printlogo


کد خبر: 163963تاریخ: 1395/6/31 00:00
اخبار

در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
حاتمی‌کیا بهترین کارگردان شد
 
دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با حضور هنرمندان و اهالی رسانه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار شد. در این مراسم جایزه بهترین کارگردانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای «بادیگارد» تعلق گرفت. این کارگردان طی سخنانی از هتک حرمت یک نشریه علیه هنرمندان کشور انتقاد کرده و خواستار برخوردی قاطع شد. در این مراسم تندیس بهترین صدای فیلم به «لانتوری» رسید و بهترین طراحی صحنه و لباس به نام «اژدها وارد می‌شود» ثبت شد و بهترین موسیقی متن هم به کریستف رضاعی برای «اژدها وارد می‌شود» رسید. دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول جوان) به احسان بیگلری برای «برادرم خسرو» اهدا شد و تندیس این بخش به محمدحسین مهدویان برای «ایستاده در غبار» رسید. تندیس بهترین تدوین به هایده صفی یاری برای «لانتوری» و «اژدها وارد می‌شود» رسید و این فیلم صاحب تندیس بهترین فیلمبرداری هم شد. تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به نوید محمدزاده برای «ابد و یک روز» رسید. دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به پریناز ایزد یار برای «ابد و یک روز» اهدا شد. همچنین تندیس این بخش به لیلا حاتمی برای «من» تعلق گرفت. تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد به پیمان معادی برای «ابد و یک روز» اهدا شد و بهترین فیلمنامه به سعید روستایی برای «ابد و یک روز» تعلق گرفت. جایزه ویژه بهترین فیلم به رضا میرکریمی برای «دختر» تعلق گرفت و تندیس بهترین فیلم به سعید ملکان تهیه‌کننده فیلم «ابد و یک روز» رسید.
 
کارگردان نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»:
تعزیه هنری بسیار غنی است
 
نشست خبری اعضای کمپانی تئاتر پوتلج ایتالیا که با نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» در تئاتر باران حضور دارند با حضور کارگردان این نمایش و بازیگر و طراح جلوه‌های ویژه آن برگزار شد.  کیومرث مرادی، مجری طرح این نمایش در این نشست گفت: ایجاد تئاتر الگو و ارائه الگوهای درست از نمایش‌هایی که در دنیا اجرا می‌شود،‌ از مهم‌ترین اهداف تئاتر باران در دعوت از گروه‌های خارجی بود، برای همین اولین نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا انتخاب شد. این کارگردان تئاتر، همچنین از بسته شدن قراردادی بین تئاتر باران و کمپانی تئاتر پوتلج ایتالیا خبر داد و گفت: با این قرارداد بین 2 کمپانی مبادله دانشجو انجام می‌گیرد که این موضوع با توجه به اینکه کمپانی پوتلج هر ساله جشنواره‌ فرهنگی را در ایتالیا برگزار می‌کنند حائز اهمیت است.  در ادامه پینو دی‌بودو، کارگردان این نمایش ضمن اظهار خرسندی از نخستین حضورش در یک کنفرانس خبری بیان کرد: بسیار خوشحالم که در ایران و میان مردمی که به دیدن تئاتر علاقه‌مند هستند آمده‌ام. وی افزود: من با ایران و فرهنگش آشنا شده بودم و درباره تعزیه هم چیزهایی شنیده بودم اما الان بسیار کنجکاوم که درباره این هنر نمایشی بیشتر بدانم زیرا در این نوع از کار، تاریخی وجود دارد که بسیار غنی است. گفتنی است اجرای نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» از جمعه 26 شهریور در تماشاخانه باران آغاز شده و تا دوم مهرماه در 2 ساعت 19 و 21 روی صحنه می‌رود. 
 
نمایش فیلم‌های انقلاب و دفاع‌مقدس در بنیاد سینمایی فارابی
 
با همت بنیاد سینمایی فارابی 8 فیلم جدید سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس تحت عنوان هفته فیلم «ستارگان خاک» اکران می‌شود.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس، با همت بنیاد سینمایی فارابی 8 فیلم جدید سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس تحت عنوان هفته فیلم «ستارگان خاک»، با حضور تعدادی از سینماگران، مدیران فرهنگی، اصحاب فرهنگ و اعضای بسیج سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سالن نمایش عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی به نمایش درمی‌آید. بنیاد سینمایی فارابی، فیلم‌های «تا دوردست» (حسین قاسمی‌جامی)، «تا آمدن احمد» (صادق صادق‌دقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمدحسین مهدویان)، «امکان مینا» (کمال تبریزی)، «سیانور» (بهروز شعیبی)، «نفس» (نرگس آبیار)، «تگرگ و آفتاب» (رضا کریمی) و «پری دریایی» (مسعود آقاباباییان) از روز چهارشنبه  31 شهریور تا جمعه ۹ مهر در این سالن به روی پرده می‌روند.
 

Page Generated in 0/0054 sec