printlogo


کد خبر: 163816تاریخ: 1395/6/28 00:00
اخبار

در روز شعر و ادب فارسی
گزارش دیدار شاعران با رهبر انقلاب منتشر شد
انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شعر و ادب فارسی کتاب «با کاروان شعر» را منتشر کرد.  به گزارش تسنیم، «با کاروان شعر» عنوان اثری است که در آن مجموعه‌ اشعار شاعران که در شب 15 رمضان سال 1391(ه ش) در محضر رهبر معظم انقلاب خوانده‌اند، گردآوری‌ شده است. این کتاب شامل 3 بخش است: بخش نخست اشعار 28 تن از شاعرانی که به شعرخوانی در این محفل پرداخته‌اند، در آن گنجانده‌ شده است. در بخش دوم بیانات معظم‌له در این دیدار و تحلیل ایشان از روند شعر و همچنین توصیه‌ها و سفارش‌های معظم‌له به شاعران و توجه بیشتر به غزل ارائه شده است. در بخش سوم نیز مروری اجمالی بر زندگینامه شاعران و مجموعه‌ای از تصاویر این دیدار ارائه شده است.

رونمایی از رمان «نفس» نرگس آبیار
رمان «نفس» نرگس آبیار با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و انوشه منادی رونمایی می‌شود. به گزارش مهر، رمان «نفس» نرگس آبیار با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی (نویسنده)، محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده سینما) و انوشه منادی (داستان‌نویس) در فرهنگسرای عطار نیشابوری از سوی مدیریت
فرهنگی- هنری منطقه 10 وابسته به سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران رونمایی و  نقد و بررسی می‌شود.  نرگس آبیار، نویسنده بیش از 30 جلد اثر داستانی است که رمان «نفس» او از سوی نشر نیماژ منتشر شده است و در فهرست پرفروش‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار گرفت. براساس این رمان فیلمی به کارگردانی آبیار در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و قرار است بزودی در سینماهای سراسر کشور اکران شود. رونمایی و بررسی رمان«نفس» ساعت ۱۸ روز 29 شهریورماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری به آدرس بزرگراه نواب جنوب، خیابان محبوب مجاز، انتهای خیابان شهید کاظمی مراجعه کنند.

هومن حاجی‌عبداللهی:
«علی‌البدل» شبیه هیچ سریالی نیست
بازیگر سریال «علی‌البدل» گفت: معتقدم قصه‌هایی که در روستا روایت می‌شود بسیار محدود است و ناخواسته همه روستاها ظرفیت اتفاق‌های زیادی را ندارند. اما با همه این تفاسیر «علی‌البدل» شبیه هیچ سریال دیگری نیست و داستانی ویژه دارد.  به گزارش فارس، بازیگر مجموعه تلویزیونی «پایتخت» درباره تازه‌ترین ساخته سیروس مقدم گفت: همه اتفاق‌هایی که برای تولید این سریال افتاد در نوع خود منحصر به فرد بود. از شخصیت‌پردازی گرفته تا بازی‌ها، نگارش، کارگردانی، گریم و لباس همه و همه در نوع خود بهترین بود.  وی درباره نقش خود در این سریال ادامه داد: در «علی‌البدل» نقش فیضی مامور انتظامات روستا را بازی کردم. او فردی بسیار قانونمدار است که همراه با هادی کاظمی و بهرام افشاری از شخصیت‌های طنز سریال هستند.  این بازیگر با اشاره به تفاوت «پایتخت» و «علی‌البدل» بیان داشت: پایتخت سادگی و روانی خاص خود را در نمایش دادن خانواده‌ای مازنی داشت اما «علی‌البدل» در ناکجاآبادی است که خان بالادهی و پایین‌دهی با یکدیگر به مشکل برمی‌خورند. این بازیگر ضمن اشاره به چهارمین همکاری خود با سیروس مقدم گفت: همیشه از همکاری با سیروس مقدم لذت می‌برم و آرامش خاطر بسیاری دارم و خوشحالم با کارگردانی باسواد و باآرامش
کار می‌کنم.
 
انتشار تیزر فیلم «یتیم‌خانه ایران»
با نزدیک شدن به زمان نمایش عمومی فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران»، نخستین تیزر رسمی تازه‌ترین ساخته ابوالقاسم طالبی منتشر شد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این فیلم با دریافت پروانه نمایش، از نیمه دوم مهرماه توسط موسسه فیلمیران به اکران عمومی درخواهد آمد. «یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های 1295 تا 1297 در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می‌کند.


Page Generated in 0/0068 sec