printlogo


کد خبر: 163980تاریخ: 1395/7/1 00:00
اخبار

طرح نمایندگان برای تفحص از استعلام مدیران دوتابعیتی
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از استعلامات درباره مدیران دوتابعیتی خبر داد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: درباره بکارگیری مسؤولان و مدیران دوتابعیتی بحث تحقیق و تفحص از اطلاعات مطرح است، چون وزارت اطلاعات باید در پاسخ استعلامات به این نکته توجه کند که مدیران و مسؤولان تابعیت مضاعف نداشته باشند. وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوعاتی از جمله مقابله با نفوذ دشمن و سرویس‌های بیگانه و بحث ضد جاسوسی در وزارت اطلاعات، گفت: اگر در جذب مدیران از وزارت اطلاعات استعلام می‌شود، پس این وزارتخانه باید پاسخگو باشد چرا افرادی مثل خاوری براحتی و خارج از چتر اطلاعاتی ما، از دسترس خارج می‌شوند. اگر هم از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود، جای تعجب است، چراکه برای احراز صلاحیت یک نماینده مجلس استعلام می‌شود، آن وقت چطور برای انتصاب مدیران عالی از وزارت اطلاعات استعلام نمی‌شود. نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: قرار است در گام اول وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی حضور یابد تا به ابهامات نمایندگان درباره بحث دوتابعیتی‌ها پاسخ دهد. پس از این جلسه اگر نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از توضیحات وزیر قانع نشدند، تحقیق و تفحص به جریان می‌افتد. ذوالنور ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در مجلس قبل مطرح و در مجلس دهم مجدد بازنویسی و امضاها اخذ شد اما به نتیجه نرسید ولی طرح تحقیق و تفحص از وزارت اطلاعات جدید است و می‌تواند بحث قبلی را زنده کند. 
 
بی اعتنایی روحانی به نامه نمایندگان درباره FATF
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید روحانی هیچ اقدامی در رابطه با نامه نمایندگان درباره تصویب FATF انجام نداده است. علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با بسیج، درباره لزوم  تصویب توافقات بین‌المللی از جمله FATF در مجلس گفت: آنطور که در قانون اساسی تصویب شده تفاهمنامه‎ها و معاهداتی که دولت با دیگر دولت‎ها منعقد می‎کند باید به مجلس بیاید و در آنجا بررسی شود، ضمن اینکه درباره تفاهمنامه FATF و اینکه مجلس در آن ورود کند یا نه، بین کارشناسان حقوقی و برخی نمایندگان مجلس اختلاف هست اما برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور نامه نوشتند و درخواست کردند این قرارداد به مجلس بیاید. رحیمی با بیان اینکه هنوز هیچ اقدام نهایی در این باره صورت نگرفته است، گفت: مقدمات  و چارچوب قراردادها را دولت معمولا رسیدگی و مذاکره می‎کند و برای تصویب به مجلس می‎آورد و همان چارچوب‎ها را هم  مجلس می‎تواند تغییر دهد و اگر موارد اساسی وجود داشته باشد ورود کند و با توجه به اینکه مصوبات مجلس را هم شورای نگهبان تایید می‎کند مهم این است که با قانون اساسی مغایرت نداشته باشد، ضمن اینکه  مصالح ملی را هم در نظر بگیرد. رحیمی تاکید کرد: اگر مجلس قرارداد با FATF را تصویب نکند قطعا این قرارداد لغو خواهد شد و اقدامی صورت نمی‎گیرد.
 
پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد

دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: ما هیچگاه قصد تجاوز نداشته‌ایم اما پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد، این مهم در بخش فرهنگی و هنری برعهده هنرمندان است. علی شمخانی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر برای صلح که در خانه هنرمندان ایران برپا شده است، با بیان اینکه ما همیشه ملت صلح‌طلبی بوده و هستیم، تصریح کرد: اما این به معنای ظلم‌پذیری نیست و پاسخ هر متجاوزی را با قدرت خواهیم داد. وی افزود: باید اهالی فرهنگ و هنر با استفاده از ابزارهای مختلف و ظرفیت‌های این حوزه موضوع مهم صلح‌پذیر بودن و عدم ظلم‌پذیری ملت ایران را در آثار خود مورد توجه و اهتمام قرار دهند. دبیر شورایعالی امنیت ملی پس از رونمایی و اجرای ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران از 2 نمایشگاه هنر برای صلح و نمایشگاه آثار هنرمندان جانباز و ایثارگر در خانه هنرمندان ایران بازدید کرد. به گفته دبیر شورایعالی امنیت ملی، جنگ خوب نیست ولی دفاع کردن در هر حالی نیاز است.

Page Generated in 0/0076 sec