمع فرماندهان سپاه از نگرانی‌ها و دلمشغولی‌هایش در حوزه فرهنگ، سیاست خارجی و مسائل داخلی بگوید؛ آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی از باز شدن راه برای ترویج فردگرایی لیبرالی و همچنین نگاه امیدوارانه برخی مسؤولان به طاغوت برای حل گره‌های اقتصادی با وجود توصیه مقام معظم رهبری بر تکیه به توان داخلی گلایه کرد و گفت: رهبر انقلاب مذاکره را ممنوع ندانستند اما به مسؤولان توصیه کردند نگاه‌تان به توان داخلی باشد ولی آیا مسؤولان اینگونه می‌اندیشند؟ او بدون ذکر نام، از کسانی انتقاد کرد که علنا حکومت دینی را نفی می‌کنند اما در انتخابات نیز ثبت‌نام می‌کنند. بر همین اساس نیز رئیس دستگاه قضا از شورای نگهبان خواست حواسش را جمع کند اصول قانون اساسی پیاده شود تا عده‌ای برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در بیست‌ودومین مجمع سراسری فرماندهان و مسؤولان ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: منطق قرآن ایستادگی در برابر کفار است، امروز جبهه استکبار مقابل جبهه توحیدی قرار گرفته و آمریکا مصداق آن است.
وی تصریح کرد: مشکل جبهه استکبار فقط لشکرکشی به عراق و افغانستان و حمایت از رژیم‌های کودک‌کش صهیونیستی و آل‌سعود که یمن را مورد تجاوز قرار داده، نیست بلکه مشکلش فضای تجدد و مدرنیزه است که در آن متولد شده و نفس می‌کشد.
رئیس دستگاه قضا افزود: غرب 3 قرن است در این فضا قرار دارد و فرقی نمی‌کند در کشوری مانند آمریکا، جمهوری‌خواهان سر کار باشند یا دموکرات‌ها.
آیت‌الله ‌لاریجانی گفت: همین اوباما 8 سال پیش ادعا می‌کرد زندان گوانتانامو را تعطیل یا نیروهایش را از عراق و افغانستان خارج می‌کند اما امروز هیچ خبری نیست.
وی افزود: آنها تصویب کردند 38 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک مالی کنند؛ حالا چه جمهوری‌خواهان سر کار باشند یا دموکرات‌ها فرقی نمی‌کند. رئیس قوه قضائیه گفت: در اروپا هم به همین شکل است، ‌علت آن است که آنان در فضای مدرنیته سیر می‌کنند که  لازمه‌اش همین است. ترویج فردگرایی لیبرالی که در آن انسان خودش ارزش‌ها را خلق می‌کند یکی از آموزش‌های مدرنیته است. آیت‌الله ‌لاریجانی گفت: در کشور ما در جراید و کتاب‌ها، بعضا چنین تفکراتی ترویج می‌شود و اکنون نیز راه برای آنها باز شده است.
وی افزود: یکی دیگر از آموزه‌های تجدد، عقلانیت ابزاری است که لازمه آن مصرف و اسراف است اما منطق قرآن چیز دیگری است.
آیت‌الله ‌لاریجانی گفت: تبعیت نکردن از استکبار این نیست که با آنها مراوده نداشته باشیم بلکه هنگامی که نماینده جمهوری اسلامی پای میزه مذاکره می‌نشیند باید حواسش جمع باشد و هویت دینی و قرآنی را در نظر بگیرد.
وی افزود: مسؤولان جمهوری اسلامی،‌ فرماندهان سپاه و همه مردم باید به قرآن باور داشته باشند و به آن عمل کنند.
رئیس قوه قضائیه گفت: عده‌ای کلید گره‌های اقتصادی را نزد طاغوت می‌بینند؛ با آنکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که به منابع داخلی تکیه کنید. وی افزود: ایشان مذاکره را ممنوع ندانستند اما به مسؤولان توصیه کردند نگاه‌تان به توان داخلی باشد ولی آیا مسؤولان اینگونه می‌اندیشند؟
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مشکل، رجوع نکردن به قرآن است، گفت: ما در این کشور کسانی را داریم که علنا حکومت دینی را نفی می‌کنند اما در انتخابات نیز ثبت‌نام می‌کنند؛ اینها قانون اساسی را قبول ندارند زیرا در قانون اساسی بر اصول توحید، عدل و امامت تاکید شده است.
وی افزود: شورای نگهبان باید خیلی حواسش جمع باشد که اصول قانون اساسی پیاده شود تا عده‌ای برای رسیدن به قدرت به ملت دروغ نگویند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه با توجه به شرایط فرهنگی کشور گفت: اگر مسؤولان فرهنگی کشور به منطق قرآن توجه داشتند اینطور درها به روی فرهنگ بیگانه باز نمی‌شد.
