printlogo


کد خبر: 163817تاریخ: 1395/6/28 00:00
رویدادها

کتاب‌های معرفی‌شده توسط «خندوانه» در جمع پرفروش‌ها
طبق اطلاعات دبیرخانه مسابقه کتابخوانی «بخون و ببر ۲» کتاب «تن‌تن و سندباد» بیشترین فروش را در بخش کتاب‌های چاپی و الکترونیک داشته‌ است. به گزارش تسنیم، مسابقه بزرگ بخون و ببر 2 از سوی برنامه خندوانه از هفتم شهریورماه شروع شده و تا 31 شهریورماه ادامه دارد. «تن تن و سندباد» نوشته محمد میرکیانی، «ابن مشغله» از نادر ابراهیمی، «گردان قاطرچی‌‌ها» از داوود امیریان، «دیدم که جانم می‌رود» نوشته حمید داوودآبادی، «می‌شکنم در شکن زلف یار» اثر حسین سروقامت، «فتح خون» از شهید آوینی، «مطلع مهر» نوشته امیرحسین بانکی‌‌پور، «من دیگر ما» نوشته محسن عباسی‌ولدی، «باشگاه مغز» اثر حامد اختیاری و «آبنبات هل‌دار» نوشته مهرداد صدقی عناوینی است که در این دوره از مسابقه معرفی شده است. طبق اطلاعات دبیرخانه این مسابقه، تاکنون کتاب «تن تن و سندباد» بیشترین استقبال را میان مخاطبان هم در بخش کتاب‌های چاپی و هم در بخش کتاب‌های الکترونیک داشته است. از دیگر عناوین پرمخاطب «ابن مشغله»، «باشگاه مغز»، «گردان قاطرچی‌ها» و «دیدم که جانم می‌رود» عنوان شده است.

رونمایی از کتاب عکس و پوستر «چهل‌چراغ»
مراسم رونمایی از کتاب عکس و پوستر نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» با حضور عکاسان پیشکسوت در پردیس سینما ملت برگزار شد. به گزارش تسنیم، در مراسم رونمایی از کتاب عکس و پوستر نخستین جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» سعید صادقی، مسعود زنده روح کرمانی، سیدعباس میرهاشمی، محسن راستانی و برخی عکاسان و هنرمندان، انجام شد. کتاب عکس و پوستر جشنواره «چهل‌چراغ» با صفحه‌آرایی نفیس، در 400 صفحه که شامل 380 عکس از آثار ارسالی و منتخب جشنواره است توسط دبیرخانه نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» منتشر شده است. همچنین تعداد 147 عکس و پوستر از آثار منتخب و برگزیده این جشنواره، از ابتدای برگزاری، در گالری پردیس ملت به نمایش درآمده و مورد استقبال هنرمندان و عموم مردم قرار گرفته است.

انتشار کتاب «نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع‌مقدس»
«نشانه‌شناسی فیلم‌های مستند دفاع‌مقدس» به کوشش «بهمن نامورمطلق» و «منیژه کنگرانی» منتشر شد. به گزارش تسنیم، تحلیل نشانه‌شناسی فرهنگی، بازنمایی مفهوم مرز در سینمای مستند مقاومت ایران با تکیه بر فیلم‌های مستند «لالایی جنگ و سنگ مزاری برای برادر شهیدم»، «مطالعه تاثیر روایت «نقلی- محاکاتی» شخصیت بر میزانسن مستند مُلفِ گَند»، «کشمکش جهان واقعیت و خیال در فیلم ترانه اندوهگین کوهستان با رویکرد شعرشناسی شناختی»، «از مکان، زمان و رزمنده ارجاعی به مکان، زمان و رزمنده قدسی با نگاهی به مستند از آن کربلا تا این کربلا؛ (ارائه تعریف «هنر و ادبیات دفاع‌مقدس» و ارائه ویژگی‌های ساختاری آن)» و «فقدان استعاره در آخرین روزهای زمستان» برخی مقاله‌های کتاب را تشکیل می‌دهد.

اعلام اولویت‌های تولیدی شبکه مستند
مدیر شبکه مستند گفت: شبکه مستند پایگاه اصلی تولید، نمایش و عرضه آثار مستند در کشور است و این شبکه متعلق به مستندسازان خوب کشور است.  به گزارش تسنیم،‌ سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند و ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه از پشت صحنه مجموعه «ایرانی بمان» به تهیه‌کنندگی صفا چاوش‌اوغلی در تهران بازدید کردند. در حاشیه این بازدید، مدیر شبکه مستند درباره اولویت‌های تولیدی شبکه گفت: ما در 5 حوزه اصلی مباحث اقتصادی از جمله اقتصاد مقاومتی، موضوعات اجتماعی و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق،  ایران‌شناسی از جمله طبیعت، اقوام و تاریخ ایران، انقلاب، دفاع‌مقدس، تحولات منطقه از جمله شناخت عرصه بین‌الملل و تحولات جهانی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی مشغول به تولید مستند هستیم.
 


Page Generated in 0/0054 sec