printlogo


کد خبر: 163819تاریخ: 1395/6/28 00:00
اخبار

ادعای اماراتی‌ها مبنی بر تهدید کاروان ایران
اماراتی‌ها مدعی شدند کمیته بین‌المللی پارالمپیک، کاروان ایران را تهدید به اخراج از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو کرده است. به گزارش  تسنیم و به نقل از سایت اماراتی «ارم نیوز»، کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) کاروان ایران را به دلیل درج شعار تحریک‌آمیز علیه کشورهای حوزه خلیج‌فارس، تهدید به اخراج از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو کرد. روی لباس و ساک‌های ورزشی کاروان منا، نقشه کشور ایران به همراه مرزهایش با کشورهای همسایه از جمله عربستان نقش بسته و نام «خلیج فارس» به زبان انگلیسی هم روی آن خودنمایی می‌کند. کمیته سازماندهی مسابقات به نمایندگی از IPC از مسؤولان کاروان ایران خواسته در ادامه مسابقات از لباس‌های منقش به این طرح استفاده نکنند و با لباس‌های ساده‌تر به رقابت بپردازند. نمایندگان عربستان در ریو به این موضوع به طور رسمی اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند حرکت کاروان ایران مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی است و آنها نباید مسائل سیاسی، قومی و مذهبی را وارد ورزش کنند و به رقبای‌شان احترام بگذارند. محمد الخریجی، دبیر کمیته پارالمپیک عربستان در این رابطه گفت: خوشحالیم که خبر حذف طرح کودکانه ایرانی‌ها از خلیج (فارس) و نقشه کشور ما را از لباس‌های آنها می‌شنویم اما بی‌صبرانه منتظر مجازات آنها هستیم که قوانین و مقررات کمیته بین‌المللی پارالمپیک را نقض کرده‌اند. همچنین در حال کار و هماهنگی با برادران خود در شورای همکاری خلیج (فارس) هستیم تا مانع تکرار چنین حرکتی از جانب آنها (ایرانی‌ها) در رقابت‌های ورزشی دیگر شویم.

وادا صحت سومین سری اسناد منتشره هکرها را تأیید کرد
آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (WADA) صحت سومین سری از اسناد منتشره توسط هکرهای گروه فانسی بیر را تایید کرد. هکرهای گروه فانسی بیر پس از ورود به سیستم‌های بایگانی اسناد ورزشکاران دوپینگی در آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ و انتشار آن در 3 نوبت اعتبار این نهاد و زد و بندهای آنها را با ورزشکاران مطرح و مدال‌آوران المپیک‌های 2012 لندن و 2016 ریو را زیر سوال بردند.
WADA در بیانیه‌ خود بر همکاری با شرکت‌های معتبر بین‌المللی و متخصصان جهت حراست از سیستم‌های بایگانی مدارک ورزشکاران مختلف تاکید کرد. گروه فانسی بیر روز (جمعه) اسامی 11 ورزشکار مطرح از 5 کشور جهان را منتشر کرد که با اجازه و اطلاع WADA دوپینگ کردند. این دسته از ورزشکاران در المپیک 2016 ریو نیز به مدال‌های متعددی دست یافتند اما انتشار اسناد توسط هکرها باعث شد تا ارتباطات پشت پرده آنها و آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ افشا شود.

سان‌: گوآردیولا با مسی برای آمدن به منچسترسیتی مذاکره کرد
بنا به نوشته یک روزنامه انگلیسی، خالق تیکی‌تاکا برای آوردن لیونل مسی به منچسترسیتی تلاش گسترده‌ای انجام داد. روزنامه سان در گزارشی که روز (شنبه) انتشار یافت، به موضوع کوشش بسیار «پپ گوآردیولا»، مسؤول فنی فصل جاری من‌سیتی برای جذب اعجوبه بارسلونا پرداخته است. براساس اعلام این نشریه، پپ به عنوان خالق تیکی‌تاکا، مذاکرات زیادی با مسی انجام داد تا بلکه بتواند بازیکن خط آتش بارسا را راضی به حضور در من‌سیتی کند. در این گزارش عنوان شده سرمربی منچسترسیتی‌ با آگاهی از مشکلات حقوقی مهاجم بارسا و مصدومیت وی، دنبال فرصتی برای جلب نظرش می‌گشت که ثمری نداد.

لیورپول در خانه چلسی به ۳ امتیاز شیرین رسید
قرمزهای آنفیلد در پایتخت انگلیس کاری بزرگ انجام دادند و موفق به شکست چلسی شدند. تیم لیورپول در نخستین بازی هفته پنجم لیگ برتر انگلیس دست به کار بزرگی زد و در خانه چلسی مدعی به برتری 2 بر یک دست یافت. لیورپول در این بازی توسط لاورن در دقیقه 17 و هندرسون در دقیقه 36  به گل رسید و تنها گل چلسی در دقیقه 62 توسط کاستا وارد دروازه سرخپوشان میهمان شد. لیورپول 10 امتیازی و در مکان چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس هم‌امتیاز چلسی رده سومی شد.


Page Generated in 0/0058 sec