وی افزود: در کشور ما کتاب‌هایی چاپ می‌شود که در آن به صراحت آمده اگر به پیش از اسلام برگردیم وضع ما بهتر است؛ آیا این با منطق قرآنی سازگار است؟ آیا این کتاب‌ها با نظارت وزارت ارشاد چاپ  می‌شود؟
آیت‌الله ‌لاریجانی گفت: یکی از آثار نگاه توحیدی عبارت است از اقتدار، قدرت و تزاید قدرت که در قرآن چند بار بر آن تاکید شده است.
سپاه مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد
یکی دیگر از سخنرانان مجمع سراسری فرماندهان سپاه، سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود. او خواستار هوشیاری در معاملات بین‌المللی شد و با طرح این پرسش که آیا FATF استقلال کشور را دربر می‌گیرد یا خیر؟ تاکید کرد: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود.
سردار سرلشکر محمدحسین باقری تاکید کرد: دشمن تلاش دارد مسؤولان با کنار گذاشتن انقلابی‌گری برای پیوستن به جرگه تعاملات جهانی پدیده نفوذ را کامل کنند.
وی با اشاره به اقتدار نظام اسلامی که در پی پیروزی‌های گسترده بویژه در عراق و سوریه شکل گرفته است، تاکید کرد: این اقتدار مانع دشمن در تهاجم مستقیم و کلاسیک به ایران اسلامی شده است و دشمنان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی بسیار پرهزینه‌تر از منافع  آن است و این بازدارندگی به برکت نظام اسلامی است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پایبندی به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برای ملت بزرگ ایران بسیار ضروری دانست و گفت: حد و مرز این استقلال بسیار باریک است و باید درباره آن بسیار دقت کرد.
باقری گفت: در معاملات بین‌المللی باید توجه بسیار شود تا استقلال ما زیر سوال نرود و در این زمینه در مساله FATF این سوال مطرح است که پذیرش این معاهده استقلال ما را دربر می‌گیرد یا خیر؟
وی دشمن ایران را استکبار جهانی به رهبری آمریکا، انگلیس خبیث و اذناب آنها به رهبری عربستان دانست و افزود: دشمن ممکن است در میز مذاکره دست دوستی به سوی ما دراز کند اما دشمنی دشمنان ادامه پیدا خواهد کرد.در این راه و برای مقابله با دشمنان اشراف اطلاعاتی، پیگیری اقدامات و سیاست‌های دشمنان ضروری است. سرلشکر باقری افزود: دشمن ممکن است افرادی را در قالب دوست برای نفوذ اعزام کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه را از جمله نهادهایی خواند که علاقه‌مندی سازمانی و نهادی خود را به منافع ملی ترجیح نمی‌دهد و گفت: سپاه در برابر واگذاری انقلاب به نامحرمان و نااهلان سکوت نمی‌کند، سپاه دچار سکون و سکوت نخواهد شد و این آسیب نباید به این سازمان وارد شود. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  چهارمین اقدام ضروری در اجرای جهاد کبیر را تردید نکردن در مقابل دشمن دانست و افزود: سپاه در مقابل دشمن تردید نمی‌کند و بیشترین نقش را در بازدارندگی، امنیت و سالم ماندن فرهنگ داشته و بیشترین نقش را در این مسؤولیت پذیرفته است.
سرلشکر باقری گفت: سپاه به دشمن اعتماد نمی‌کند و تجربه برجام نشان داد حتی در یک مورد خاص هم که با دشمن مذاکره کردیم آمریکایی‌ها حقوق ما را محترم ندانستند و نشان دادند قابل اعتماد نیستند.
وی تاکید کرد: سپاه مذاکره با دشمن را نمی‌پذیرد؛ تلقی دشمن بویژه آمریکا از مذاکره کوتاه آمدن طرف مقابل و تحمیل خواسته‌های آنهاست؛ این نوع مذاکره قابل تحمل نیست و سپاه آن را نمی‌پذیرد، سپاه هوشیار است و فریب نمی‌خورد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه اکنون برای استحکام امنیت ملی در جبهه نخست قرار دارد و بر همین اساس نیز هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از هموطنان اهل سنت در نیروی سپاه مشغول فعالیت هستند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در چارچوب افزایش توان موشکی و توان بسیج  اقدامات بزرگی در سال‌های اخیر صورت گرفته اما هنوز نیازمند حرکت جدی در این زمینه هستیم.


Page Generated in 0/0061 sec