printlogo


کد خبر: 163916تاریخ: 1395/6/31 00:00
سرخط خبر

 رئیس سازمان محیط زیست به وزیر صنعت نوشت: تولیدکنندگان و واردکنندگان برخی کالاها باید پسماند حاصل از کالاهای خود را بازیافت کنند، در غیر این صورت موظفند نیم در هزار ارزش کالا را همزمان با فروش یا واردات به صندوق ملی محیط زیست پرداخت کنند.
 
 معافیت دریافت سود بازرگانی 69 قلم کالا در جلسه هیأت وزیران لغو شد و بر این اساس این کالاها از تخفیف سود بازرگانی استثنا می‌شوند.
 
 صادرات غیرنفتی ایران به اتحادیه اروپایی در 5 ماه ابتدای امسال‌ به ۶۴۳ میلیون و ۳۳۳ هزار دلار رسیده که این میزان ۱۰۹ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده و ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
 در این هفته قیمت  4 مدل خودروی داخلی در بازار افزایش یافت؛ پراید ۱۳۱ معادل ۱۰۰ هزار تومان، سمند EF۷ معادل ۱۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۲۰۰ هزار تومان و دنا نیز ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت یافته است.
 
 محمد میرزایی، مشاور امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با انتقاد از شایعه بازگشت لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی جدید به دولت، تصریح کرد: بازگشت لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید به دولت صحت ندارد.
 
 جلال‌الدین محمد شکریه، نایب رئیس اول اتحادیه اصناف ایران با بیان اینکه به دبیرخانه شورایعالی نظارت پیشنهاد داده شده زمان بیشتری به ادغام اتحادیه‌های همگن اختصاص یابد، گفت: هنوز مصوبه جدیدی برای اختصاص زمان بیشتر به این امر صادر نشده است.
 
  اکبر ترکان، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه وزارت راه قرارداد توسعه چابهار را با هندی‌ها بسته است، گفت: قراردادی بین رؤسای جمهوری ایران، افغانستان و نخست‌وزیر هند برای همکاری سه‌جانبه امضا شده که این قراردادها به سازمان منطقه آزاد ربطی ندارد و مربوط به وزارت راه و سازمان بنادر است.  
 
 سیدحسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزیر تعاون  گفت: بیماری‌های شغلی دوران بازنشستگی ۶ برابر حوادث ناشی از کار، بازنشستگان ما را به دلیل هزینه‌های بسیار بالا به کام مرگ می‌برد و سهم بالای ۴ درصدی از تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص می‌دهد.
 

Page Generated in 0/0052 sec