printlogo


کد خبر: 163802تاریخ: 1395/6/28 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌مناسبت فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵۸۲ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات 582 نفر از محکومانی که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند را ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 اصل 110 قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.


مجبوریم استخوان‌های دشمنان را بشکنیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی، تغییر روحیه جهادی اسلامی و انقلابی ما هستند. رویکرد انقلابی ما را مجبور به پیروزی می‌کند و ما مجبوریم استخوان‌های دشمنان را بشکنیم. سردار حسین سلامی در بیست‌ودومین مجمع سراسری فرماندهان و مسؤولان سپاه با تأکید بر اینکه استکبار آرزوهای خویش را برباد رفته می‌بیند، گفت: نظام سلطه و استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تقابلی وسیع با مقیاس جهانی را با تمام توان علیه ما شکل داده است. وی افزود: دشمن درصدد تجزیه جهان اسلام با تفرقه‌های خونین است تا به نوسازی مجدد سیاسی بپردازد و همچنان با برنامه و استراتژی این هدف را دنبال می‌کند که دامنه‌های تاثیر این نبرد را می‌توان در سراسر میادین نفوذ انقلاب اسلامی مشاهده کرد. جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: تقابل حق و باطل آغاز شده و دشمن امروز از سطوح راهبردی به سطوح عملیاتی وارد شده و در صدد مهار نفوذ انقلاب اسلامی است تا مرزهای مواجهه را با مرزهای جغرافیایی ما منطبق کند.

ناطق‌نوری درباره «فکرکردن به گزینه‌‌ای غیر از روحانی» توضیح دهد
دستیار ویژه رئیس‌جمهور خواستار توضیح ناطق‌نوری درباره اظهاراتش مبنی بر حمایت اصلاح‌طلبان از گزینه‌ای غیر از روحانی در انتخابات شد. علی یونسی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی درباره توصیه ناطق‌نوری به اصلاح‌طلبان و حامیان روحانی برای فکر کردن به گزینه‌‌ دیگری غیر از روحانی در انتخابات 96، گفت: نمی‌دانم چرا آقای ناطق‌نوری چنین حرفی زده، بهتر است ایشان در این باره خودشان توضیح دهند. وی گفت: من نظری درباره اظهارات آقای ناطق‌نوری نمی‌دهم و خود ایشان باید نظر دهند.

۴ مهر؛ تقدیم طرح الزام کسب مصوبه مجلس در «FATF» به هیات‌رئیسه
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرح دوفوریتی «الزام دولت به کسب مصوبه مجلس در اجرای FATF» خبر داد. سیدحسن حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با تسنیم، از تدوین طرح دوفوریتی «الزام دولت به کسب مصوبه مجلس در اجرای FATF» در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: این طرح یکشنبه هفته آینده تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود. وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی بررسی پرونده FATF را در دستورکار قرار داده است، ادامه داد: این طرح با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده است. نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون جلساتی با حضور مسؤولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و دیگر نهادهای ذی‌ربط درباره این قرارداد برگزار شده است. حسینی در پایان بیان کرد: FATF تعهدی الزام‌آور است و طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی باید به تصویب مجلس برسد لذا این طرح در کمیسیون اقتصادی تهیه شد که طبق آن دولت ملزم می‌شود FATF را به تصویب مجلس برساند.


Page Generated in 0/0055 sec