printlogo


کد خبر: 163828تاریخ: 1395/6/28 00:00
چهارگوشه

کشته شدن 28 نمازگزار پاکستانی
روز جمعه بر اثر حمله انتحاری در مسجد ناحیه انبار پائی از توابع مهمند ایجنسی واقع در مناطق قبایلی ایالت خیبرپختونخواه تاکنون بیش از 28 نفر کشته و 31 نفر زخمی شده‌اند. به گزارش پلیس، عامل انتحاری در بین صفوف آخر نمازگزاران مستقر شده بود که هنگام برپایی نماز جمعه خود را منفجر کرد. طبق این گزارش به علت فرو ریختن سقف مسجد آمار قربانیان افزایش پیدا کرده است.

حمایت نیجریه از شیخ زکزاکی
مردم نیجریه روز جمعه در حمایت از رهبر شیعیان این کشور تظاهرات کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن عکس‌هایی از شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه خواستار آزادی وی شدند. رهبر شیعیان این کشور به همراه همسرش در حبس به سر می‌برد. گفته می‌شود یک چشم وی نابینا شده و در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می‌برد.

داعش به برزیل رسید
مسؤولان برزیلی از دستگیری تعدادی از افراد به اتهام عضویت در یک گروه حامی داعش خبر دادند که قصد اجرای حملات در جریان بازی‌های المپیک ریو را داشتند. براین اساس، مسؤولان برزیلی 8 نفر را پیش از آغاز بازی‌های المپیک ریو به خاطر وابستگی به یک گروه حامی داعش دستگیر کردند. این افراد برای اجرای حملات در جریان این بازی‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که 2 هفته قبل از آغاز بازی‌های المپیک بازداشت شدند.

دفاع خاخام صهیونیست از السیسی
یکی از خاخام‌های رژیم صهیونیستی از عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر به خاطر تداوم محاصره غزه دفاع کرد و گفت: می‌خواهند به او (السیسی) زیان وارد کنند اما تا زمانی که غزه را در محاصره دارد، خدا پشتیبان او است. به نوشته وطن، کیکار هشبت گفت: در مصر، کسی به السیسی کمک نمی‌کند بلکه همه می‌خواهند به او زیان برسانند؛ بویژه تندروهای داعش که شاخه‌ای از آنها در سینا حضور دارند و همچنین عناصر حماس.

برده داعش سفیر حسن نیت سازمان ملل شد
«نادیا مراد» یک دختر ایزدی که موفق به فرار از اردوگاه نظامیان داعش شده بود، به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد برگزیده شد. مراد در سال 2014 زمانی که 21 ساله بود در حمله عناصر داعش به روستای کوچو در نزدیکی شهر سنجار در شمال عراق ربوده و به موصل پایتخت خودخوانده داعش منتقل شد. وی می‌گوید که بارها به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفته و بین افراد داعش خرید و فروش شده است.

شیخ «اکرم الکعبی» به سوریه رفت
دیدار شیخ کعبی  با نماینده رهبری در سوریه
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی عراق موسوم به نجبا از مناطق عملیاتی حلب و شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه بازدید کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین اکرم الکعبی که رهبری بزرگ‌ترین گروه مبارزان داوطلب عراقی در سوریه را برعهده دارد ابتدا به محل استقرار تیپ دوم رزمندگان نجبا در حومه جنوبی حلب عزیمت کرد و سپس به شهرک‌های نبل و الزهرا واقع در حومه شمالی حلب رفت که به رغم خارج شدن از محاصره همچنان تحت حمله تروریست‌ها هستند. مردم شیعه این منطقه با در دست گرفتن پلاکاردهایی مبنی بر قدردانی از نقش تاثیرگذار مقاومت اسلامی نجبا در آزادسازی شهرک‌های‌شان از این شخصیت انقلابی استقبال کردند. شیخ کعبی در ادامه سفر خود با حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سوریه و همچنین تنی چند از علما دیدار و گفت‌وگو کرد.


Page Generated in 0/0066 sec