printlogo


کد خبر: 163906تاریخ: 1395/6/31 00:00
اخبار

از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت
تمدید عضویت شمخانی و جلیلی در شورای عالی امنیت ملی 
 
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عضویت علی شمخانی و سعید جلیلی را در شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان نماینده‌ مقام معظم رهبری برای یک دوره‌ دیگر تمدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرحکیم انقلاب اسلامی در اجرای اصل یکصدوهفتادوششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عضویت آقایان علی شمخانی و سعید جلیلی را در شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان نماینده‌ مقام معظم رهبری برای یک دوره‌ دیگر تمدید کردند.
 
باید بازدارندگی‌مان را در کشور همچنان حفظ کنیم
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: باید بازدارندگی‌مان را در کشور همچنان که تا به‌ حال اتفاق افتاده، حفظ کنیم. به گزارش دفتر ویژه رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر محمد باقری در جمع فرماندهان عالیرتبه نظامی به انتظارات فرماندهی کل قوا از ستادکل و مسؤولیت ستادکل در مقابله با تهدیدات و تقویت بسیج مردمی و ارتقای توان رزمی و آمادگی کامل مقابله با هر لحظه‌ای که تهدید اتفاق می‌افتد، اشاره و نقش معاون عملیات ستادکل در پرچمداری این توان را بیان کرد. وی افزود: ما باید بازدارندگی‌مان را در کشور همچنان که تا به‌ حال اتفاق افتاده، حفظ کنیم، غلبه بر توانایی‌ها و نیات دشمن داشته باشیم و با توجه به اینکه دشمن توان خود را روزبه‌روز ارتقا می‌دهد طبیعتاً بازدارندگی ما باید پویاتر و انعطاف‌پذیرتر باشد و به ‌مرور زمان توان رزمی ما متناسب با نیازهای این بازدارندگی و مقابله با تهدید باید به‌روز و رو به رشد باشد. سرلشکر باقری با توجه به اهمیت بسیج گفت: آمادگی‌های ما چگونه باشد که غافلگیر نشویم؟ چه غافلگیری راهبردی و چه غافلگیری عملیاتی تاکتیکی، برای هماهنگی‌ نیروهای مسلح برای پاسخگو بودن به این موارد، آمادگی نیاز داریم و نکته مهم اینکه ما باید در هر لحظه برای مقابله با تهدید نسبت به جمهوری اسلامی ایران آماده باشیم؛ این است که ما باید با تقویت بسیج از خیلی از حوادث و تهدیدات جلوگیری کنیم.
 
۴ مهر؛ قرائت گزارش برجامی در کمیسیون امنیت ملی مجلس
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: گزارش کمیته هسته‌ای درباره نحوه اجرای برجام پس از سفر به اراک به کمیسیون ارائه می‌شود. علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تهیه گزارش نحوه اجرایی شدن برجام از سوی کمیسیون متبوع خود، گفت:  پس از سفر اعضای کمیسیون امنیت به اراک برای بازدید از تاسیسات آب سنگین این شهر، گزارش کمیته هسته‌ای درباره نحوه اجرایی شدن برجام در 2 دوره 3 ماهه به کمیسیون امنیت ارائه می‌شود. وی ادامه داد: این گزارش در جلسه روز یکشنبه 4 مهرماه کمیسیون امنیت ملی، در صحن کمیسیون امنیت ملی قرائت می‌‌شود. این گزارش پس از قرائت در کمیسیون به هیات رئیسه مجلس ارائه می‌شود تا در صحن علنی مجلس نیز قرائت شود.
 
روحانی در دیدار کاسترو:
ایران با ایستادگی در برابر فشارها رشد اقتصادی را ادامه می‌دهد
 
رئیس‌جمهور تاکید کرد ملت بزرگ ایران به‌رغم فشارها و تحریم‌ها توانسته به رشد اقتصادی خود ادامه دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،  حسن روحانی که به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری کوبا برای سفری 2 روزه  وارد هاوانا شده بود، بامداد سه‌شنبه به وقت تهران در دیدار فیدل کاسترو رهبر انقلاب این کشور، با اشاره به اینکه ملت‌های ایران و کوبا هر دو در مقابل فشارهای خارجی استقامت کردند، افزود: انقلاب مردم کوبا تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفت و ملت ایران نیز در طول 8 سال جنگ تحمیلی در حالی ایستادگی کرد که شرق و غرب به متجاوز کمک می‌کردند. لذا ایران و کوبا نماد مقاومت در برابر شدیدترین تحریم‌ها هستند. روحانی تاکید کرد ملت ایران به‌رغم فشارها و تحریم‌های ظالمانه مسیر توسعه و رشد اقتصادی خود را ادامه می‌دهد. فیدل کاسترو نیز در این دیدار با بررسی و پیگیری سیر انقلاب اسلامی در ایران گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نظر مثبت خود را درباره امام خمینی و انقلاب ملت ایران اعلام کردم. رهبر انقلاب 1959 کوبا مقاومت ملت ایران در برابر فشارها و تحریم‌ها را تحسین‌برانگیز خواند و افزود: این موضوع نشأت گرفته از آگاهی و رشد فرهنگی مردم ایران است.

Page Generated in 0/0050 sec