printlogo


کد خبر: 163950تاریخ: 1395/6/31 00:00
چهارگوشه

آمریکایی‌ها 8 پلیس افغان را کشتند
 
 8 تن از نیروهای پلیس افغانستان بر اثر بمباران یکشنبه‌ شب نظامیان آمریکایی در استان ارزگان جان خود را از دست دادند. فرمانده پلیس بزرگراه استان ارزگان گفت نظامیان آمریکایی پاسگاه پلیس شهر ترینکوت مرکز استان را در 2 نوبت بمباران کردند.  یک سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان ضمن تایید حمله هوایی این نظامیان در ترینکوت گفت: این حمله زمانی انجام شد که نیروهای افغان هدف حمله افراد مسلح قرار گرفتند.
 
آزمایش موتور موشک قدرت‌بالا در کره‌شمالی
 
رسانه رسمی کره‌شمالی از آزمایش زمینی موفقیت‎آمیز یک موتور موشک قدرت ‌بالای جدید خبر داده است که قرار است از آن برای پرتاب ماهواره‎های زمین‌آهنگ استفاده شود. خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای افزود: این آزمون تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، در سایت پرتاب ماهواره سهای در استان پیونگان شمالی، صورت گرفته است. طبق این گزارش، این موشک جدید به کره‌ شمالی قابلیت لازم برای راه‌اندازی انواع ماهواره‎ها، از جمله ماهواره دیدبانی زمین را در سطح جهانی خواهد داد. پیونگ‌یانگ 19 شهریور پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را اجرا و هدف از آن را مقابله با تهدید آمریکا اعلام کرد. 
 
خط و نشان اوباما برای موصل
 
رئیس ‌جمهور آمریکا درباره نحوه آزادسازی موصل برای نخست‌وزیر عراق خط و نشان کشید. باراک اوباما روز دوشنبه در آستانه دیدار با حیدر العبادی در نیویورک، عملیات آزادسازی موصل در استان نینوای عراق را نبردی دشوار و چالش‌‌برانگیز خواند اما دغدغه اصلی او درباره مراحل پس از آزادسازی این شهر است. به گفته او، «عملیات نظامی‌ که نیروهای عراقی درصدد آغاز آن هستند تا موصل را از اشغال داعش آزاد کنند، می‌تواند به سرعت پیش رود. اما وقتی عملیات آزادسازی به پایان رسید، ضروری است این شهر بازسازی شود تا نیروهای افراطی نتوانند به این شهر بازگردند». در حقیقت دغدغه اصلی اوباما گرفتن موصل از دست ارتش و مقاومت عراق و سپردن آن به دست کردها و حامیان پیشین صدام است، یعنی همان‌هایی که این شهر را تسلیم داعش کردند.
 

Page Generated in 0/0046 sec